Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Adaptief en strategisch accountmanagement

Gebonden Nederlands 2000 1e druk 9789014064345
Voormalig top 100Totaal 47 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In veel markten hebben verkooporganisaties te maken met dynamische marktomstandigheden. Kennis en macht bij klanten nemen toe, marges staan onder druk, nieuwe verkoop- en distributiekanalen zoals Internet komen op, investeringen in klantgebonden processen en systemen stijgen en concurrenten brengen steeds sneller innovaties op de markt. Een efficiënte productie, just-in-time logistiek en een geolied verkoopproces zijn dan niet meer voldoende om te overleven.
Een strategische benadering van account management is vereist om waarde voor uw organisatie te kunnen creëren en de continuïteit van uw onderneming zeker te stellen. 'Adaptief en strategisch accountmanagement' van Verbeke en Nagy laat zien hoe u uw klanten vanuit een strategisch perspectief kunt benaderen en visionair kunt segmenteren. Het boek biedt nieuwe perspectieven op accountmanagement en legio voorbeelden om de relatie van uw bedrijf met klanten te herdefiniëren en te optimaliseren. Verbeke en Nagy helpen bij het opnieuw richten en inrichten van uw verkooporganisatie en tonen hoe instrumenten als activity-based costing, business process re-engineering en benchmarking ingezet kunnen worden om uw strategische klanten te selecteren, uw prestatie naar deze klanten te verbeteren en omzet, winst en waarde voor uw onderneming te genereren.

Specificaties

ISBN13:9789014064345
Trefwoorden:accountmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:157
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Adaptief en strategisch accountmanagement
Philip Waalewijn | 20 maart 2000
Accountmanagement is een onderwerp waarover de laatste tijd veel is geschreven. Het handelt over de manier waarop B to B ondernemingen intern georganiseerd zijn, teneinde hun klanten (ook wel accounts genoemd) zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Wat kan het boek 'Adaptief en strategisch accountmanagement' bijdragen aan deze discussie?
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Willem J.M.I. Verbeke

Willem Verbeke is emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij studeerde wijsbegeerte aan de Universiteit Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Dat hij toonaangevend is in zijn vakgebied, blijkt onder meer uit de verkoopcijfers van zijn boeken en uit het hoge aantal dat hij geciteerd is: 11000+ citaten op Google Scholar. Van 1999 tot 2019 was Verbeke bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij deed veel onderzoek in het vakgebied van verkoop en accountmanagement. Daarbij richtte zich vooral op emoties, sociale netwerken, account-managementsystemen, kennismanagement, neurowetenschappen, endocrinologie en epigenetica. In diezelfde periode was Verbeke Star Researcher op het ERIM, Erasmus Research Institute of Management, Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is lid van de editorial board van de Journal of Personal Selling en Sales Management. Verbeke is ook na zijn emeritaat actief gebleven als trainer, auteur en ontwikkelaar van trainingen. Hij is mede-oprichter van Professional Capital, een onderneming die trainingen geeft over commerciële vaardigheden voor commercieel leiders. Hij is ook mede-oprichter van het Customerlytics.eu. Dit bedrijf richt zich richt op AI- gebaseerde spraak- en taalanalyse van gesprekken tussen klant en verkoop/service-medewerkers. Bovendien is hij de oprichter van ExploreMe, dat veerkracht traint bij teams en commercieel professionals. Bij de Groeneveld Academy is hij kerndocent van de zeer succesvolle SalesMBAin1Day. Willem Verbeke heeft optredens gedaan als gastspreker op verschillende Amerikaanse universiteiten zoals Harvard en de University of Michigan. Hij is een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble, Nedcon, Daemen, ABN AMRO, Nationale Nederlanden, Royal FloraHolland, Continu. In zijn carrière heeft Verbeke meer dan 100 wetenschappelijke papers gepubliceerd, onder meer in tijdschriften die volgens de Financial Times tot de top 50 van tijdschriften op het gebied van wetenschap, business en economie behoren, zoals: 'The Journal of Marketing,’ ‘The Journal of Applied Psychology' en ‘The Journal of Management.’ In 2002 en 2012 ontving Verbeke de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science' en de AMA Sales SIG ‘Excellence in Research Award for 2012’. Verbeke schreef boeken voor professionals zoals 'Marketing-communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta,' 'Ik verkoop dus ik besta', ‘Adaptief en strategisch accountmanagement', ‘Doeltreffend beïnvloeden’, ‘Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter,’ en de ‘Veerkrachtige Professional’. Naast al het werk maakt Verbeke tijd vrij voor zijn grote hobby’s, fietsen en hardlopen. Hij liep 9 keer de marathon van Rotterdam.

Andere boeken door Willem J.M.I. Verbeke

Inhoudsopgave

Ten geleide

Voorwoord

1. Algemene gedachten over sales- en accountantmanagement
2. Onderneming, strategie en waarde
3. Primitief eerste-orde leren: segmentatie van het klantenbestand
4. Een geavanceerde manier van eerste orde leren: het analyseren van de winstgevendheid van de klant
5. De Kanthal-case
6. Key accountmanagement of strategisch segmenteren van klanten
7. Kanthal opnieuw bekeken: de strategische accountbenadering
8. Het managen van accountgerichte processen
9. Re-engineering
10. Benchmarking
11. Conclusie van het boek

Bijlage: vragenlijst

Referenties en voetnoten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Adaptief en strategisch accountmanagement