Lees verder
Free
The Future of a Radical Price
Gebonden Engels 2009 1e druk 9781905211470Samenvatting
In zijn revolutionaire bestseller 'The Long Tail' toonde Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met 'Free' schrijft Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. 'Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.
De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat u nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander erdoor te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet.
Chris Anderson laat in 'Free' zien hoe u kunt concurreren met uw concurrenten wanneer zij weggeven wat u probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. 'Free' is een boek waarin de lezer zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Chris Anderson
Inhoudsopgave
1. The birth of free
What is free?
2. Free 101
3. The history of free
4. The psychology of free
Digital free
5. Too cheap to matter
6. 'Information wants to be free'
7. Competing with free
8. De-monetization
9, The new media models
10. How big is a free economy
Freeconomics and the free world
11. Econ 000
12. Nonmonetary economies
13. Waste is (sometimes) good
14. Free world
15. Imagining abundance
16. 'You get what you pay for'
Coda
Free rules
Freemium tactics
50 business models built on free
acknowledgements
index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan