
Lees verder
Drs. Leon M. Hielkema (1970) heeft vele veranderprojecten geleid in zowel de publieke als private sector.
Meer over de auteursIedere project- en changemanager wil met zijn advies een organisatie- of gedragsverandering succesvol realiseren. Maar hoe creëert u draagvlak voor deze verandering? Hoe voorkomt u weerstand tegen uw advies of oplossing?
'De Project(ver)leider' reikt vijf krachtige verleidingstechnieken (afgekort SPOMP) aan waarmee iedere project- en changemanager kan leren om stakeholders te ‘verleiden’ tot verandering. Het doel hiervan is om nog succesvollere projecten op te leveren en als professional te excelleren.
Leer hoe u:
S met stakeholdersmanagement het politieke krachtenveld voor u laat werken
P uw project plant op basis van communicatiemomenten
O de stuurgroep voor u laat werken door invloed te organiseren
M marketing gebruikt om uw advies of oplossing te verkopen
P het potentieel succes van uw project aantoont
Door een project te ‘SPOMPen’ worden stakeholders meer ontvankelijk voor uw ideeën, wordt de doorlooptijd van uw project verkort en vindt de uitvoering plaats door een meer bevlogen projectteam. Het succesvol realiseren van een organisatie- of gedragsverandering ligt binnen ieders bereik dankzij 'De Project(ver)leider'.
verandermanagement projectmanagement stakeholdersmanagement draagvlak creëren organisatieverandering communicatie SPOMP-model verleidingstechnieken procesplan projectsucces communicatiemomenten implementatie pull-strategie politiek krachtenveld weerstand tegen verandering stuurgroep marketing gedragsverandering strategische coalities organiseren van invloed potentieel succes aantonen succesfactoren invloed organiseren projectvermarkting beïnvloeding perceptiemanagement i-marketing teammarketing potentieel succes machtsbalans