OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Ondernemen
Hier vindt u artikelen rond boeken over ondernemen en ondernemerschap. Van businessplan tot ondernemersbiografie. Alles voor starters, mkb, scale ups en zzp'ers.
Pagina 19 van 554 resultaten
column
Algemeen management
18 mei 2019
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
recensie
Ondernemen
17 mei 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Indit boek in de serie Topondernemers staat succesondernemer Marcel Boekhoorn centraal. De beste dealmaker van Nederland die ‘lachend rijk’ geworden is.
preview
Ondernemen
10 mei 2019
Wiemer Renkema
4-5 minuten leestijd
Lees over Gordon Ramseys helse ervaringen in keukens in Frankrijk, hoe ijdelheid hem bijna de kop kost en waarom alles minder dan perfect waardeloos is in Denken als Gordon Ramsay. Een preview.
recensie
Ondernemen
9 mei 2019
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
Een grote verandering, zoals voor jezelf beginnen, leidt niet altijd tot succes, maar wanneer wel? Bas Pronk deelt zijn ervaringen met het starten van een franchiseconcept in het boek Verander, levenslessen van een franchiseondernemer. Geeft dit boek nu de handvatten voor elke ondernemer om succesvol te worden?
recensie
Marketing
6 mei 2019
Jacques Koster
2-3 minuten leestijd
De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
preview
Ondernemen
15 april 2019
Marijn Mulders
2-3 minuten leestijd
Businessmodellen en verdienmodellen worden te pas en te onpas gebruikt alsof ze gelijk zijn. Ze hebben zeker veel met elkaar van doen want een verdienmodel is een onderdeel van een businessmodel.
interview
Marketing
9 april 2019
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’
recensie
Ondernemen
4 april 2019
Richard Lannoye
2-3 minuten leestijd
Ron Wunderink, gedurende vele jaren Vice President Public Relations van KLM, heeft zijn fascinerende boek Met KLM de wereld rond geschreven met de lange adem van KLM als rode draad, of liever blauwe draad.
achtergrond
Ondernemen
19 maart 2019
Richard Lannoye
5-7 minuten leestijd
Richard Lannoye, zelf oud KLM-er, maakte een korte uiteenzetting van de historie van KLM, zoals Wunderink
die in Met KLM de wereld rond presenteert.
recensie
Ondernemen
11 maart 2019
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Het aantal boeken over ‘goed zakendoen’ is de afgelopen jaren flink gestegen, tot en met titels op de shortlists van de Managementboek van het Jaar-verkiezing aan toe. Dat is terecht, zakendoen is sterk aan het veranderen. Dat lees je in kranten, vakmedia en je hoort er overal om je heen.
preview
Ondernemen
8 maart 2019
Bas Pronk
3-4 minuten leestijd
Verander is het nieuwste boek van Bas Pronk, waarin hij beschrijft hoe hij een mooie loopbaan in de media verruilde voor een ongewis fitness-avontuur. Hij stapte met al zijn financiën in een fitnessformule met een ongeloofwaardige belofte: fit20, fit in 20 minuten per week.
preview
Ondernemen
1 maart 2019
Oscar Bulthuis
4-5 minuten leestijd
Nooit meer voor een baas je bed uit! gebruikt de zes stappen van de KOMPAS-methode® (uit Ondernemen is net reizen) die inmiddels duizenden ondernemers hebben geholpen en geïnspireerd hun dromen te realiseren.
recensie
Ondernemen
21 februari 2019
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Dit boek had ik zelf willen schrijven. Enkele weken geleden kwam ik in contact met de ‘Betekeniseconomie’. Deze beweging maakt me echt enthousiast.
preview
Ondernemen
8 februari 2019
Leo Pot
3-4 minuten leestijd
Je ziet in je omgeving veel jonge mensen die ondernemend zijn, een goed idee hebben en er toch niet er in slagen om daar een succes van te maken. Ze zoeken de oorzaak doorgaans buiten zichzelf, maar als je doorvraagt zie je al snel dat de manier waarop ze het aanpakken niet goed is.
recensie
Ondernemen
6 februari 2019
Franc van Mourik
3-5 minuten leestijd
Wat doen 22 superondernemers anders dan andere leiders? Wat maakt dat sommige organisaties veel sneller groeien en de markt verstoren? Dat is waar de auteurs van LEF achter proberen te komen.
recensie
Ondernemen
4 februari 2019
Rudy Kor
2-3 minuten leestijd
In Lef staan interviews met ondernemers als Atilay Uslu van Corendon, Raymond Cloosterman van Rituals, Won Yip van de Yip groep, Pieter Zwart van Coolblue en Richard Burger van Swapfiets.
interview
Ondernemen
28 januari 2019
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Markward van der Mieden schreef met Good business een bijzonder boek over bedrijven die ‘goed doen’. Hij vindt namelijk dat je als bedrijf niet alleen moet focussen op je idealen, maar dat je pas echt impact maakt als je aan een merk bouwt.
interview
Algemeen management
28 januari 2019
Pierre Spaninks
7-10 minuten leestijd
Succesvolle startups lopen op een gegeven moment tegen groeistuipen aan. Ze willen wel groeien maar niet log en traag worden. Adviseur, online ondernemer, trainer en coach Tony de Bree helpt hen om dan snel en slim te professionaliseren. In De scale-up blueprint laat hij zien wat daar zo al bij komt kijken.
recensie
Ondernemen
16 januari 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Wat doen superondernemers als Pieter Zwart (Coolblue), Frits van Eerd (Jumbo), Raymond Cloosterman (Rituals), Michiel Muller (PICNIC) en Atilay Uslu (Corendon) nu anders dan anderen? Je leest het antwoord in LEF, hét boek over en voor ‘marktverstoorders.
preview
Ondernemen
9 januari 2019
Wessel Berkman
4-5 minuten leestijd
Nederland kent een aantal ondernemers die een enorme impact hebben op ons land. Inspirerende en energieke personen, die door hun ondernemingsgeest een meer dan grote bijdrage leveren.