OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Strategisch management
Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
Pagina 36 van 1.421 resultaten
recensie
Strategisch management
3 januari 2017
Rein Hof
2-3 minuten leestijd
Toen ik de titel van Esther Sluijs De Feel Good factor las dacht ik: ‘Weer een zweverig boek met leuke ideeën die nergens op gebaseerd zijn.’ En wat had ik het verkeerd!
interview
Strategisch management
3 januari 2017
Erik de Vries
5-7 minuten leestijd
Ondernemer, architect en innovator Thomas Rau, door Trouw onlangs op de tweede plek van hun duurzame Top 100 geplaatst, schreef met Material Matters een boek over het failliet van onze lineaire verdienmodellen en lanceert als tegenhanger hiervan zijn zogeheten Turntoo-model, waarmee de klant pas echt op zijn wenken bediend wordt en onze planeet wordt ontzien.
interview
Algemeen management
2 januari 2017
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
column
Strategisch management
20 december 2016
Ger Post
4-5 minuten leestijd
De obsessie met winnaars zorgt voor verkeerde analyses van successen. ‘Benader je successen met evenveel scepsis als je overwinningen.’
preview
Strategisch management
15 december 2016
Marjan Schils
3-5 minuten leestijd
In tien stappen naar zinvol digitaal werken. Marjan Schils en Patricia Croese laten in Digitale transformatie - Zo doe je dat zien dat het kan én hoe het kan. Een preview.
recensie
Strategisch management
9 december 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
‘Practise what you preach’ moet Monique Juffermans gedacht hebben toen ze dit boek schreef. Of zou ik moeten zeggen: toen ze dit boek creëerde. Want dat Het ei van Columbus meer is dan een (management)boek alleen, staat als een paal boven water.
preview
Strategisch management
1 december 2016
Esther Sluijs
3-4 minuten leestijd
‘Emotie = Business’ is in essentie zo simpel als het klinkt: meer aandacht voor emotie en het geven van een goed gevoel aan anderen heeft een positief effect op het totale resultaat. Dat dit in de praktijk niet zo eenvoudig ligt, is precies de reden waarom ik De Feel Good-factor geschreven heb.
nieuws
Mens en maatschappij
1 december 2016
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Strategisch management
24 november 2016
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Bij strategisch management streeft een organisatie voortdurend naar een evenwicht tussen enerzijds het ontdekken van competitieve voordelen en anderzijds het ontwikkelen en uitoefenen van de gepaste competenties die daarvoor nodig zijn.
interview
Strategisch management
21 november 2016
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Twaalf technologische krachten zullen onze samenleving de komende dertig jaar fundamenteel transformeren, zegt Wired-oprichter Kevin Kelly in The Inevitable. Deze metatrends zelf zijn onvermijdelijk, maar de precieze invulling daarvan is dat niet. ‘De enige manier om technologische veranderingen te sturen, is door ze te omarmen.’
preview
Strategisch management
9 november 2016
Arjan Polhuijs
4-6 minuten leestijd
Innoveren doe je omdat je wilt groeien, maar dan wel groei die blijvend is en een waarde heeft voor iedere stakeholder: De aandeelhouder, de werknemer, de consument en de rest van de wereld. Alleen dan is de innovatie zinvol en leidt dit tot groei die waardevol is voor iedereen.
recensie
Strategisch management
8 november 2016
Rein Hof
5-6 minuten leestijd
Al in 2014 publiceerden de auteurs Jo Caudon en Dado Van Peteghem het boek met de duidelijke titel Digital transformation. Bereid je organisatie voor op de toekomst.
preview
Algemeen management
7 november 2016
Jeroen Kemperman
3-4 minuten leestijd
In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
nieuws
Communicatie en media
3 november 2016
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Marketing
2 november 2016
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.
recensie
Strategisch management
31 oktober 2016
Kevin Huizer
3-5 minuten leestijd
Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.
nieuws
Communicatie en media
28 oktober 2016
Justin van Lopik
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
recensie
Strategisch management
27 oktober 2016
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Het thema van innoveren en pionieren is erg actueel. Immers wie niet innoveert plaatst zichzelf op achterstand en heeft daarmee op termijn geen toekomst meer.
recensie
Strategisch management
25 oktober 2016
Renze J. Klamer
recensie