Lees verder


Clay Shirky heeft zich vanaf het begin van het internettijdperk ontwikkeld als expert op dit gebied.
Meer over Clay ShirkyIedereen
Hoe digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties veranderen
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789047000808Samenvatting
De wereld wordt alsmaar kleiner dankzij het wereldwijde web. We bellen gratis naar de andere kant van de wereld (voip), delen fotoalbums met familie (MijnAlbum), houden online bijeenkomsten en netwerken online (LinkedIn). En dat is nog maar het begin. Allerlei sites stellen ons in de gelegenheid mee te doen, mee te praten en mee te werken, zoals Facebook, MySpace en Hyves. Zelfs grote traditionele nieuwsmedia gebruiken bijvoorbeeld foto's en filmpjes van amateurs (Skoeps). Wat is de impact van dit alles op ons leven en ons werken? Clay Shirky is al jarenlang expert op dit gebied.
Shirky zet met aansprekende voorbeelden uiteen hoe deze vormen van zelforganisatie werken, wat er de kenmerkende elementen van zijn en wat voor lessen we eruit kunnen trekken. Zo maakt hij aannemelijk dat, in tegenstelling tot wat we vaak denken, de techniek niet alleen virtueel maar ook juist fysiek contact makkelijker maakt.
'Iedereen' is een actueel, levendig geschreven boek dat op allerlei niveaus inzicht geeft in de maatschappij en de manieren waarop we communiceren en netwerken vormen. Het zal marketeers, entrepreneurs en iedereen die meer wil weten over de effecten van digitale ontwikkelingen talloze eyeopeners bieden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Clay Shirky
Inhoudsopgave
2. Delen versterkt de gemeenschapszin
3. Iedereen kan publiceren
4. Eerst publiceren, dan filteren
5. Waar persoonlijke motivatie en gezamenlijke productie samenkomen
6. Collectieve actie en institutionele barrières
7. Sneller en sneller
8. Sociale dilemma's aanpakken
9. Onze middelen aanpassen aan de kleine wereld
10. Belofte, techniek en afspraak
Epiloog
Dankwoord
Bibliografie
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan