OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2438090

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 132 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    17 juli 2018
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Gratis geld voor iedereen is een intrigerend en provocerend boek, vol originele ideeën over het verstrekken van een basisinkomen, de 15-urige werkweek en een wereld zonder grenzen.
    recensie
    Strategisch management
    15 februari 2018
    Louis Thorig
    6-9 minuten leestijd
    Nederland heeft in het verleden de wereld tweemaal de weg gewezen. De eerste periode was van 1602-1795. Het was de VOC-tijd waar wereldhandel, cultuur en wetenschap tot groei en grote bloei kwamen. De tweede maal was Nederland gidsland met zijn progressieve politiek en idealen van 1965 tot 2002.
    recensie
    Organisatiekunde
    21 juli 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Niets is complexer dan te werken in een organisatie die gegrepen is door angst, wantrouwen en woede. Hoe ontstaat een Angstcultuur op het werk, hoe herken je het en hoe ga je ermee om? Angstcultuur is het eerste Nederlandstalige boek over dit onderwerp.
    recensie
    Strategisch management
    15 juni 2017
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    Op dit moment staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie: het tijdperk waarin de digitale technologie en mensen versmelten. Het is dan ook niet toevallig dat het thema disruptie in de managementliteratuur zo in de belangstelling staat. Zo ook in De disruptieparadox.
    recensie
    Communicatie en media
    18 mei 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Narratologie is de leer van het vertellen en een storyteller kan veel leren van hoe de Griekse filosoof Aristoteles zijn verhalen opbouwde. Maar er zijn ook andere goeroes die een eigen opvatting hebben over de structuur en opbouw van een beklijvend verhaal.
    recensie
    Leiderschap
    18 april 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Eenvoud voor gevorderden met als subtitel ‘ingrediënten voor inspirerend leiderschap’ heeft het formaat en de functie van een zakboek met veel citaten en mooie tekeningen in zwart/wit van Gam Klutier.
    recensie
    Mens en maatschappij
    29 maart 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    De publieke opinievorming is de belangrijkste kracht in een democratie. In de strijd om de beeldvorming gaat het vaak helaas niet om wat je inhoudelijk te zeggen hebt, maar hoe goed klinkend je jouw verhaal te berde brengt.
    recensie
    Communicatie en media
    13 maart 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Technologische ontwikkelingen en digitalisering zetten de wereld op tal van manieren op zijn kop. De impact van de snel veranderende samenleving is groot zowel voor organisaties als voor het communicatievak. Zo typeert Vera de Witte het huidige tijdgewricht.
    recensie
    Algemeen management
    22 februari 2017
    Louis Thorig
    4-6 minuten leestijd
    Een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een organisatie (bedrijf, overheid, maatschappij, regio) ernstig verstoord raakt en gepaard gaat met negatieve publiciteit.
    recensie
    Algemeen management
    16 februari 2017
    Louis Thorig
    4-6 minuten leestijd
    De meest verkochte managementboeken in Nederland gaan over algemeen management, persoonlijke effectiviteit, organisatiekunde, verandermanagement en leiderschap.
    recensie
    Algemeen management
    20 januari 2017
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Mede ingegeven door nieuwe trends zoals individualisering, diversiteit, nieuwe technologieën, digitalisering en nieuwe vormen van werken is de tijd voor het vinden van nieuwe manieren van multidisciplinair samenwerken aangebroken.
    recensie
    Communicatie en media
    10 januari 2017
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    De belangstelling voor interculturele communicatie is toegenomen, vanwege de groei van massacommunicatiemiddelen, de globalisering en integratie. Cultuur en communicatie zijn nauw met elkaar verweven.
    recensie
    Mens en maatschappij
    20 december 2016
    Louis Thorig
    5-7 minuten leestijd
    In november 2016 verscheen de bundel Waarom haten ze ons eigenlijk? onder redactie van macro-econoom Frits Bosch. 
    recensie
    Marketing
    1 december 2016
    Louis Thorig
    6-8 minuten leestijd
    Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
    recensie
    Strategisch management
    24 november 2016
    Louis Thorig
    4-6 minuten leestijd
    Bij strategisch management streeft een organisatie voortdurend naar een evenwicht tussen enerzijds het ontdekken van competitieve voordelen en anderzijds het ontwikkelen en uitoefenen van de gepaste competenties die daarvoor nodig zijn.
    recensie
    Communicatie en media
    19 oktober 2016
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Accountability - niet alleen het ‘afrekenen’ of ‘verantwoording afleggen over’ maar ook de ‘verantwoordelijkheid nemen voor iets’ - is in onze steeds transparantere netwerkmaatschappij in allerlei sectoren een snel aan populariteit winnend fenomeen.
    recensie
    Algemeen management
    30 september 2016
    Louis Thorig
    4-6 minuten leestijd
    Stakeholdermanagement raakte halverwege de jaren negentig bekend als instrument om thema’s als duurzaamheid op de kaart te zetten en de maatschappelijke legitimatie van een organisatie te versterken. Maar de ontwikkelingen gaan snel.
    recensie
    Internet en social media
    22 augustus 2016
    Louis Thorig
    5-7 minuten leestijd
    Reputaties van organisaties die ogenschijnlijk stevig verankerd leken, vallen steeds vaker ten prooi aan de hectiek van het moment. Corporate reputatiemanagement is geen communicatiespecialisme maar verdient een plaats binnen het strategisch management.
    recensie
    Leiderschap
    19 augustus 2016
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Onderzoek naar effectief of sterker nog excellent leiderschap is een geliefd thema in de organisatiewetenschappen. Excellent leiderschap blijft situationeel, de eigenschappen en/of gedragingen die toepasselijk zijn in de ene situatie hoeven niet per se toepasselijk te zijn in een andere situatie.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 juli 2016
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    In zijn boek De psychopatentest vraagt Jon Ronson zich af hoe het komt dat zoveel psychopaten machtige posities bekleden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden