

Joke Fictoor is docent en mede-oprichter van de opleiding Media en Entertainment Management bij INHOLLAND Haarlem en sinds 2005 ook research fellow bij het gelijknamige lectoraat.
Meer over de auteursTelevisiemaken
Van idee tot uitzending
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462364745Samenvatting
Deze uitgave vervangt de eerder verschenen uitgaven Televisiemaken: van idee tot programmaformat en Televisiemaken: van programmaformat tot uitzending.
Tele-visie betekent ver-zien. In Televisiemaken: van idee tot uitzending laten we je zien hoe een idee zich tot programmaformat (conceptfase) en daarna tot uitzending (realisatiefase) ontwikkelt, en wie en wat daar allemaal bij komen kijken.
Onderwerpen die aan bod komen zijn: het vinden of bedenken van een idee, ethiek en een nieuw programma-idee, de inhoud van een programmaformat en interactieve en cross-mediale programmaformats. Ook wordt antwoord gegeven op de vragen: hoe kun je een programmaformat beschermen en hoe ga je te werk bij het verkopen van een idee of format? Daarnaast wordt aandacht besteed aan contracten, de verschillende functies bij een programmaproductie, de begroting en financiering van een programma, de distributie (hoe komt het programma bij de consument) en de kunst van het programmeren.
Tot slot komen marketing en promotie, kijkcijfers en een programma aankopen of verkopen aan het buitenland aan bod.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Yvonne Leunissen
Over Lody Crabbendam
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan