Lees verder


Charles Duhigg studeerde geschiedenis aan Yale University en bedrijfskunde aan Harvard University. Hij schrijft voor The New York Times en woont in New York.
Meer over Charles DuhiggSlimmer sneller beter
Het geheim van productiviteit thuis en op het werk
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789026329418Samenvatting
Voor iedereen die slimmer wil werken
Iedereen zou meer willen doen in minder tijd. Maar met simpelweg harder werken en meer to do-lijstjes alleen gaat dat niet lukken. Essentieel is een verandering in hóé we denken, doelen formuleren, teams samenstellen en beslissingen nemen. Dat is de prikkelende stelling van Charles Duhigg, die het laatste wetenschappelijk onderzoek op dit vlak inzichtelijk maakt
In 'Slimmer sneller beter' maken we kennis met acht inzichten over productiviteit. Zo leren we onder andere hoe Disney het team van Frozen tot meer in een kortere tijd wist te prikkelen door de juiste spanning te creëren en hoe zowel Toyota als de FBI de betrokkenheid en innovatiekracht van hun werknemers vergroot door de belangrijke beslissingen aan hen over te laten.
Dit boek laat zien dat de manier waarop we de wereld en onze eigen keuzes beschouwen de sleutel is tot meer productiviteit.
"In 'Slimmer sneller beter' legt Duhigg uit hoe we de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek kunnen toepassen op ons dagelijks leven. Een meesterlijk must-read voor iedereen die meer voor elkaar wil krijgen." – David Allen, auteur van 'Getting things done'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Charles Duhigg
Inhoudsopgave
1. Motivatie
Bootcamphervormingen, rebellie in het verzorgingshuis en ‘locus of control’
2. Teams
Psychologische veiligheid bij Google en Saterday Night Live
3. Focus
Cognitieve blikvernauwing, Air France-vlucht 447 en de kracht van mentale modellen
4. Doelen stellen
SMART-doelen, stretch-doelen en de Jom Kipoeroorlog
5. Managementcultuur
Een ontvoeringszaak oplossen met lean en agile denkwerk en een vertrouwenscultuur
6. Beslissen
De toekomst voorspellen (en winnen bij poker) met behulp van bayesiaanse psychologie
7. Creativiteit
Hoe innovatiemakelaars en creatieve wanhoop Frozen tot een goed einde brachten
8. Data verwerken
Hoe de openbare scholen van Cincinnati informatie tot kennis transformeerden
Bijlage
Hoe de lezer deze ideeën in praktijk kan brengen
Dankwoord
Over de bronnen
Noten
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan