Lees verder


Hoe manage jij jouw Agile transformatie?
Lessen uit de praktijk van Agile Coaches
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789079182473Samenvatting
Deze gids is ontstaan uit de samenwerking van drie ervaren Agile Coaches. In hun werk aan Agile transformaties bij klanten werden zij steeds geconfronteerd met dezelfde vragen en uitdagingen. De antwoorden op deze vragen en hoe je omgaat met de uitdagingen vind je niet terug in de theoretische boeken over Agile.
Als lezer van deze Gids voor Leiders ben je waarschijnlijk één van de mensen binnen de organisatie die de wens koestert om wendbaarder te willen worden. Als manager heb je daarin een belangrijke rol te spelen. Je hebt ongetwijfeld gehoord over Agile en bent aan het nadenken over hoe dit gedachtengoed jouw organisatie kan helpen. Je vraagt je af wat jouw rol is in het geheel. Wat kun jij bijdragen? Hoe pak je zo’n transformatie aan? Wat betekent Agile werken in de praktijk? En waar ga je beginnen? Met deze gids willen we jou daarbij helpen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Steven van den Heuvel
Inhoudsopgave
1 Hoe start je een Agile revolutie?
1.1 Inleiding
1.2 Stappen in de transformatie
Stap 1: Begin bij jezelf
Stap 2: Synergie met je klanten
Stap 3: Maak het interessant voor de leiding van je organisatie
Stap 4: Zorg voor een leidende coalitie
Zonder transformatie van leiders geen Agile transformatie
2 Agile werken vraagt om een leiderschapstransformatie
2.1 Inleiding
2.2 Vergroot het bewustzijn van je eigen mindset en manier van handelen
2.3 Inzicht krijgen in veranderingen die jouw leiderschap raken
2.4 Focus bepalen wat je te leren hebt
2.5 Aanpak en support inrichten
2.6 Stagnatie herkennen en aanpakken
2.7 Inzicht en oefenen met vaardigheden die helpen om je leiderschap te versterken
Zorg als leider dat de teams een duidelijk doel hebben en faciliteer succes
3 Succesvolle teams
3.1 Inleiding
3.2 Wat is een topteam?
3.3 Waar is een team van: wat is het werk dat ze gaan oppakken?
3.4 Samenstelling van de teams: wat doe je wel en wat doe je niet
3.5 Kies een heldere samenwerkingsstructuur in en tussen teams
3.6 Ondersteun de teams in de groei. Zorg voor kennisoverdracht en lerend vermogen en andere coördinerende mechanismen
3.7 Afsluiting
Schaal alleen op als het echt niet anders kan
4 Opschalen naar meer teams
4.1 Inleiding
4.2 Wat is mijn rol als leider in het verder brengen van de transformatie?
4.3 Welke coördinatie issues spelen bij het werken met meerdere Agile teams?
4.4 Opschalen: hoe gaan we samen op reis?
4.5 Leren van andere organisaties met ervaring in Agile werken
4.6 Nawoord en hulpvragen
Begrippenlijst
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan