Lees verder
Spreken is goud - Maak je merk spraakmakend
Ingenaaid Nederlands 2008 1e druk 9789043017206Samenvatting
Massamarketing is al jaren geleden dood verklaard. Het is veel effectiever om uw klanten een unieke ervaring te bieden en er vervolgens voor te zorgen dat ze die ervaring delen met anderen. Consumenten vertrouwen immers meer op elkaars oordeel dan op de boodschappen van degene die hun iets wil verkopen. Bertrand Cesvet noemt deze eigentijdse versie van mond-tot-mondreclame Conversational Capital. Hij legt in 'Spreken is goud' uit hoe het werkt, wat u ermee kunt bereiken en hoe u het inbouwt in de producten en diensten van uw eigen bedrijf. Na lezing van dit boek weet u hoe u consumenten tot ambassadeurs van uw merk maakt, die er echt in geloven en erover praten. Cirque du Soleil, Adidas en Red Bull gingen u voor - leer van de expert en laat vanaf nu niets meer aan het toeval over!
Bertrand Cesvet is directeur en hoofd strategie van SID LEE, een Commercial Creativity bureau met vestigingen in Montréal en Amsterdam.
"Mond-tot-mondreclame is meer dan alleen een marketinginstrument, het is iets wat elke dag voor je hele bedrijf van belang is. 'Spreken is goud' laat je zien hoe je met het domino-effect van mond-tot-mondreclame niet alleen je sales kunt opschroeven, maar ook een merk kunt bouwen. Een heel goed boek."
- John Moore, Marketing directeur van Whole Foods Market en van Starbucks; auteur van Tribal Knowledge
"In The Tipping Point presenteert Malcolm Gladwell een belangrijk idee zonder uit te leggen hoe je het toepast. Nu laat Bertrand Cesvet zien hoe je 'tipping points' creëert voor een succesvolle onderneming. Zo doe je zaken in de nieuwe wereld. Zeer aanbevolen als de toekomst je lief is."
- Stewart Emery, Coauteur van de internationale bestseller Succesvol zijn en blijven
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Bertrand Cesvet
Over Tony Babinski
Over Eric Alper
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Over de auteurs
Het onstaan van dit boek
Dit boek is een open source
Voorwoord van hermann deininger
Inleiding
Deel een: de definitie van conversational capital
1 Waarom is spreken goud?
2 De acht pijlers van conversational capital
3 Zo werkt conversational capital
4 Daarom werkt conversational capital
5 Conversational capital is geen buzz
6 Conversational capital en steunbetuiging
7 Conversational capital is voor iedereen
Deel twee: de acht pijlers van conversational capital
08 Rituelen
09 Initiatie
10 Exclusief product aanbod (epa)
11 Overprestatie
12 Mythes
13 Relevante zintuiglijke uitzondering (rzu)
14 Iconen
15 Wij-gevoel
16 Goedkeuring
17 Continuïteit
Deel drie: conversational capital implementeren
18 Om te beginnen
19 Werken aan een oplossing
20 De implementatie
21 Twee laatste vragen
Woordenlijst
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan