

Malcolm is Emeritus Professor of Marketing at Cranfield University School of Management, where he was until recently Deputy Director. Formerly Marketing and Sales Director of Canada Dry, he is the author of forty three books, including the best seller, Marketing Plans: How to prepare them, how to use them.
Meer over de auteursCreating a Company for Customers
How to build and lead a market-driven organization
Gebonden Engels 2001 9780273642497Samenvatting
We waren het misschien bijna vergeten als gevolg van de internet-hype, maar klanten vormen de kern van iedere onderneming. Hoewel het er op het toppunt van de internet-hype soms op leek dat ondernemingen werden gecreëerd ten behoeve van beleggers, zijn het uiteindelijk de klanten die bepalen of een onderneming kan voortbestaan. Vanuit die optiek bezien is marketing dan ook te belangrijk om aan de marketingafdeling over te laten. In plaats daarvan moet iedere medewerker in een onderneming zijn inspanningen richten op de klant. Veel ondernemingen hebben een interne focus en streven ernaar de dingen goed te doen. Echter, het gaat erom de goede dingen te doen, aangezien klanten uitsluitend bereid zijn producten of diensten af te nemen waar zij behoefte aan hebben. Klantgerichtheid is dan ook het motto van de komende jaren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dit boek geeft ondernemingen een routebeschrijving voor het creëren van een klantgerichte organisatie onder het motto dat een organisatie er is voor haar klanten in plaats van andersom.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan