Lees verder
 
									 
									

Hein van Meeteren studeerde politieke wetenschappen, Nederlands recht en filosofie en is NMI-gecertificeerd mediator en senior-trainer in mediationvaardigheden. Daarnaast adviseert hij in conflictpreventie binnen organisaties en bedrijven. Hij trad op als vast panellid in het Lagerhuis en is te horen in het TROS-Forum op Radio 1.
Meer over Hein van MeeterenDe 10 vaardigheden van mediation
Paperback Nederlands 2009 5e druk 9789047003571Samenvatting
In 'De tien vaardigheden van mediation' beschrijft Hein van Meeteren tien onmisbare vaardigheden bij de uitvoering van mediation (bemiddeling bij conflicten). Het boek is niet alleen voor de professionele NMI-geregistreerde en gecertificeerde mediators geschreven, maar ook voor managers, bestuurders en leidinggevenden die door hun werk veelvuldig in aanraking komen met interne en externe conflicten en spanningen.
Enkele vaardigheden die aan de orde komen zijn: 
- weten te sturen én los te laten; 
- een heldere gespreksstructuur aanbrengen en bewaken; 
- jezelf met gezag en geloofwaardigheid neerzetten; 
- de onpartijdigheid nauwgezet bewaken; 
- goede omgang met agressie en emotionele uitbarstingen; 
- onderhandelen als onderdeel van het mediationgesprek; 
- onderliggende zorgen, behoeften en belangen aan de oppervlakte brengen.
Trefwoorden
mediation conflicthantering communicatie onpartijdigheid gespreksvaardigheden onderhandelen conflictbemiddeling vaardigheden emotiemanagement emoties taalbeheersing gespreksstructuur professionele vaardigheden loslaten lef interventietechnieken gespreksleiding creativiteit gespreksbegeleiding agressie neutraliteit beroepshouding conflictescalatie situationeel handelen belangen professionalisering grondslagen mediationproces geloofwaardigheid belangenanalyse
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Hein van Meeteren
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Je beroepsprofiel kennen
2. Een gespreksstructuur aanbrengen en bewaken
3. Onpartijdigheid bewaken
4. Cliënten door hun onderhandelingsproces leiden
5. Creativiteit gebruiken
6. De juiste interventies in de juiste situatie toepassen
7. Taalbeheersing
8. Lef tonen
9. Agressie en emotionele uitbarstingen hanteren
10. Kunst van het loslaten
Noten
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
