Lees verder



Freek Aertsen is werkzaam bij EyeOn BV, een consultantsbureau dat zich richt op het verbeteren van vraagvoorspelling en planning bij industriële ondernemingen.
Meer over de auteursStop met forecasten
Praktisch plannen en budgetteren
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052616797Samenvatting
De juiste producten op het juiste moment op de markt brengen en daarvoor de meest effectieve hulpmiddelen inzetten. Dat is de opgave waarvoor veel bedrijven staan. Op zoek naar houvast bij het plannen en budgetteren, spenderen ondernemers en managers ontzettend veel tijd en geld om de klantvraag correct te voorspellen. En dat kunnen ze beter niet doen, want gedetailleerde budgetten of vraagvoorspellingen vergroten het resultaat en het marktinzicht niet.
'Stop met forecasten. Praktisch plannen en budgetteren' heeft als realistisch uitgangspunt dat de perfecte vraagvoorspelling niet bestaat. Het is daarom slimmer om 'ongeveer goed' te voorspellen, dan 'precies fout'. Hoe u dat precies doet, laat dit boek zien. En ook dat u er snel voordeel van hebt: in slechts honderd dagen kunt u een effectief planningsproces in gang zetten, waarmee uw planning en budget helder vastliggen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Freek Aertsen
Over Miel Theeuwen
Over Emile van Geel
Inhoudsopgave
2. Waarom hebben we een forecast nodig?
3. Vuistregels: Focus en eenvoud
4. Het proces: een duidelijk spoorboekje met heldere deadlines
5. Informatievoorziening: de bomen en het bos
6. Organisatie: plannen maken is mensenwerk
7. Implementatie: aan de slag in honderd dagen
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan