Geneeskunde in tijden van AI
Handvatten voor vandaag en morgen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789401443838Samenvatting
Nu AI op het punt staat om ook in de gezondheidszorg door te dringen, is het belangrijk dat zowel artsen als patiënten realistische verwachtingen hebben over wat AI-technologie kan en niet kan.
Vanzelfsprekend zijn daar ethische en juridische vragen aan verbonden: in hoeverre mag technologie de rol van de zorgverlener overnemen?
Dit boek geeft de lezer op basis van de persoonlijke ervaring van allerlei specialisten die zelf bijna dagelijks in aanraking komen met AI in de geneeskunde een beeld van heel wat uiterst boeiende manieren waarop AI nu al de geneeskunde aan het veranderen is. Niet alleen in het basisonderzoek, maar ook bij geneesmiddelenontwikkeling, diagnose, chirurgie, communicatie tussen patiënten en zorgverleners, enzovoort.
Via een fascinerende verkenningsreis langs diverse domeinen biedt dit boek op een inleidend niveau de nodige handvatten om zelf mee na te denken over de toekomst van onze gezondheidszorg in tijden van AI.
Trefwoorden
artificiële intelligentie gezondheidszorg machine learning medische besluitvorming large language models ethiek generatieve ai clinical decision support systems big data diagnostiek geneesmiddelenontwikkeling patiëntbetrokkenheid digitalisering aansprakelijkheid neurale netwerken chirurgie extended reality labodiagnostiek genetica omics antropomorfiseren robotica gedeelde besluitvorming klinische studies digitale geletterdheid innovatie evidence-based medicine predictieve modellen algoritmes deskilling
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan