OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 33475

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 2 van 27 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 mei 2009
    Michel Hoetmer
    In 'Manipuleren kun je leren' laat Frank van Marwijk zien hoe u de wereld naar uw hand zet. U krijgt door talloze praktische tips een duidelijk antwoord op de vraag hoe u controle over uzelf en anderen verkrijgt. De titel is een zet waaraan je de hand van de meester herkent. Het roept de automatische reactie op 'hierover wil ik meer weten!' Precies volgens het thema van het boek. De oplagecijfers zijn er het levende bewijs van. Het boek is eind 2008 in handel terechtgekomen en beleeft nu al zijn vijfde druk. Een geweldig succes. Mensen hebben kennelijk een sterke hang naar meer invloed.
    recensie
    Marketing
    15 mei 2009
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    In 'Nieuwsgierigheid' buigt Roland van der Vorst zich over de vraag waarom in het ene geval onze nieuwsgierigheid wordt geprikkeld en andere zaken ons Siberisch koud laten. Het is een interessante vraag, zeker als je zelf actief bent in de commercie zoals ik. Hoe kan ik de nieuwsgierigheid van mijn potentiële klanten prikkelen en vasthouden? Het boek geeft een gedegen antwoord op alle vragen over de kunst van het verleiden.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 mei 2009
    Michel Hoetmer
    Bent u op zoek naar nieuwe wetenschappelijke inzichten over ons koopgedrag? Dan belooft het boek 'Koop mij' van Martin Lindstrom u nieuwe en verrassende antwoorden te geven op talloze prangende vragen. Aan de hand van een potpourri van voorbeelden leidt de auteur u door het sprookjeslandschap van de nieuwste loot aan de tak van de marketingwetenschappen: neuromarketing. De vraag is natuurlijk of de auteur zijn belofte waarmaakt. De ondertitel 'Waarheid en leugens over ons kopgedrag' suggereert dat u tot noch toe op het verkeerde been bent gezet. Lindstrom beweert vrijwel letterlijk dat met zijn onderzoek de wetenschap haar intrede doet in de marketing. Dat is nogal een boude bewering.
    recensie
    Marketing
    24 april 2009
    Michel Hoetmer
    Jos Burgers is een verhalenverteller pur sang. Daarnaast is hij een van de bekendste Nederlandse auteurs op het gebied van relatiemarketing. De keuze van Burgers om zijn kennis over klantgerichtheid met zijn lezers te delen in de vorm van een managementroman kon dus niet uitblijven. Burgers vertelt zelf dat hij jarenlang op het idee heeft zitten broeden. 'Hondenbrokken', een verhaal over een dierenspeciaalzaak, is hiervan het geslaagde resultaat.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De managementroman is tegenwoordig populair. Het schijnt dat mensen geen ingewikkelde boeken meer willen lezen. De auteur zou daarmee een te groot beroep doen het denkvermogen van de arme lezer. Denken vreet energie. Daarom kiest menig auteur voor de weg van de minste weerstand. Hij verpakt zijn wijsheden in een parabel. Zo ook Bob Burg en John David Mann met 'De go-giver'.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De moderne kantoortuinen worden bevolkt door grote groepen medewerkers die geestelijk ontslag hebben genomen. Ze zijn afgestompt door de eindeloze brei aan stroperige regeltjes en procedures. Elk initiatief is in de kiem gesmoord. Kan dat niet anders? De auteur van het boek 'De kracht van mensen', Roland Hameeteman, dacht van wel. Samen met zijn zakenpartner Rutger Stekelenburg richtte hij in 1991 het bedrijf E-office op. Het was een bedrijf zonder regeltjes, procedures, haantjesgedrag of hiërarchie. Een bedrijf waar kennis wordt gedeeld in plaats van afgeschermd.
    recensie
    Reclame en verkoop
    20 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De titel van het boek 'Verkoopkunst' door Wim Aalbers belooft heel wat. De achterflap wekt de indruk dat de lezer een bijzonder boek in handen heeft. Het beschrijft hoe topverkopers meer en beter verkopen. Het is een verzameling observaties uit de verkooppraktijk. Hoe uitblinkers zich moeten gedragen. De auteur heeft geput uit zijn praktijk als manager, trainer en coach. Het wekt hooggespannen verwachtingen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden