Opdrachtgever en interim manager
Ingenaaid Nederlands 1994 9789061556244Samenvatting
De meeste boeken over interim management zijn geschreven voor interim managers zelf en niet potentiële opdrachtgevers. De (kandidaat)opdrachtgever zal echter vaak te weinig tijd en te veel problemen hebben om deze niet op hem gerichte studies te lezen. 'Opdrachtgever en Interim Manager' daarentegen belicht hoe de opdrachtgever met de interim manager kan omgaan. De wensen en verwachtingen van de opdrachtgever staan hierbij centraal. Op basis van een uitgebreid onderzoek naar de ervaringen van opdrachtgevers voorafgaand, tijdens en na afloop van een interim management-traject geven Geerdink en Ten Koppel aan welke kritische momenten er zijn gedurende het proces van interim management. Deze momenten zijn bepalend voor de verdere voortgang van de opdracht en de uiteindelijke kwaliteitsbeleving van het interim managementtraject. Daarbij gaar het vooral om de kwaliteit en de veranderingen die de interim manager in de organisatie op gang dient te brengen. Bij het boekje hoort een schuifkaart waarop per fase van het interim managementtraject is aangegeven wat voor de betrokken partijen de Kritische Kwaliteits Momenten zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Management in verandering
3. Interim-management en kwaliteit
4. De aanleiding voor interim management
5. De intake van een interim manager
6. De opdrachtformulering voor het interim managementtraject
7. Het interim managementtraject
8. De evaluatie van een interim managementtraject
9. Het interim managementbureau
10. Interim management als veranderingsmanagement
Literatuurlijst
Trefwoordenregister
Colofon
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan