OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 6 van 249 resultaten
recensie
Communicatie en media
11 april 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
‘Je mag ook niets meer zeggen’ is geen gemakkelijk boek... maar wel een boeiend boek. Mounir Samuel helpt ons onze taal inclusiever te maken. Zodat iedereen zich thuisvoelt.
recensie
Algemeen management
4 april 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Storytelling is zoveel meer dan ‘gewoon’ communiceren. Theo Hendriks laat in zijn nieuwste boek ‘Too good to be true’ zien waarom we niet zonder verhalen kunnen.
recensie
Communicatie en media
31 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Nicol Tadema schreef een leuk en lekker leesbaar boek waar iedere schrijver zijn winst mee kan doen: ‘De 7 magische woorden’. Hopelijk zit die winst ook in het dienen van de ander.
recensie
Algemeen management
23 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Uitgeverij Boom had de uitgave van ‘Het waait niet vanzelf over’ van Natasja van Schaik niet beter kunnen timen. Wie ongewenst gedrag op de werkvloer wil voorkomen of aanpakken doet er wijs aan dit boek aan te schaffen.
recensie
Leiderschap
22 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Om vertrouwen te winnen moeten leidinggevenden beter leren communiceren. ‘Communicator’ van Rob Huisman kan hierin helpen. Een boek dat wantrouwen kan helpen voorkomen.
recensie
Marketing
14 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
13 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Er zijn auteurs die regelmatig door collega’s worden aangehaald in hun boeken. Dr. Brené Brown is een van hen. En terecht, zo blijkt bij het lezen van ‘De kracht van kwetsbaarheid’.
recensie
Marketing
24 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Passie voor je vak is niet voldoende. Weet je ook potentiële klanten te bereiken en ervan te overtuigen dat ze bij jou moeten zijn voor je diensten en of producten? ‘Een marketingplan van 1 pagina’ van Allan Dib kan je hier ongetwijfeld bij helpen.
recensie
Algemeen management
20 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
In talloze boeken wordt Amy Edmonson aangehaald als het gaat om psychologische veiligheid op de werkvloer. En terecht, want - wat - een boek schreef de hoogleraar aan de Harvard Business School! ‘De onbevreesde organisatie’ zou het eerste boek moeten zijn dat je aanschaft.
recensie
Communicatie en media
14 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Met ‘Gewoon schrijven, joh!’ van Sabine Jeurnink, Rick Eversen Willem Verdaasdonk leren we begrijpelijk en aantrekkelijk schrijven. Een boek voor scholieren, die ook doorgewinterde auteurs móeten lezen.
recensie
Leiderschap
10 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Leidinggevenden kunnen mensen maken en breken. In veel boeken ligt de nadruk volgens Joost Kampen op het eerste. Daarom vraagt hij in zijn boek ‘Destructief leiderschap‘ terecht aandacht voor de kwalijke gevolgen van destructief leiderschap. Een helaas opvallend herkenbaar verhaal.
recensie
Marketing
7 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het kan (lees: moet) beter wanneer het gaat om klantgerichtheid van veel bedrijven. Wie hier serieus werk van wil maken, doet er goed aan te duiken in ‘Why your customer experience program will fail’ van Friederike Niehoff en Aleksandra Pilniak.
recensie
Leiderschap
25 januari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Lennart van der Kraan schreef het perfecte boekcadeau voor beginnend leidinggevenden. ‘Hoera, ik ga leidinggeven!’ is een moetje voor leidinggevenden die net met hun verantwoordelijke job beginnen.
recensie
Psychologie
23 januari 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Het boek ‘Hoe verander je een mening?’ is precies wat we in deze tijd van polarisatie nodig hebben. David McRaney neemt ons mee in de vraag hoe we de mening van anderen (en van onszelf) kunnen veranderen. Een absolute topper!
recensie
Algemeen management
16 januari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Talloze modellen die kunnen helpen bij bedrijfskundige vraagstukken. Maar welk model pas je nu wanneer toe? Patrick Kooij schreef het ‘Handboek managementmodellen’. Een handig en erg overzichtelijk werk.
recensie
Mens en maatschappij
3 januari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe ga je om met tegenslagen? Met onzekerheden? Met grote crises? Beste leermeesters zijn vaak degene die niet langs de zijlijn wat tips doorgeven, maar die zelf hun obstakels hebben overwonnen.
recensie
Verandermanagement
27 december 2022
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Sommige boeken wil ik liefst direct toepassen. Dat is voor mij het bewijs dat ik een goed boek in handen heb. Dit geldt zeker voor ‘Verhalen veranderen’ van Saskia Tjepkema, Joeri Kabalt, Martijn van Ooijen, Luc Verheijen, Koen Weber en Lieve Scheepers.
recensie
Algemeen management
19 december 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Er kan niet genoeg geschreven worden over diversiteit en inclusie binnen organisaties. Ook Rachid Et-Taïbi levert met ‘Durf inclusief te ondernemen’ een mooie bijdrage aan het gesprek.
recensie
16 december 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Met persoonlijke verhalen laat Leonard Smit zien dat bekende methoden op gebied van effectief werken echt werken. ‘Nooit meer hard werken’ is geen boek voor luie mensen, zo blijkt.
recensie
Coaching en trainen
7 december 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe kun je als trainer een gids zijn in het levensverhaal van de deelnemers aan je trainingen? Aan de hand van het mooie, maar ook ingewikkelde Double Healix model, laat Marcel Karreman in ‘De reis van de trainer’ zien hoe.