OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 110029

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    3 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    15 mei 2002
    Marcel Weber
    Neen, het is geen drukfout. 'FastAlliances' wordt door de auteur van dit boek bewust aan elkaar geschreven. Het vormt een soort trade mark voor de vormen van samenwerking tussen e-commerce bedrijven. Want het boek gaat over alles wat komt kijken bij het aangaan van allianties in het moderne e-business tijdperk. De auteur bouwt hiermee voort op een eerdere publicatie over allianties in de 21e eeuw. Het grote onderscheid dat er bestaat tussen die allianties (volgens de schrijfster traditionele organisaties) is de snelheid waarmee wordt beslist over het samenwerken, de partners worden gekozen en de allianties worden vormgegeven. Vandaar ook de naam FastAlliances. Het sluiten van een deal in 14 dagen is niet ongewoon in deze sector. Daarom moet je je ook niet, zoals de traditionele organisaties dat doen, omringen met advocaten en financiële adviseurs in zo'n affaire. Dergelijke professionals zijn geneigd om eerst veel onderzoek te doen en voorbehoud te maken, zodat ze de snelheid eruit halen. Betrek ze er wel bij, maar hou hun rol beperkt en zorg voor de juiste timing, is de aanbeveling van Segil.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2001
    Marcel Weber
    3-4 minuten leestijd
    Recl
    recensie
    Marketing
    17 mei 2001
    Marcel Weber
    Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden