OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Reclame en verkoop
Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
Pagina 5 van 354 resultaten
preview
Communicatie en media
3 juni 2019
Jaap Toorenaar
1-2 minuten leestijd
Een lastig vak is het, reclame. Turf de commercials die voorbijtrekken op tv en informeer morgen op de markt welke enige indruk hebben gemaakt. De meeste zijn waarschijnlijk tot niemand doorgedrongen; consumenten sluiten zich graag af voor commerciële praatjes.
preview
Marketing
23 mei 2019
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
recensie
Communicatie en media
22 mei 2019
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
In het boek Who is accountable? - Sales, marketing en communicatie op één lijn werken Franck Kuppers en Werner van Beusekom het door hen ontwikkelde SAMACO model uit.
column
Algemeen management
18 mei 2019
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
recensie
Communicatie en media
13 mei 2019
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
Een trip down memorylane… En dat over het onderwerp waar veel Nederlanders een hekel aan hebben: reclame. Het boek Hoe verzinnen ze het?, bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord van Jaap Toorenaar beschrijft hoogtepunten uit de tv-reclames en in interviews met de makers en bedenkers ervan wordt de herkomst beschreven.
recensie
Reclame en verkoop
7 mei 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Word een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel van De werkwijze van de Wolf. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken.
recensie
Marketing
6 mei 2019
Jacques Koster
2-3 minuten leestijd
De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
recensie
Communicatie en media
30 april 2019
Mylene Bouwman
3-4 minuten leestijd
Het komt nog steeds veel voor sales, marketing en communicatie niet op één lijn liggen. En is er überhaupt verschil tussen marketing en communicatie?
preview
Reclame en verkoop
17 april 2019
Erwin Wijman
3-5 minuten leestijd
Je kunt als ondernemer nog zo geweldig zijn, al die mensen daarbuiten moeten dat wél weten. In het kneiterdikke boek Zo verkoop je alles staan 827 praktische reclametools om dat voor elkaar te krijgen. Overtuigd zijn van jezelf is het halve werk, dit boek geeft je die broodnodige andere helft.
recensie
Reclame en verkoop
15 april 2019
Emiel Mulder
3-4 minuten leestijd
Het verkopen van een product of dienst wordt steeds lastiger. De concurrentie neemt toe en ontwikkelingen op en buiten de markt zorgen ervoor dat je moet ‘vechten’ voor je klanten.
interview
Marketing
9 april 2019
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’
preview
Reclame en verkoop
22 maart 2019
Harro Willemsen
4-6 minuten leestijd
Harro Willemsen en Arjo Bunnik ontwikkelden een volledig geïntegreerde aanpak van het ontdekken en selecteren van leads tot het maken van zinvolle afspraken: De Par5 methode. Ze schreven er een boek over. Een preview.
recensie
Internet en social media
21 februari 2019
Sippy van Akker
4-6 minuten leestijd
Volgens auteurs Wessel Berkman en Toni van Dam is 'social selling dé nieuwe manier van verkopen'. Dat staat achterop het omslag van hun boek De kracht van social selling.
column
Reclame en verkoop
18 februari 2019
Michel Hoetmer
4-5 minuten leestijd
Het kan u vast niet zijn ontgaan. Op sociale media vechten mensen elkaar de tent uit. Maar bijvoorbeeld ook in praatprogramma’s op de TV en in de tweede kamer is de nuance regelmatig ver te zoeken. Iedereen is aan het roeptoeteren.
preview
Reclame en verkoop
14 februari 2019
Werner Hoenders
3-4 minuten leestijd
In 2003 begon ik als communicatietrainer. Voor mijn nieuwe baan werd ik vaak ingezet als verkoper, maar ergens jeukte het. Ik voelde me geen verkoper. Ik zag veel gladde rakkers met opdringerige verkooppraatjes en daar herkende ik mijzelf totaal niet in.
recensie
Internet en social media
30 januari 2019
Pleunie Warnink
2-3 minuten leestijd
Laten we eerlijk zijn, social selling is deels gezond verstand maar zeker in deze tijd ook voor een deel begrip van social platforms als Linkedin, Facebook, Instragram en dergelijke.
preview
Internet en social media
6 december 2018
Wessel Berkman
3-5 minuten leestijd
De klant koopt anders dan vroeger. De eerste helft van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Wie duimendraaiend afwacht tot de potentiële klant in de tweede helft zelf belt (als hij al belt), loopt veel omzet mis.
recensie
Marketing
7 november 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Seks, humor en het Beloofde Land is een heerlijk boek. Compacte stukjes die lekker weg lezen, praktisch uitgewerkt, met goede voorbeelden, grafisch materiaal en cijfermatige onderbouwing.
interview
Algemeen management
21 september 2018
Ronald Buitenhuis
8-11 minuten leestijd
Het gebruik van online trainingen staat nog redelijk in de kinderschoenen, maar het is een kwestie van tijd voordat ze gemeengoed worden. De overheid stimuleert permanente educatie en mensen willen efficiënter met hun tijd omgaan. Dat kan met online trainingen.
recensie
Reclame en verkoop
28 augustus 2018
Annemiek Sierhuis
3-5 minuten leestijd
Een goed en degelijk boek om je klanttevredenheid naar een 9+ te brengen. Dit cijfer gebruikt Lopes-Slot zelf continu in zijn boek. Hij benadrukt dat hij ernaar streeft jou verder te laten komen dan hospitality (gastvrijheid).