OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2161677

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 274 resultaten
    recensie
    25 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Internet heeft de globalisering en wereldwijde verbondenheid tussen mensen versterkt. Tegelijkertijd zorgt het voor verdeeldheid en het ontstaan van ontelbare niches. Een wereld waarin de consument zelf de touwtjes in handen heeft en voortdurend wordt bestookt door storytellers, influencers, reclames en nepnieuws.
    recensie
    Verandermanagement
    24 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Hoe laat je vastgeroeste organisaties weer beweeglijk draaien? In Het ronde vierkant daagt Pascal Van Loo je uit om je organisatie te sturen met behulp van een vierkante, ronde of hybride bril.
    recensie
    Marketing
    6 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Uit onderzoek blijkt dat er een direct causaal verband bestaat tussen merkvoorkeur en marktaandeel. De des te meer mensen een sterke voorkeur hebben voor jouw bedrijf of merk, des te groter jouw marktaandeel.
    recensie
    Strategisch management
    3 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    We leven in een hectische tijd. Dat maakt het werk van managers er niet eenvoudiger op. Zeker niet in het ‘midden' van een organisatie. Het vraagt van managers andere vaardigheden en er is een nieuw samenspel nodig tussen de top en het midden van de organisatie.
    recensie
    Mens en maatschappij
    29 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    7-9 minuten leestijd
    De democratie is in gevaar. Veel mensen voelen zich niet meer vertegenwoordigd door de bestuurlijke elite en kiezen voor populistische leiders en partijen. Hoe dat komt? De maatschappij beloont mensen met een hogere opleiding onevenredig, schrijft Michael Sandel in De tirannie van verdienste.
    recensie
    Algemeen management
    20 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Wil je meer weten over NIEUW LEIDERSCHAP maar weet je niet waar te beginnen? Zoek je inspiratie voor de volgende stap als leidinggevende? Heb je niet veel tijd om zelf op zoek te gaan? Lees dan Bespaar 300 mensuren! Een handzame gids van Koos Groenewoud & Emmy Soplantila op weg naar dienend en deinend leiderschap.
    recensie
    Strategisch management
    19 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    We klagen maar al te vaak over bureaucratische regeltjes, oeverloze vergaderingen en projecten die maar doormodderen. Dingen die niets opleveren en wel veel energie en geld kosten. We moeten leren stoppen en het ‘dode paard feestelijk begraven'. Hoe? Dat lees je in het boek STOP.
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
    recensie
    Personeelsmanagement
    8 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Wat is dat eigenlijk, wendbaarheid? Hoe speel je het spel van soepel omgaan met de toekomst? Want er is geen standaardrecept voor wendbaar zijn in een wereld waarin verandering de enige constante is. Daarover gaat Wennen aan wenden. Het biedt inzicht en inspiratie voor iedereen die zich afvraagt: ben ik wendbaar genoeg en hoe word ik toekomstbehendig in werk en leven?
    recensie
    Marketing
    30 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    7-10 minuten leestijd
    Product, prijs en kwaliteit zijn allang niet meer onderscheidend in het gevecht om de klant. Gebruiksgemak en service ook niet meer. Je moet meer doen om klanten voor je te winnen. Je moet bouwen aan een ‘offer you can’t refuse’ door levenspartner van de klant te worden en de wereld te verbeteren. Dat is de boodschap van Steven Van Belleghem in The Offer You Can’t Refuse.
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Zeg dat nog eens? Dat is de titel van een handzaam boekje met meer dan zeshonderd citaten, rake oneliners en nadenkertjes uit de managementliteratuur. Een mooie inspiratiebundel samengesteld door Eric de Haan.
    recensie
    Strategisch management
    24 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Hoe kan het dat de economie blijft groeien en bedrijven steeds meer winst maken en dat werknemers dat al jaren niet merken in hun loonzakje? In Fantoomgroei lezen we waarom we steeds harder werken voor steeds minder geld. En dat de hang naar groei geen noodzaak is, maar het resultaat van een verhaal dat we zijn gaan geloven. Een fantoom.
    recensie
    Ondernemen
    18 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De coronacrisis hakt er in bij veel ondernemers. Klanten blijven weg en de omzet stort in. Piekeren helpt niet en niets doen is geen optie. Het vraagt om Ondernemen in crisistijd. Met de juiste mindset, scherp oog voor de cashflow en de juiste strategie. Hoe je dat aanpakt lees je in Ondernemen in crisistijd.
    recensie
    Coaching en trainen
    16 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    De wereld is minder maakbaar dan vaak wordt gedacht. Dat geldt ook voor organisaties. Gelukkig beschikt elke organisatie over (van)zelforganiserend vermogen. Zonder sturing van bovenaf leren en werken mensen als ‘vanzelf’ samen.
    recensie
    Leiderschap
    31 juli 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Risicoleiderschap gaat niet om het vermijden of beheersen van risico's maar om het realiseren van doelen. Door het doelgericht omgaan met onzekerheden, risico's én kansen. Hard nodig in een VUCA-wereld, zo lezen we in het boek Iedereen risicoleider.
    recensie
    Internet en social media
    30 juli 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    De wereld wordt de laatste jaren flink opgeschud door succesvolle platformbedrijven als Amazon, Airbnb, Uber en Booking.com. Gevolgd door een grote stroom van bekende en minder bekende platforminitiatieven in bedrijfsleven en publieke sector.
    recensie
    Marketing
    15 juli 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Werknemers en organisaties moeten toekomstbestendig worden om te kunnen overleven in een wereld die voortdurend verandert. Mike Hoogveld beschrijft in zijn boek Futureproof hoe je dat doet: door ook op langere termijn relevant te blijven voor de maatschappij, de markt en jouw klanten.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Disruptieve ontwikkelingen hebben de wereld in zijn greep. Alle sectoren bevinden zich in hun eigen storm en de maatschappij verandert ingrijpend door digitalisering, globalisering en klimaatverandering. Jo Caudron beschrijft in De wereld is rond deze metastorm op het gebied van wonen, werk en mobiliteit en geeft handvatten voor een toekomstgericht transformatieplan.
    recensie
    Strategisch management
    27 mei 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-8 minuten leestijd
    De wereld is in crisis. Denk alleen al aan de vraagstukken rondom klimaatverandering, globalisering en technologie. We kunnen zo niet langer doorgaan, maar hoe dan wel?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden