Lees verder



Dr. Jaap van Ginneken is media- en massapsycholoog. Tegenwoordig werkt hij parttime als associate professor aan het Euro American Institute van de Ceram Business School bij Nice.
Meer over Jaap van GinnekenHandboek wereldburger
Een inleiding interculturele communicatie
Ingenaaid Nederlands 2008 1e druk 9789047300366Samenvatting
We gaan op vakantie naar Zuid-Amerika en Oost-Afrika, doen zaken met India of China, hebben een collega uit Turkije of Marokko, of moeten voor ons werk naar Oost-Europa of Noord-Amerika. Dat vergt bekendheid met de 'ins and outs' van interculturele communicatie.
Cultuur wordt echter stilzwijgend binnen een groep opgebouwd en is daardoor nogal ongrijpbaar, waardoor we toch snel terugvallen op stereotiepe voorstellingen van anderen.
'Handboek wereldburger' is een kennismaking met interculturele communicatie. Het biedt de eerste handbagage waarover iedereen, zeker in een beroepsmatige omgeving, zou moeten beschikken aan het begin van de 21ste eeuw: de eeuw van globalisering, mobiliteit van bevolkingsgroepen en toenemende diversiteit.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jaap van Ginneken
Inhoudsopgave
1. Cultuur en verschillen
2. Stereotypen en opvoeding
3. Categorieën en groepen
4. Migratie en minderheden
5. Toerisme en reizen
6. Relaties en kort verblijf
7. Expats en verhuizen
8. Management en werk
9. Export en zaken
10 Slot
Bijlage
Literatuur
Register
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan