OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2243074

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    15 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Na Communicatie NU is er nu (voorjaar 2015) een opvolger. Opnieuw een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Verschil met deel 1: aandacht voor nieuwe businessmodellen en de gevolgen van digitalisering.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Communicatie en media
    12 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Iedereen kent het blikje met daarop een verpleegster die een dienblad vasthoudt met daarop een blikje. enzovoorts. Daar moest Ik aan denken bij dit boek: het heet 'een ijzersterk verhaal' en het is een Ijzersterk verhaal - over het maken van een Ijzersterk verhaal. Het boek maakt je enthousiast om overtuigende PowerPointpresentaties te maken. Organiseer je verhaal in een storyboard.
    recensie
    Werk en loopbaan
    12 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    1-2 minuten leestijd
    Als je op maandag alweer naar het weekend verlangt, dan is er iets mis. Maar als naar een andere baan vluchten niet kan, vechten niet slim is en lijdzaam afwachten je ding niet is… wat dan? Dan is dít je boek om vol geïnspireerd ertegen aan te gaan om (weer) iets van je (werk)leven te maken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 april 2015
    Marjolein te Kolsté
    Eigenlijk was deze aanschaf een ‘miskoop’; ik zag het label ‘persoonlijke effectiviteit’ en ‘voor iedereen die wel eens te maken heeft met vervelend en agressief gedrag in de werkomgeving’ en dat leek me een zinnig onderwerp. Maar ‘Hufterproof’ van Henk van den Muijsenberg blijkt te gaan over het voorkómen van agressief gedrag in trein, ziekenhuis, klantenbalies et cetera. Beetje ongeïnteresseerd bladerde ik het door maar ik werd gegrepen door de inhoud. Wát een heldere uitleg hoe je om kunt gaan met agressief gedrag!
    recensie
    Internet en social media
    20 januari 2014
    Marjolein te Kolsté
    Een boze tweet of een vernietigende reactie op Facebook en binnen een uur kan dat uitgebreid zijn tot honderden of duizenden negatieve reacties. Wat moet je dan doen? Het boek #Fail gaat over online reputatiemanagement in de breedste zin. Auteur Ronald van der Aart gaat diep in op klagende klanten en hoe daarmee om te gaan. Wat mij betreft een must read voor iedereen in het communicatievak.
    recensie
    Communicatie en media
    22 maart 2013
    Marjolein te Kolsté
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2009
    Marjolein te Kolsté
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kun je meer uit je merk halen? Het is een vraag die velen bezighoudt. Edwin Winter en Wouter van der Weijden, beide partner bij organisatieadviesbureau &Samhoud, gaan hier uitgebreid op in. Ze leggen in 'Authentieke organisaties. Echte merken' uit hoe een organisatie zijn roots kan vinden. En hoe je van 'we hebben een merk' komt naar 'we zijn een merk'. Hoe je medewerkers inschakelt bij dit ontwikkelproces. Met veel praktijkvoorbeelden, die voldoende uitgewerkt zijn om ze zelf te kunnen repliceren.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 februari 2009
    Marjolein te Kolsté
    2-3 minuten leestijd
    Een beginnend coach vindt in 'Duurzaam coachen' een mooie handreiking voor het structureren van gesprekken. Auteur Marga van den Ham is zelf loopbaanbegeleider en coach met langjarige ervaring. Dat merk je aan de grote hoeveelheid praktijkvoorbeelden. De titel is wat verwarrend; ik heb niet speciaal iets duurzaams in de werkmethode kunnen ontdekken. Blijft over een prettig, degelijk boek. Met als extraatje op bijna elke pagina een spreuk, zoals het Chinese gezegde 'Wie over elke stap nadenkt, staat zijn hele leven op één been.'
    recensie
    Algemeen management
    11 februari 2009
    Marjolein te Kolsté
    3-4 minuten leestijd
    Is 'Knerpend grind' nou vakliteratuur of een fun-boek? Het is beide. Een luchtig boek, over serieuze zaken. Je steekt er een boel van op over 'het radiowereldje' en leest het in één zondagavond uit. En op maandag heeft u bij de koffieautomaat een veel spannender verhaal te vertellen dan Studio Sport te melden had. Dus uit die tv en lezen! Michiel Bicker Caarten verhaalt als in een jongensboek de opkomst van Business News Radio (BNR). Vanaf het moeizame begin in 1998 tot aan de fusie met Het Financieele Dagblad in 2003. The American Dream: van krantenjongen tot miljonair. Het aardige is dat dit boek laat zien dat dit niet vanzelf gaat, maar dat de weg erheen geplaveid is met bloed, zweet en tranen.
    recensie
    Financieel management
    29 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    Soms krijg je een boek in handen waarvan je denkt 'had ik dit maar eerder ontdekt, want tóen was het nuttig.' 'Commissaris van nu' ís zo'n boek. Een nuttige handreiking, waarin alle aspecten van het commissariaat behandeld worden. Als voormalig commissaris bij Rabobank Utrecht zou ik het bijna een handboek willen noemen. Absolute aanrader voordat u als commissaris aan uw eerste commissariaat begint, maar ook voor bestuurders heel verhelderend wat u van commissarissen mag verwachten - en wat niet.
    recensie
    Marketing
    27 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    De reclamespot op televisie is nog altijd het populairste middel om mensen te verleiden met uw product. Maar waar je vroeger genoeg had aan drie spotjes, heeft u er tegenwoordig zo'n 150 nodig om gezien te worden door de consument. Consultant Gemma Veel nodigt vakmensen uit om hun doelgroep op een ándere manier te bereiken. Ze noemt die methode belevenismarketing en overtuigt u ervan dat hiervoor geen forse budgetten nodig zijn, zoals voor de traditionele media. Ze geeft veel voorbeelden hoe u met een klein budget gigantisch veel publiciteit kunt genereren. 'Geen guts geen glory' is prikkelend, uitdagend en inspirerend.
    recensie
    Marketing
    13 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    2-3 minuten leestijd
    Is het een trend dat marketeers herontdekken dat reclame effectiever is, naarmate het persoonlijker is? Denk bijvoorbeeld aan Seth Godin, die in zijn 'Purple Cow' ook de dood verklaart aan massamarketing. Ook 'Spreken is goud - Maak je merk spraakmakend' wil het aloude mond-op-mond reclame weer levend maken. Hoe biedt u klanten een unieke ervaring en zorgt u er vervolgens voor dat ze die ervaring delen met anderen? Bertrand Cesvet is hierin echter niet overtuigend. Ondanks de beloften op de achterflap weet ik na lezing nog niet veel meer over mon-op-mond reclame.
    recensie
    Marketing
    30 december 2008
    Marjolein te Kolsté
    'Purple Cow' van Seth Godin is een smakelijk boekje over het creëren van onderscheidende producten (diensten) die succesvol zullen zijn. Het staat vol met inspirerende voorbeelden en ideeën. Godin betoogt dat het geen zin meer heeft om grootscheeps op televisie reclame te maken. Hij beschrijft waarom je de 'early adopters' moet bereiken en waarom je reclame nooit zal werken als het op de massa gericht is.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden