OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 55 van 1.704 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    28 februari 2014
    Bertrand Weegenaar
    Sinds de publicatie van de Longlist 2014 gaat de discussie rond over de kans dat nu eindelijk een vrouw deze verkiezing eens wint. De afgelopen tien jaar (dus alle verkiezingen) zouden zijn gewonnen door mannen. Dat is dus niet correct. In 2004 won Susanne Piët met het boek De emotiemarkt. En inmiddels zijn er elf lauwerkransen uitgereikt, Joep Schrijvers was met Hoe word ik een rat? de eerste.
    column
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    De longlist die via de shortlist uiteindelijk leidt tot het Managementboek van het Jaar is altijd een weerspiegeling van dat boekenjaar. En die weerspiegeling laat zien dat de crisis het boekenvak niet heeft overgeslagen. De tijd dat gegarandeerde winnaars al in de voorfase over elkaar heen buitelden, ligt even achter ons.
    interview
    Marketing
    25 februari 2014
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Traditionele marketing en sales zijn passé. Klanten zijn kritischer en benutten heel andere informatiekanalen dan voorheen. Het wordt dan ook tijd voor een slimmere commerciëlere agenda. Daarin spelen volgens Paul Hassels Mönning digitale middelen, neuromarketing en klantpsychologie een belangrijke rol. Br@inbound marketing noemt hij het en het succes ervan is al meerdere keren bewezen.
    nieuws
    Algemeen management
    20 februari 2014
    Justin van Lopik
    The Ten Principles Behind Great Customer Experiences (Engels), het debuut van Matt Watkinson, is bekroond met de CMI Managementbook of the Year Award 2013/2014.
    interview
    Marketing
    20 februari 2014
    Pierre Pieterse
    4-6 minuten leestijd
    Route Mobiel versus de ANWB. Brand New Day versus Aegon. Tango versus Shell. Het is direct duidelijk welk merk de meeste sympathie opwekt. De verhalen van de Klein Duimpjes die het onverschrokken opnemen tegen de grote jongens, zijn inspirerend en leerzaam. Erwin Wijman beschrijft de cases en de regels voor challengers in Vlinder in de boksring, samen met reclamemakers José Evers en Piet Hein Smit.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    Wat een heerlijk boek is dit, het leest als een jongensboek. ‘Vlinder in de boksring’ komt van de hand van Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit. Het gaat over challengers in de markt, over bedrijven die de regels van het spel weten te veranderen. Echte rebellen dus. Stiekem hoop je dat dat jezelf nog eens overkomt, maar in je hart weet je dat daar heel veel lef, creativiteit of soms heel diepe zakken voor nodig zijn.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    1-2 minuten leestijd
    Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2014
    Max Kohnstamm
    ‘Marketing to the Social Web’ Weber is complex om te lezen. Toch kan ik het van harte aanbevelen voor eenieder die iets met nieuwe media (en wie heeft dat niet in deze dagen) te maken heeft.In eerste instantie lijkt het boek wat minder praktisch omdat de voorbeelden met name theoretisch zijn. Gelukkig haalt ook Weber bijzonder veel voorbeelden uit de kast om het boek toegankelijk te maken.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2014
    Peter de Roode
    Hoogleraar Jonah Berger geeft in 'Buzz' zes principes die je kunt inzetten om je product beter te verkopen. Hij beschrijft dat op een enthousiaste en soms ook humoristische wijze. De kunst van het spel is dat mensen uiteindelijk mond-tot-mond-reclame (viral marketing) voor je gaan maken. Een zeer nuttig boekje dat voor iedereen waardevolle tips bevat.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2014
    Dirk de Wit
    In het handzame boekje ‘De staatsgreep van de klant’ geven Neil van der Veer, Sjoerd Buitinga en Ivo Duchateau hun aanpak weer om een Shining Star te worden, een organisatie waarin de klant centraal staat zonder dat deze de organisatie kan gijzelen. Tegelijk betekent dit dat de waarde van het boekje afneemt, naarmate 'de klant centraal' minder belangrijk is om te overleven. Door de breedte aan onderwerpen en de beperkte omvang is dit boekje slechts een interessante kennismaking met relevante thema’s en een inspiratiebron om deze thema’s in te zetten in de eigen organisatie.
    recensie
    Marketing
    4 februari 2014
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Als de creatieve sector één ding aan de internetrevolutie zou kunnen terugdraaien, dan is het waarschijnlijk wel de beslissing om content gratis weg te geven. Het idee dat digitale producten gefinancierd kunnen worden via eyeballs en daaruit voortvloeiende advertentie-inkomsten bleek niet alleen naïef, het schiep ook een bepaald verwachtingspatroon. Vijftien jaar later hebben muzikanten, auteurs, filmproducenten en game-ontwikkelaars knarsetandend moeten accepteren dat in een digitale wereld gratis de norm is geworden en dat intellectueel eigendom nauwelijks nog te beschermen is.
    recensie
    Marketing
    28 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel toont in Het no-nonsense boek over merken bouwen duidelijk aan dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken.
    interview
    Marketing
    27 januari 2014
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Snuf moest eens weten. Bestsellerauteur Jos Burgers heeft het gedrag van zijn hond als metafoor gebruikt voor de stelling waar het in zijn nieuwe boek De Wet van Snuf om draait: wat je geeft, krijg je terug. In negatieve, maar vooral ook in positieve zin.
    recensie
    Marketing
    17 januari 2014
    Wijnand van Lieshout
    3-4 minuten leestijd
    Het Social Media boekje, hoe jezelf en je product online te promoten en te verkopen, is geschreven door Jeffrey Gitomer en uitgegeven door Pearson Benelux. Het is een vertaling uit het Engels van het boek: Social Boom! How to master business social media. Het is uitgegeven in maart 2011. De Nederlandse vertaling is van april 2013 (tweede druk).
    nieuws
    Algemeen management
    15 januari 2014
    Pierre Pieterse
    ‘Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak.’ Onder begeleiding van deze quote uit het interview dat wij hadden met de laureaat, kreeg Paul Postma de DM Oeuvreprijs overhandigd uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt de aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd econoom Postma marketingopvattingen aan de kaak.
    nieuws
    Algemeen management
    15 januari 2014
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Met enorme stapels boeken op tafel (totaal heeft de jury rond de 250 boeken doorgenomen) werd gediscussieerd over de kwaliteit en thematiek van de boeken. De ‘longlist’ moet namelijk worden samengesteld. Berichten vanuit de geheime jurylocatie.
    recensie
    Marketing
    10 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'Jos Burgers over klantgerichtheid' bevat de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wat leren zijn lezers over klanttevredenheid?
    nieuws
    Marketing
    8 januari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het is een vraag die bedrijven al sinds het begin van de internetrevolutie hoofdbrekens bezorgt: hoe geld te verdienen in een wereld waarin gratis de norm is? En wat heeft het voor zin om games, muziek of software te creëren als piraten er toch onmiddellijk mee aan de haal gaan? De vrees is begrijpelijk, maar een typisch voorbeeld van pre-internet denken, zegt de Amerikaanse internetadviseur Nicholas Lovell in De Curve.
    interview
    Marketing
    7 januari 2014
    Ger Post
    4-6 minuten leestijd
    Hersenonderzoek is hot, vandaar dat Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit in Neuromarketing - Maximale impact met marketing en communicatie, op een rijtje zetten wat marketeers hebben aan de bevindingen uit neuro-onderzoek. Arendonk: ‘Wat communiceert gaat altijd voor, geen discussie.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden