OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 3 van 60 resultaten
recensie
Marketing
14 september 2016
Jeanine Dijkhuis
De Service Excellence-keten bevat volgens de auteurs van Service Excellence de volgende perspectieven: 1) bezieling en betrokkenheid van medewerkers en partners, 2) beleving en loyaliteit van de klant en 3) financiële effecten en concurrentiepositie.
recensie
IT-management / ICT
6 juli 2016
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Soms is het een voordeel als je een boek twee jaar na verschijning pas leest. Het geschrevene blijkt allemaal namelijk echt te gebeuren. Auteurs Sander Klous en Nart Wielaard schetsen de economische kansen en maatschappelijke effecten van big data.
recensie
Leiderschap
18 mei 2016
Jeanine Dijkhuis
Auteurs Den Boer en Van Rees zijn gespecialiseerd in leiderschap en raakten gefascineerd door het horeca-echtpaar Boer en hun High Performance Organisatie ‘De Librije’. Aan de hand van pure smaken als zoet, zuur, bitter et cetera, worden managementthema’s op toegankelijke en inspirerende wijze behandeld.
recensie
Organisatiekunde
8 april 2016
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Quintin Schevernels heeft ervaring bij zowel corporates als start-ups en schreef Suits & Hoodies vanuit zijn persoonlijke reis over het ondernemen van nu en in de toekomst. Met bedrijfsmatige ervaringen van de start tot exit, inclusief gebeurtenissen op financieel gebied, is dit een marketingmanagementverhaal in pocketvorm.
recensie
Organisatiekunde
31 maart 2016
Jeanine Dijkhuis
Een klaterende waterval, dit boek! Het beschrijft de verwezenlijking van de stroomversnelling waar onze maatschappij zich in bevindt en die alleen maar sneller zal gaan stromen zodra meer mensen zich bewust worden van dat hetgeen er ooit was nooit meer terug komt en dat wat straks komt, nooit af is.
recensie
Marketing
9 maart 2016
Jeanine Dijkhuis
Voodoo marketing van Ronald Voorn & Jan Dijkgraaf is een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid.
recensie
19 februari 2016
Jeanine Dijkhuis
Geïnspireerd door het uitzendtijdstip van het radioprogramma zelf, Met het oog op morgen, las ik dit boek dagelijks vlak voor het slapen gaan.
recensie
Strategisch management
16 september 2015
Jeanine Dijkhuis
Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is 'CRM in de praktijk' van Sjors van Leeuwen een must-read. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.
recensie
Algemeen management
1 juli 2015
Jeanine Dijkhuis
Gedreven door nieuwe technologieën en communicatiemiddelen, neemt de snelheid van besluitvorming binnen organisaties alsmaar verder toe. Managers nemen beslissingen noodgedwongen steeds minder op kennis, ervaring en bestaande informatie. Terwijl er steeds meer data beschikbaar komt. Als gevolg van de gevraagde snelheid wordt intuïtie en/of gevoel misschien wel hét stuurmiddel van de komende tijd.
recensie
Marketing
19 juni 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Het ontwikkelen van een visie voor een merk ligt erg dicht bij de ontwikkeling van een bedrijfsfilosofie. Een goede merkvisie bestaat uit een toekomstvisie van de markt en de positie van jouw merk in die toekomst ten opzichte van je concurrenten. Het bouwen van een merk is dus een doorlopend, zorgvuldig proces.
recensie
Marketing
19 mei 2015
Jeanine Dijkhuis
Het leek mij zeer origineel; ‘Lof der Commercie’ is een essaybundel over de ambivalente houding die auteur Ruurd Mulder heeft ten opzichte van het marketingvak waarin hij enigszins tegen wil en dank is terecht gekomen. Over de effecten van marketing op koopgedrag en de reactie die reclame oproept bij zowel de consument als de marketeers zelf. Over het succes van creatieve campagnes die aanzetten tot alsmaar weer en meer kopen. Over wie hiervoor verantwoordelijk is en over de grens tussen verleiding en misleiding.
recensie
Organisatiekunde
7 mei 2015
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Ideeën gebaseerd op nieuwe technologieën leiden tot nieuwe verdienmodellen. Die bestaande markten kunnen ontwrichten. Er valt iets op aan de groeifactor van deze bedrijven. Schaalbaarheid is het kernwoord. De opbrengst is tenminste tien keer groter dan in een lineaire organisatie. Door impact of output.
recensie
Organisatiekunde
7 mei 2015
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Ideeën gebaseerd op nieuwe technologieën leiden tot nieuwe verdienmodellen. Die bestaande markten kunnen ontwrichten. Er valt iets op aan de groeifactor van deze bedrijven. Schaalbaarheid is het kernwoord. De opbrengst is tenminste tien keer groter dan in een lineaire organisatie. Door impact of output.
recensie
Marketing
8 april 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
‘Gamechangers - Are you ready to change the world?' van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO's voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
recensie
Marketing
8 april 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
‘Gamechangers – Are you ready to change the world?’ van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO’s voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
recensie
Marketing
31 maart 2015
Jeanine Dijkhuis
Een praktisch boek over het zelf opzetten van een crowdfunding-campagne. Een compleet en actueel overzicht van vormen, definities, infrastructuur, rollen binnen het campagneteam, regelgeving en afhankelijkheden. Inclusief een vergelijking tussen soorten platformen. Dat is wat ‘Crowdfunding, de hype voorbij’ van Martijn Arets, Ronald Kleverlaan, Marije Lutgendorff en Koen van Vliet te bieden heeft.
recensie
Marketing
24 maart 2015
Jeanine Dijkhuis
Er bestaat een continue wisselwerking tussen de veranderende samenleving en de ontwikkelingen in de retail. Soms start de ene, soms de andere, maar ze functioneren altijd als communicerende vaten. De motivaties van consumenten leiden in veel gevallen tot aanpassingen van de handel. Auteur Michel van Tongeren vindt daarom dat een winkelformule nooit zou moeten ophouden met ontwikkelen.
recensie
Algemeen management
28 maart 2013
Jeanine Dijkhuis
Uitgeverij Het Boekenschap is een serie over klantgericht ondernemen gestart. In het najaar van 2011 verscheen het eerste boek. Dat boek ging over Karel van Eerd ofwel over Jumbo, een bedrijf dat zich binnen de supermarktbranche heeft onderscheiden op het gebied van klantvriendelijkheid.
recensie
Marketing
28 maart 2013
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om', vindt Jim Stolze. 'In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.'
recensie
Marketing
22 maart 2013
Jeanine Dijkhuis
Dat in deze tijd van toenemende mediaconsumptie mensen steeds meer prikkels krijgen, is bekend. Men ontvangt dus ook vaker commerciële boodschappen en dat levert keuzestress op. Het kan niet anders, dan dat dit gevolgen heeft voor de media aandacht die je als organisatie inkoopt.