OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 3 van 132 resultaten
recensie
Mens en maatschappij
17 juli 2018
Louis Thorig
2-3 minuten leestijd
Gratis geld voor iedereen is een intrigerend en provocerend boek, vol originele ideeën over het verstrekken van een basisinkomen, de 15-urige werkweek en een wereld zonder grenzen.
recensie
Strategisch management
15 februari 2018
Louis Thorig
6-9 minuten leestijd
Nederland heeft in het verleden de wereld tweemaal de weg gewezen. De eerste periode was van 1602-1795. Het was de VOC-tijd waar wereldhandel, cultuur en wetenschap tot groei en grote bloei kwamen. De tweede maal was Nederland gidsland met zijn progressieve politiek en idealen van 1965 tot 2002.
recensie
Organisatiekunde
21 juli 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Niets is complexer dan te werken in een organisatie die gegrepen is door angst, wantrouwen en woede. Hoe ontstaat een Angstcultuur op het werk, hoe herken je het en hoe ga je ermee om? Angstcultuur is het eerste Nederlandstalige boek over dit onderwerp.
recensie
Strategisch management
15 juni 2017
Louis Thorig
3-5 minuten leestijd
Op dit moment staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie: het tijdperk waarin de digitale technologie en mensen versmelten. Het is dan ook niet toevallig dat het thema disruptie in de managementliteratuur zo in de belangstelling staat. Zo ook in De disruptieparadox.
recensie
Communicatie en media
18 mei 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Narratologie is de leer van het vertellen en een storyteller kan veel leren van hoe de Griekse filosoof Aristoteles zijn verhalen opbouwde. Maar er zijn ook andere goeroes die een eigen opvatting hebben over de structuur en opbouw van een beklijvend verhaal.
recensie
Leiderschap
18 april 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Eenvoud voor gevorderden met als subtitel ‘ingrediënten voor inspirerend leiderschap’ heeft het formaat en de functie van een zakboek met veel citaten en mooie tekeningen in zwart/wit van Gam Klutier.
recensie
Mens en maatschappij
29 maart 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
De publieke opinievorming is de belangrijkste kracht in een democratie. In de strijd om de beeldvorming gaat het vaak helaas niet om wat je inhoudelijk te zeggen hebt, maar hoe goed klinkend je jouw verhaal te berde brengt.
recensie
Communicatie en media
13 maart 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Technologische ontwikkelingen en digitalisering zetten de wereld op tal van manieren op zijn kop. De impact van de snel veranderende samenleving is groot zowel voor organisaties als voor het communicatievak. Zo typeert Vera de Witte het huidige tijdgewricht.
recensie
Algemeen management
22 februari 2017
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een organisatie (bedrijf, overheid, maatschappij, regio) ernstig verstoord raakt en gepaard gaat met negatieve publiciteit.
recensie
Algemeen management
16 februari 2017
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
De meest verkochte managementboeken in Nederland gaan over algemeen management, persoonlijke effectiviteit, organisatiekunde, verandermanagement en leiderschap.
recensie
Algemeen management
20 januari 2017
Louis Thorig
4-5 minuten leestijd
Mede ingegeven door nieuwe trends zoals individualisering, diversiteit, nieuwe technologieën, digitalisering en nieuwe vormen van werken is de tijd voor het vinden van nieuwe manieren van multidisciplinair samenwerken aangebroken.
recensie
Communicatie en media
10 januari 2017
Louis Thorig
4-5 minuten leestijd
De belangstelling voor interculturele communicatie is toegenomen, vanwege de groei van massacommunicatiemiddelen, de globalisering en integratie. Cultuur en communicatie zijn nauw met elkaar verweven.
recensie
Mens en maatschappij
20 december 2016
Louis Thorig
5-7 minuten leestijd
In november 2016 verscheen de bundel Waarom haten ze ons eigenlijk? onder redactie van macro-econoom Frits Bosch.
recensie
Marketing
1 december 2016
Louis Thorig
6-8 minuten leestijd
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
recensie
Strategisch management
24 november 2016
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Bij strategisch management streeft een organisatie voortdurend naar een evenwicht tussen enerzijds het ontdekken van competitieve voordelen en anderzijds het ontwikkelen en uitoefenen van de gepaste competenties die daarvoor nodig zijn.
recensie
Communicatie en media
19 oktober 2016
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Accountability - niet alleen het ‘afrekenen’ of ‘verantwoording afleggen over’ maar ook de ‘verantwoordelijkheid nemen voor iets’ - is in onze steeds transparantere netwerkmaatschappij in allerlei sectoren een snel aan populariteit winnend fenomeen.
recensie
Algemeen management
30 september 2016
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Stakeholdermanagement raakte halverwege de jaren negentig bekend als instrument om thema’s als duurzaamheid op de kaart te zetten en de maatschappelijke legitimatie van een organisatie te versterken. Maar de ontwikkelingen gaan snel.
recensie
Internet en social media
22 augustus 2016
Louis Thorig
5-7 minuten leestijd
Reputaties van organisaties die ogenschijnlijk stevig verankerd leken, vallen steeds vaker ten prooi aan de hectiek van het moment. Corporate reputatiemanagement is geen communicatiespecialisme maar verdient een plaats binnen het strategisch management.
recensie
Leiderschap
19 augustus 2016
Louis Thorig
4-5 minuten leestijd
Onderzoek naar effectief of sterker nog excellent leiderschap is een geliefd thema in de organisatiewetenschappen. Excellent leiderschap blijft situationeel, de eigenschappen en/of gedragingen die toepasselijk zijn in de ene situatie hoeven niet per se toepasselijk te zijn in een andere situatie.
recensie
Mens en maatschappij
6 juli 2016
Louis Thorig
2-3 minuten leestijd
In zijn boek De psychopatentest vraagt Jon Ronson zich af hoe het komt dat zoveel psychopaten machtige posities bekleden.