OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Previews
																	Previews van Managementboek:  auteurs van businessboeken vertellen zelf kort waar hun boek over gaat, en wat u eraan hebt.
															
							
							
							Pagina 114 van 							2.515 resultaten
						preview
							7 juni 2016
				Tsjalle van der Burg
									2-3 minuten leestijd
							Voetbalclubs halen tegenwoordig alles uit de kast om geld te verdienen. Dat is nodig om goede spelers te halen en andere clubs op het veld te verslaan. Maar als alle clubs hetzelfde doen, wat schiet de voetbalsector er dan mee op? Weinig, zo betoogt Tsjalle van der Burg in zijn nieuwe boek Voetbalzaken. Een preview.
		preview
							IT-management / ICT
			
			6 juni 2016
				Liesbeth Meijnckens
									3-4 minuten leestijd
							Digitale toepassingen bieden nieuwe kansen voor de gezondheidszorg. De verwachtingen zijn hooggespannen, de praktijk is weerbarstig. En... 'we zijn nog maar net op weg,' zegt Liesbeth Meijnckens in haar preview op Beter met eHealth in 60 minuten.
		preview
							Internet en social media
			
			3 juni 2016
				Aartjan van Erkel
									2-3 minuten leestijd
							In Maak ze gek! krijg je van bestsellerauteur Aartjan van Erkel de geheime formule voor opvallende online marketing, plus een groot aantal Nederlandse voorbeelden. In deze preview geeft hij zijn geheime formule vast weg.
		preview
							Marketing
			
			1 juni 2016
				Patrick Petersen
									4-5 minuten leestijd
							Handboek Conversie & Customer Journey Mapping biedt niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey. Een preview.
		preview
							Leiderschap
			
			31 mei 2016
				Charlotte Staats
									3-5 minuten leestijd
							Wie was voor jou ooit een excellent leidinggevende? Anja Hilgers en Charlotte Staats vroegen het de deelnemers van hun workshops. Daarna interviewden ze de meest in het oog springende leiders die werden aangedragen en vonden vijf thema’s waarop deze leiders zich onderscheiden. Een preview.
		preview
							Algemeen management
			
			31 mei 2016
				Agnes Siegerink
									3-5 minuten leestijd
							Doorzien van Agnes Siegerink belooft te laten zien hoe je zicht krijgt op je wezenlijke kijk op zaken. Want te vaak reageren we op de automatische piloot. In haar preview gaat ze kort in op een aantal aspecten van haar boek.
		preview
							Communicatie en media
			
			30 mei 2016
				Betteke van Ruler
									2-3 minuten leestijd
							Heb je voor Communicatie gekozen als studie? Studeert je dochter of zoon of kleinkind Communicatie? Weet je eigenlijk niet wat dat vak inhoudt? Wat je ermee kunt worden? Dan is Communicatie is een vak precies voor jou. Een preview.
		preview
							Strategisch management
			
			27 mei 2016
				Sjors van Leeuwen
									3-4 minuten leestijd
							De wereld verandert steeds sneller en bedrijven moeten sneller mee veranderen om te kunnen overleven. Bedrijven die dat nalaten krijgen het moeilijk. Denk aan de teloorgang van bekende namen als Nokia, Digital, Free Record Shop, Polare, Hyves en V&D. Maar hoe voorkom je dat? Hoe word je als organisatie sneller en wendbaarder? In Hoe agile is jouw strategie? geeft Sjors van Leeuwen concrete inzichten, voorbeelden, handvatten en tips over hoe je dat kunt aanpakken. Een preview.
		preview
							Algemeen management
			
			26 mei 2016
				Jeanet Bathoorn
									3-5 minuten leestijd
							Steeds meer mensen worden zelfstandig ondernemer in Nederland. Alleen blijkt dat één vijfde al na het eerste jaar stopt. Bovendien verdient 56% van de zelfstandigen minder dan 25.000 euro per jaar. Daar moet iets aan gedaan worden vonden Jeanet Bathoorn en Petra Iuliano. Zij schreven daarom het boek 50 Verdienmodellen. Een preview.
		preview
							Communicatie en media
			
			26 mei 2016
				Betteke van Ruler
									3-4 minuten leestijd
							In CommTalks geven prominenten uit de communicatiepraktijk, communicatiewetenschap en daarbuiten hun visie op de toekomst van het communicatievak. De samensteller, Betteke van Ruler, gaat in deze preview kort in op de thema's die opvallen.
		preview
							Marketing
			
			25 mei 2016
				Mark van de Grift
									3-4 minuten leestijd
							De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Dit is een geheel nieuw concept en staat voor loyaliteit aan je eigen merk. In deze preview legt Mark van de Grift uit waarom dat belangrijk is.
		preview
							Persoonlijke effectiviteit
			
			24 mei 2016
				Jolanda Meijer
									4-5 minuten leestijd
							In Nederland neemt het gemiddelde ziekteverzuim helaas nog steeds toe. Stressklachten vormen de belangrijkste verzuimoorzaak en komen op steeds jongere leeftijd voor. In Een opgeruimd hoofd in 7 stappen beschrijft Jolanda Meijer welke zaken jou of je medewerkers uit balans kunnen brengen en wat je kunt doen om weer rust in je hoofd te krijgen en meer energie te ervaren.
		preview
							Werk en loopbaan
			
			23 mei 2016
				Anna Austin
									3-4 minuten leestijd
							Weg met financiële winst, lineaire groei, eigenbelang en competitie; werken vanuit verbinding heeft de toekomst. Dat zegt Judith Manshanden in Tijd voor nieuwe zaken. Een preview.
		preview
							Persoonlijke effectiviteit
			
			23 mei 2016
				Ronald van Aggelen
									3-4 minuten leestijd
							In Mindhacking combineert Ronald van Aggelen zijn ervaringen met de wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie. In deze preview legt Van Aggelen uit wat Mindhacking is, en wat u eraan hebt.
		preview
							Communicatie en media
			
			20 mei 2016
				Jan Driessen
									3-4 minuten leestijd
							A Story to Tell? van Jan Driessen bevat bijzondere verhalen en anekdotes van de tien grootste wereldleiders. Stuk voor stuk hebben ze een heldere missie en een belangrijke boodschap over te brengen. Een preview.
		preview
							Werk en loopbaan
			
			20 mei 2016
				Sylvie van den Meerendonk
									5-6 minuten leestijd
							Sommige boeken moet je niet lezen, die moet je tóépassen om te beseffen hoe effectief de tips zijn. Zo ook met Nooit meer solliciteren, het nieuwe boek van loopbaancoach Sylvie van den Meerendonk. Een preview.
		preview
							Algemeen management
			
			19 mei 2016
				Watze Hepkema
									3-4 minuten leestijd
							Volgens Watze Hepkema zijn veel teamontwikkelingstrajecten onnodig vaag en omslachtig. In zijn boek Een effectief team in drie dagdelen laat hij zien dat het sneller en grondiger kan. Een preview.
		preview
							Strategisch management
			
			18 mei 2016
				Stephan van den Broek
									4-5 minuten leestijd
							Lineair denken moet worden ingewisseld voor het exponentiële disruptieve denken om de razendsnelle veranderingen te kunnen bijbenen. Hoe je dat als organisatie doet staat te lezen in Management in Singularity. Een preview.
		preview
							Algemeen management
			
			17 mei 2016
				Anita Elberse
									4-6 minuten leestijd
							Anita Elberse kreeg voor haar onderzoek exclusieve toegang tot enkele van de succesvolste entertainmentmerken ter wereld, en in Blockbusters legt ze uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt. Een preview.
		preview
							Persoonlijke effectiviteit
			
			13 mei 2016
				Jim Stolze
									3-5 minuten leestijd
							In De TED-methode houdt Chris Anderson het TED-gordijn opzij voor iedereen die van de besten wil leren hoe je je publiek meevoert in je verhaal. Jim Stolze, organisator van TEDx Amsterdam, vetelt over het boek.