OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 19 van 1.424 resultaten
    interview
    Strategisch management
    28 oktober 2019
    Ronald Buitenhuis
    6-9 minuten leestijd
    Veel organisaties en managers staren zich blind op technologie als het over innoveren gaat. Ze vergeten dat zelforganisatie, dienend leiderschap, slimmer werken en co-creatie minstens zo belangrijk zijn voor innovatie. Hoogleraar strategisch management en innovatie aan de Amsterdam Business School Henk Volberda schreef een boek over innoveren.
    nieuws
    Leiderschap
    24 oktober 2019
    Karin de Zwaan
    1-2 minuten leestijd
    Noordhoff, alom bekend als uitgever van educatieve boeken en de Bosatlas, start vandaag onder de naam Noordhoff Business met het uitgeven van boeken voor professionals. De boeken zijn bedoeld voor nieuwsgierige professionals die zich willen verbreden en verdiepen. Professionals die hun huidige werk beter willen doen én zich voor willen bereiden op hun carrière van morgen.
    preview
    Strategisch management
    22 oktober 2019
    Karel van Berkel
    2-3 minuten leestijd
    Wicked World gaat over het effectief aanpakken van complexe vraagstukken. Dit thema ligt ons als auteurs aan het hart om verschillende redenen. Wij schreven dit boek omdat wij ervan overtuigd zijn dat alleen bredere aanpakken helpen bij het oplossen van complexe vraagstukken.
    recensie
    Strategisch management
    21 oktober 2019
    Hans van der Loo
    5-8 minuten leestijd
    In de vroege ochtend van 30 januari 1968, een dag die normaliter in het teken stond van feestelijkheden naar aanleiding van de viering van Vietnamese nieuwe jaar, begon het Noord-Vietnamese leger een verrassingsaanval op het Amerikaanse leger.
    preview
    IT-management / ICT
    11 oktober 2019
    Eric de Groot
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een tijd van ongekende turbulentie. De ene verandering werkt als een katalysator voor de andere. Bedrijven hebben moeite om zich in deze wereld staande te houden.
    preview
    Strategisch management
    8 oktober 2019
    Bart Bossink
    1-2 minuten leestijd
    Regie over innovatie van Bart Bossink demystificeert innovatie, maakt het behapbaar en stelt de haalbaarheid van innovatiedoelen centraal, zonder voorbij te gaan aan de complexiteit ervan. Een preview.
    recensie
    Strategisch management
    1 oktober 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    3458 - klinkt geheimzinnig. Is het niet. Met 3458 vertaal je de ambitie van de organisatie op de lange termijn naar prioriteiten voor de komende 3 maanden, deze zet je om in acties voor elk van de komende 4 weken, 5 dagen en 8 uur. Elke week bespreek je de lopende acties in de standup, elke maand de resultaten in de meetup en elk kwartaal de plannen voor de volgende periode in de cleanup.
    recensie
    Strategisch management
    26 september 2019
    Sjors Meekels
    interview
    Strategisch management
    19 september 2019
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Met de komst van nieuwe technologieën en nieuwe businessmodellen moeten bedrijven innoveren om te kunnen overleven. Ze steken daarom veel tijd en geld in innovatie en leggen meestal de nadruk op de creatieve kant. In Grip op innovatie geeft auteur Jasper Baggerman aan dat innovatie ook een zakelijke kant heeft. Zijn ervaring is dat bij veel organisaties de balans tussen creativiteit en daadkracht ontbreekt. Vernieuwing wordt dan een doel op zich en de resultaten uit innovatie vallen tegen. Hij ontwikkelde de Cycle of Innovation om organisaties gestructureerd en resultaatgericht te laten innoveren.
    nieuws
    Algemeen management
    18 september 2019
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Ondernemingen moeten zich richten op de reis, en niet om de bestemming, schrijft Simon Sinek in Het oneindige spel. Het bedrijfsleven is geen wedstrijd die gewonnen moet worden, maar een oneindig spel, waarbij de regels telkens veranderen en winst en verlies een relatieve betekenis hebben.
