OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 35 van 1.423 resultaten
    column
    Algemeen management
    6 maart 2017
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar stond het best verkochte managementboek, Waar een wiel is, is een weg van Jaap Bressers, niet in de longlist waaruit het Managementboek van het Jaar wordt gekozen. Dit jaar wel: Maak ze gek! van Aartjan van Erkel, maar een managementboek kun je deze ‘checklist online marketing’ natuurlijk niet noemen. De eerste ‘echte’ managementboeken die ook in de longlist staan, vinden we op plek acht en negen. Achtereenvolgens zijn dat Kiezen voor winst van Stefan Stremersch en Agile Managen van Mike Hoogveld. Wat mij betreft twee kanshebbers, want ‘agile’ was toch wel het thema van 2016, en kiezen voor winst, ja, wie doet dat niet?
    column
    Strategisch management
    27 februari 2017
    4-5 minuten leestijd
    Voor een groot internationaal bedrijf ben ik als observant aanwezig bij een ‘disruptie sessie’. Het desbetreffende bedrijf opereert in een, net als zoveel andere bedrijven, snel veranderende wereld en is daardoor genoodzaakt om ingrijpend te vernieuwen.
    recensie
    Strategisch management
    22 februari 2017
    Kirsten Cooiman
    4-5 minuten leestijd
    Gewoon zoveel mogelijk van je producten willen verkopen. Het is niet meer genoeg. Mensen zijn steeds meer op zoek naar bedrijven waar eerlijkheid, duurzaamheid en transparantie belangrijk zijn. MVO wordt meer en meer de norm.
    nieuws
    Strategisch management
    22 februari 2017
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het leven van starters in een startup gaat niet over rozen. In tegenstelling tot de succesverhalen komen de meeste startups, ondanks goede bedoeling, mooie ideeën en eventueel een eerste lading geld, niet van de grond. De redenen zijn verschillend maar worden zelden aan het papier (of internet) toe vertrouwd. Schaamte?
    interview
    Strategisch management
    22 februari 2017
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Brechtje de Leij (NU.nl, ‘lady geek’ en tegenwoordig Marktplaats) schreef met Mobiele Eenheid ('Van disruptie naar mobiele strategie') een inspirerend boek over de wereld van mobiele sites en apps. Iedereen mag dan de hele dag naar zijn of haar scherm kijken, maar bedrijven hebben vaak geen idee.
    recensie
    Strategisch management
    20 februari 2017
    Helmar Niemeijer
    3-4 minuten leestijd
    Brechtje de Leij is productontwikkelaar en expert als het gaat om digitale en innovatieve media. Vanuit die kennis heeft ze onder meer de mobiele strategie van NU.nl ontwikkeld en ingevoerd, en gewerkt aan die van Greetz, Jumbo, ABN Amro en KLM. Momenteel werkt ze bij Marktplaats.
    recensie
    Strategisch management
    16 februari 2017
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    Wie de laatste jaren wel eens VPRO Tegenlicht heeft gekeken, zal zeker ook Thomas Rau zijn tegengekomen. Zijn verfrissende ideeën over grondstofketens zijn even inspirerend als ook tastbaar te noemen.
    interview
    Strategisch management
    7 februari 2017
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Slechts negen procent van de medewerkers in Nederland is emotioneel betrokken bij de organisatie. Bijna negentig procent is dus niet betrokken. Burn out klachten nemen jaarlijks toe. TNO beraamde dat dit werkgevers jaarlijks €1,8 miljard kost. En dus is het volgens Esther Sluijs tijd voor De Feel Good-factor. Meer aandacht voor emotie en gedrag want: emotie is business. ‘Het moet goed voelen.’
    interview
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Allard Droste kocht tien jaar geleden met een partner het Rotterdamse metaalbedrijf Aldowa. Zijn aparte manier van leidinggeven, waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid geven aan het personeel centraal staan, leverde het bedrijf verschillende prijzen op. In Semco in de polder beschrijft Droste zijn methode.
    preview
    Leiderschap
    31 januari 2017
    Leo van de Voort
    3-4 minuten leestijd
    Het wereldbeeld waarmee ik opgroeide was op de Verlichting én op de gruwelen van twee wereldoorlogen gebaseerd – een afgedwongen droom van vooruitgang, toenemende gelijkheid en rechtvaardigheid.
    preview
    Strategisch management
    30 januari 2017
    Michiel van Yperen
    2-3 minuten leestijd
    Kernafval dumpen in de Noordzee, een sigaret opsteken in een restaurant, niet mogen trouwen met iemand omdat hij naar een andere kerk gaat: dat was één generatie geleden nog heel normaal. Maar hoe gevestigd de gevestigde orde ook lijkt, fundamentele verandering kun je sturen. Dat leert het nieuwe boek Ondernemen voor transitie van Michiel van Yperen (MVO Nederland), Chris Roorda en Sophie Buchel (DRIFT).
    interview
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Hoe weten nieuwkomers een markt naar hun hand te zetten? De kern van het succes van spelveranderaars zit ‘m in de ontdekking dat zij heel anders naar de wereld kijken dan bestaande bedrijven, blijkt uit Gamechangers, een boek over hoe Nederlandse bedrijven het spel veranderen.
    recensie
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Sonja van Vuren
    6-8 minuten leestijd
    Ken je het milkshake verhaal? Een fastfoodketen wilde meer milkshakes verkopen. Dus ondervroegen zij klanten die in 'het typische milkshake drinker profiel' pasten. Moest het goedkoper, dikker, dunner, met meer chocoladesmaak?
    recensie
    Strategisch management
    26 januari 2017
    Nico Jong
    2-4 minuten leestijd
    Donald Norman benadert complexiteit vanuit een ontwerpoptiek. Hij maakt onderscheid tussen complexiteit en gecompliceerdheid. Complexiteit beschrijft de staat van de wereld. Het gaat over zaken met veel ingewikkelde en onderling samenhangende delen.
    recensie
    Strategisch management
    25 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    We kijken verlekkerd naar de successen van ondernemers die het volledig anders aanpakken dan we gewend zijn. Je zou het niet verwachten, maar elke ondernemer kan een ‘spelveranderaar’ worden die de regels van het marktspel weet te veranderen of een heel nieuw spel weet te creëren. In het boek Gamechangers lees je daar meer over.
    recensie
    Strategisch management
    25 januari 2017
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De ondertitel van De Feel Good-factor verraadt waar het heen gaat: ‘emotie = business’. In een zeer goed leesbaar boek brengt de auteur een uitstekende lijn aan die gebaseerd is op het goede gevoel hebben in je organisatie.
    recensie
    Strategisch management
    24 januari 2017
    Theo Sikkema
    recensie
    Strategisch management
    23 januari 2017
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Van sommige boeken vraag je je af waarom ze in boekvorm zijn uitgegeven. Vanwege de rijke inhoud die meer recht doet aan meer interactie. De plug&play organisatie is zo’n boek.
    recensie
    Strategisch management
    20 januari 2017
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    We werken in deze tijd aan vraagstukken die in toenemende mate complex zijn. Complexiteit is moeilijk te managen, te structureren en uit te leggen – en toch kunnen we haar niet negeren en haar ook niet platslaan zonder ons werk triviaal te maken.
    preview
    Strategisch management
    20 januari 2017
    Brechtje de Leij
    3-4 minuten leestijd
    In Mobiele Eenheid helpt Brechtje de Leij je met duidelijke voorbeelden en praktische tips om je business klaar te maken voor het huidige mobiele tijdperk. Een preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden