OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 38 van 1.421 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    16 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De wereld verandert snel. Technologische doorbraken zijn aan de orde van de dag. Het duurt niet lang meer of machines zijn intelligenter dan de mens. Blommaert, van den Broek en Kolthof laten in Management in Singularity zien wat dat betekent voor het managen van bedrijven en organisaties.
    recensie
    Advisering
    14 september 2016
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Voor mensen die werken met groepen is Deep democracy van Jitske Kramer een zeer interessant boek. De leidende gedachte is aandacht te schenken aan minderheidsstandpunten. Daarmee raakt het boek een belangrijk en actueel thema, te weten ‘tegenspraak’. Deep Democracy gaat over besluiten die genomen worden en waarbij het minderheidsstandpunt wordt meegenomen in het besluit van de grote groep.
    recensie
    Strategisch management
    12 september 2016
    Paul Misdorp
    3-4 minuten leestijd
    Gedrag en gedragsonderzoek mogen zich bij organisatie- en beleidsontwikkeling verheugen op een steeds grotere belangstelling.
    recensie
    Communicatie en media
    8 september 2016
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De concurrentie in business to business markten (B2B) wordt internationaler en steeds heviger. Bedrijven moeten de relatie met hun klanten versterken om het gevecht om die klant te kunnen winnen. De invoering van key-accountmanagement ligt dan voor de hand. Het boek Key-accountmanagement laat zien hoe je dat in de praktijk brengt.
    interview
    Strategisch management
    8 september 2016
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Strategisch gedrag is inherent aan interactie tussen mensen en organisaties, aldus Ernst ten Heuvelhof. Het is alomtegenwoordig, van alle tijden en tegelijk ongrijpbaar als een zwart gat. Voor Ten Heuvelhof geen beletsel er een genuanceerd boek over te schrijven: Strategisch gedrag in netwerken.
    preview
    Organisatiekunde
    7 september 2016
    Martijn Aslander
    2-3 minuten leestijd
    Door het succes van Nooit af (2015) is er een hernieuwde belangstelling ontstaan voor ons vorige boek Easycratie (2010) dat al een tijdje was uitverkocht. Bij deze nieuwe druk stonden we heel even voor de vraag of we de oorspronkelijke tekst (geschreven in 2009) moesten actualiseren. Beter van niet!
    recensie
    IT-management / ICT
    6 september 2016
    Daan Koot
    3-4 minuten leestijd
    De wereld verandert snel en organisaties moeten mee veranderen om het hoofd boven water te houden. In CIO 3.0 schetsen Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg de context van die veranderende wereld, de invloed van de digitalisering op de organisaties en de consequenties voor de bedrijfsvoering. Zij pleiten voor de aansturing van ICT op C-nivo in de organisatie om deze verandering het hoofd te bieden.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    6 september 2016
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Hoewel we geneigd zijn om van successen te leren, betekenen deze lessen niets zonder de verhalen van de verliezers.
    achtergrond
    IT-management / ICT
    2 september 2016
    Antoon van Luxemburg
    6-9 minuten leestijd
    Om als organisatie het verschil te maken bij digitale transformatie is verandering van de gehele organisatie noodzakelijk. Digitale transformatie begint bij betrokkenheid van het management van de organisatie en niet bij de CIO of de ICT-functie alleen. Digitale transformatie gaat immers slechts voor een klein deel over nieuwe technologie, de crux van de transformatie ligt bij de menskant en daarmee bij de sociale innovatie.
    preview
    Strategisch management
    2 september 2016
    Patrick van der Pijl
    3-4 minuten leestijd
    In de 5 jaar na de lancering van het Business Model Canvas bleek dat de gebruikers (nog) meer tools en vaardigheden wilden. Die zijn nu samengebracht in Patrick van der Pijls Ontwerp Betere Business. Een preview.
    nieuws
    Leiderschap
    31 augustus 2016
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Het is bijna vijf jaar geleden (5 oktober) dat Steve Jobs overleed. Vijf jaar sinds Tim Cook het roer overnam en definitief uit zijn schaduw moest treden. Vijf jaar met wisselende successen waarbij Apple nog nooit zo rijk geweest is. Voornamelijk dankzij de verkopen van de iPhone. Maar ook nog nooit zo weinig technische vooruitgang heeft geboekt.
    recensie
    Strategisch management
    30 augustus 2016
    Sjors Meekels
    4-6 minuten leestijd
    Het is toepasselijk om een boek over Digital transformation mede te financieren via crowdfunding. Dat is exact wat Jo Caudron en Dado Van Peteghem gedaan hebben voordat een letter van dit boek geschreven was.
    recensie
    IT-management / ICT
    29 augustus 2016
    Rudolf Berends
    3-5 minuten leestijd
    De snel voortschrijdende ontwikkelingen in ICT en de toenemende impact op de bedrijfsvoering biedt tegenwoordig vele uitdagingen, kansen en risco's voor iedere organisatie.
    interview
    Strategisch management
    24 augustus 2016
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Professioneel spreker en trainer Gijs van Wulfen reist de hele wereld over om bedrijven te helpen met innovatieprojecten. Zijn internationale ervaring bundelde Van Wulfen in zijn nieuwe boek: Het Innovatiedoolhof.
    recensie
    Strategisch management
    20 augustus 2016
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Agile lijkt een modewoord, het ene boek na het andere verschijnt er over. Naar mijn mening is dat eigenlijk niet vreemd. Het is zelfs raar dat het zo lang heeft moeten duren. Hoe agile is jouw strategie is de jongste uitgave.
    interview
    Strategisch management
    18 augustus 2016
    Ger Post
    7-10 minuten leestijd
    Tjeu Blommaert schreef samen met Stephan van den Broek en met medewerking van Erik Kolthof het boek Management in Singularity, met als richtinggevende ondertitel: ‘van lineair naar exponentieel management’. ‘De Demming-cyclus is het goed op koers houden van een plan dat al achterhaald was toen het werd opgemaakt.’
    recensie
    Strategisch management
    11 augustus 2016
    Peter van der Wel
    3-4 minuten leestijd
    ‘Er is niets zo moeilijk als voorspellen, vooral als het over de toekomst gaat’. Deze beroemde uitspraak kwam in mij op toen ik de titel las van het nieuwste boek van Kevin Kelly: The Inevitable. Zou hij werkelijk kunnen voorspellen wat er onvermijdelijk op ons afkomt in de komende jaren? Kevin Kelly stelde mij niet teleur. Of nou ja…misschien toch wel een klein beetje.
    achtergrond
    Marketing
    10 augustus 2016
    Robert Buisman
    4-6 minuten leestijd
    We stappen het innovatietijdperk binnen en in organisaties gaan we van de nadruk op beheersbaarheid naar het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. Een exponentieel toenemende complexiteit vormt de werkelijkheid van vandaag en daarin past de traditionele managementtheorie niet meer. Wie dat inziet, gaat kansen zien en creëren
    recensie
    Algemeen management
    8 augustus 2016
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Sinds de uitvinding vijftig jaar geleden is de informatietechnologie een steeds grotere invloed gaan uitoefenen op nagenoeg alle facetten van ons leven. De snelheid neemt exponentieel toe en het einde is niet in zicht. We moeten onze plaats zoeken in een wereld die we niet kennen. Wim de Ridder is in Metamorfose - De nieuwe welvaart de gids die we allemaal nodig hebben.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden