De Russische afschrikmethode
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789039100806Samenvatting
De Russische inval in Oekraïne en het massaal verspreiden van desinformatie, zoals de kritiek op de Week van de Lentekriebels, zijn voorbeelden van Russische afschrikmethodes waarmee Rusland onrust probeert te creëren.
In 'De Russische afschrikmethode' toont Dmitry (Dima) Adamsky, expert op het gebied van militaire strategie en nationale veiligheid, op een toegankelijke wijze Rusland zijn militaire en strategische kundigheid inzet om vriend en vijand af te schrikken en biedt een inkijkje in de historische, culturele en psychologische factoren die deze aanpak zo uniek maken.
'De Russische afschrikmethode' is een must-read voor de lezers van Rob de Wijk, Huib Modderkolk en iedereen met een interesse in geschiedenis die meer te weten wil komen over hoe Rusland zowel vijanden weet af te schrikken als bondgenoten weet te beïnvloeden.
Trefwoorden
rusland afschrikking militaire strategie strategische cultuur geopolitiek politiek oorlog in oekraïne militaire geschiedenis internationale betrekkingen nucleaire strategie poetin hybride oorlogsvoering informatie-oorlogsvoering desinformatie veiligheidsstudies koude oorlog escalatie nationale veiligheid psychologische oorlogsvoering machtsprojectie sovjet-unie strategie navo cyberoorlog propaganda conflict proxy-oorlogen oost-europa machtsevenwicht intelligence
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding 11
1. Strategische cultuur en afschrikkingstheorie 21
2. Ontstaan van afschrikking op z’n Russisch 35
3. Culturele bronnen van afschrikking op z’n Russisch 78
4. Kritische analyse en culminatiepunt 110
5. Oorlog in Oekraïne en toekomstige onderzoeksmogelijkheden 130
Conclusie 156
Noten 176
Bibliografie en register 239
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan