Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

A Bias for Action

How effictive managers harness their willpower, achieve results and stop wasting time

Gebonden Engels 2004 1e druk 9781591394082
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Wat maakt echte leiders werkelijk effectief? Het antwoord op die vraag is bedrieglijk eenvoudig: wilskracht. Als u denkt dat u het heeft, heeft u het waarschijnlijk toch bij het verkeerde eind omdat u waarschijnlijk tot de 90 procent van de managers hoort die geen wilskracht hebben. Wanneer was het voor het laatst dat u werkelijk waarde gecreëerd heeft voor uw bedrijf? Kunt u het zich niet herinneren? Heeft u de kansen gehad om uit te blinken en heeft u het vervolgens verknoeid of gaf u op bij de eerste tegenslag?

Laten we eerlijk zijn: slechts 10 procent van de managers nemen doorslaggevende stappen om belangrijke doelen te bereiken. De rest van ons worden continu afgeleid, verlamd door onzekerheid of emotioneel afstandelijk. We kunnen eenvoudigweg onze eigen wilskracht niet versterken en daarom falen we in onze voortgang. Waarom? Dit boek beantwoordt deze vraag en meer.

Specificaties

ISBN13:9781591394082
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:212
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
A Bias for Action
Jan Boerstra | 12 september 2012
Waarin onderscheidt de succesvolle manager zich van zijn minder fortuinlijke collega's? Zijn het de omstandigheden, gaat het om persoonlijkheid of is het een combinatie van beide? Volgens Heike Bruch en Sumantra Ghoshal toont het verschil zich vooral in de doelgerichtheid en daadkracht van de manager zelf. In 'A bias for action' ontrafelen ze elementen van persoonlijk succes als wilskracht, focus en, energie en keuzevrijheid.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Preface

Part 1 - Harnessing your willpower to achieve results

1. Management is the art of doing and getting done
2. Distinguishing purposeful action from active nonaction
3. Marshaling energy and developing focus
4. Moving beyond motivation to willpower
5. Crossing the Rubicon
6. Overcoming the three traps of nonaction

Part 2 - Cultivating a company of action-takers

7. Developing purposeful managers: the organization's responsibility
8. Unleashing organizational energy for collective action
9. Freeing your people to act: a mandate for leaders.

Appendix: how we studied willpower
Notes
Index
About the authors

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        A Bias for Action