Lees verder
Van bovenkamer naar onderbuik
De kracht van intuïtie bij besluitvormingen binnen organisaties
Gebonden Nederlands 2009 1e druk 9781445210100Samenvatting
In 'Van bovenkamer naar onderbuik' neemt de schrijver u mee op zijn verkenningstocht voor sociale innovatie binnen organisaties. Hij laat u zien op welke wijze intuïtie kan worden ingezet om oorzaken en verstarringen te traceren, te identificeren en weg te nemen. Als analysemethodiek wordt de MBTI-methodiek toegepast. Behalve de MBTI worden nog enkele analysemethodieken zoals Belbin en Kolb geanalyseerd en uitgebreid toegelicht.
Ook worden kwaliteit- en organisatiemodellen zoals het INK-model en het 5-Force-model geanalyseerd en beschreven in casussen.
Samengevat geeft dit boek een brede uiteenzetting op intuïtie, voor wie mensen en organisaties graag op de meest natuurlijke wijze ultieme prestaties wil laten leveren. Met dit boek heeft u daarvoor een goede handleiding met alle benodigde ingrediënten.
'Van bovenkamer naar onderbuik' is bedoeld voor de organisatieconsultant, communicatieadviseur, opleider en/of coach als ook voor de account manager, werkzaam binnen de werving- & selectiebureaus.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Intuïtie
3. Verdieping in intuïtie
4. Verkenningsgebied
5. Profilering binnen organisaties
6. Ultimiteit: geloofwaardigheid
7. Alignment tool
8. Hoe kunt u uw intuïtie ontwikkelen?
9. Bijlagen
10. Afsluiting
11. Dankwoord
12. Bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan