
Lees verder
Willem Verbeke is emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij studeerde wijsbegeerte aan de Universiteit Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Dat hij toonaangevend is in zijn vakgebied, blijkt onder meer uit de verkoopcijfers van zijn boeken en uit het hoge aantal dat hij geciteerd is.
Meer over de auteursIn veel markten hebben verkooporganisaties te maken met dynamische marktomstandigheden. Kennis en macht bij klanten nemen toe, marges staan onder druk, nieuwe verkoop- en distributiekanalen zoals Internet komen op, investeringen in klantgebonden processen en systemen stijgen en concurrenten brengen steeds sneller innovaties op de markt. Een efficiënte productie, just-in-time logistiek en een geolied verkoopproces zijn dan niet meer voldoende om te overleven.
Een strategische benadering van account management is vereist om waarde voor uw organisatie te kunnen creëren en de continuïteit van uw onderneming zeker te stellen. 'Adaptief en strategisch accountmanagement' van Verbeke en Nagy laat zien hoe u uw klanten vanuit een strategisch perspectief kunt benaderen en visionair kunt segmenteren. Het boek biedt nieuwe perspectieven op accountmanagement en legio voorbeelden om de relatie van uw bedrijf met klanten te herdefiniëren en te optimaliseren. Verbeke en Nagy helpen bij het opnieuw richten en inrichten van uw verkooporganisatie en tonen hoe instrumenten als activity-based costing, business process re-engineering en benchmarking ingezet kunnen worden om uw strategische klanten te selecteren, uw prestatie naar deze klanten te verbeteren en omzet, winst en waarde voor uw onderneming te genereren.