
Lees verder
Informatieproducten - van muziek en film tot software-codes en aandelenkoersen - hebben industriële producten verdrongen als de belangrijkste aanjagers van de wereldmarkten. Geconfronteerd met deze nieuwe economie reageren veel managers door nieuwe economische regels te zoeken ter ondersteuning van strategische beslissingen. Carl Shapiro en Hal Varian vinden dat het allemaal zo'n vaart nog niet loopt en waarschuwen managers in deze hi-tech wereld van internet en communicatietechnologie dat zij alleen op eigen risico algemene economische principes overboord kunnen zetten: 'technologie verandert, economische wetten niet'. Als je tegenwoordig succesvolle concurrentiestrategieën wilt bedenken is het belangrijk om die wetten en hun relevantie voor informatie-producten te begrijpen.
'De nieuwe economie' verschaft een grondig begrip van de fundamentele economische krachten in het tijdperk van de door informatie, communicatie en technologie gedreven netwerkeconomie. Het vertaalt de economische principes van informatie en netwerken in praktische strategieën en verkent de economische krachten die succes en falen bepalen in de netwerkeconomie.