    interview
    Algemeen management
    18 september 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Er is weer een mooie line-up voor de zesde editie van het seminar Veranderkracht. Van tribes en speedboten tot vucajazz, en van A.I. tot het Westland als apotheek van de wereld. Inhoudelijke state- of-the-art managementtheorie afgewisseld met zintuigelijke ervaringen van smaak, geur en gehoor. Een seminar over de meest actuele wijzen om te overleven in de digitale transitie. ‘Veranderen is niet langer van klusje naar klusje met daartussen een stabiele fase, het is een constant bewegen.'
    interview
    Algemeen management
    18 september 2019
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    Al rond 1970 speelde acteur Ton van Duijnhoven in het satirische programma Hadimassa een partyrobot. Een halve eeuw later vervullen robots hele simpele informatietaken bij de receptie van banken, op grote evenementen of winkels in Japan. In Artificial intelligence in actie schrijft consultant Muriël Serrurier Schepper, samen met AI-ontwerper/bouwer Taco Hiddink, wat je wel en niet kunt met AI en wat de succesfactoren zijn om het toe te passen in een organisatie.  ‘Je moet eerst begrijpen wat AI is voordat je zelf ideeën kunt verzinnen.’
    recensie
    Strategisch management
    10 september 2019
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Annet Aris schreef jarenlang columns voor het Financieele Dagblad. Deze heeft ze geselecteerd, gecategoriseerd en herschreven voor het boek Wegwijzer in het digitale doolhof. Een boek voor beslissers die voor de moeilijke opgave staan mee te gaan met ontwikkelingen of nog even te wachten.
    recensie
    Strategisch management
    29 augustus 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Zou je jouw dienst kunnen innoveren? Bijvoorbeeld door het (gedeeltelijk) te vervangen door een gestandaardiseerd product? Er zo een Service-As-A-Product van kunnen maken door AI te gebruiken?
    column
    Internet en social media
    29 augustus 2019
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    ‘Het lijkt me niet waarschijnlijk dat zo’n akelig iemand een groots bedrijf voor de lange termijn kan creëren. Ik geloof domweg niet dat de slechterik uiteindelijk aan het langste eind trekt.’ Aldus hedgefonds-miljardair Julian Robertson die na het lezen van Steve Jobs, de biografie zijn aandelen Apple verkocht. 
    interview
    Strategisch management
    12 augustus 2019
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Merkstrateeg Fons van Dyck stelt zich in De onsterfelijke onderneming de vraag hoe een bedrijf overleeft in disruptieve tijden. Vakgenoten noemen het een werk van wereldklasse. Alle reden om de auteur op te zoeken voor een interview. ‘Bij Apple is alleen de identiteit nooit veranderd. Al het andere wel.'
    recensie
    Strategisch management
    19 juli 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Camilla van den Boom heeft een boek geschreven voor directeuren en managers die hun organisatie sterker, slimmer en sneller willen maken. De intrigerende titel 3458 trekt in ieder geval de aandacht.
    recensie
    Algemeen management
    10 juli 2019
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Patrick van der Pijl en Erik Prins hebben in samenwerking met Justin Lokitz en Lisa Kay Solomon het boek Design denken & doen - nieuwe mindset, vaardigheden en tools voor het ontwerpen van de toekomst geschreven.
    recensie
    Strategisch management
    8 juli 2019
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Wat heeft een zebra te maken met management? De ondertitel van het boek Zebra-management: verdien je strepen als manager verwijst ook naar een zebra. Zebra is een afkorting van de werkwijze die de schrijver Tim Claes toepast.
    preview
    Strategisch management
    4 juli 2019
    Peter s'Jongers
    2-3 minuten leestijd
    Ieder bedrijf wil betrokken medewerkers. Veel organisaties maken echter de fout te denken dat hun medewerkers vanzelf passie en betrokkenheid zullen creëren rond de producten of diensten die ze in de markt zetten. Dat is natuurlijk niet zo.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden