OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 54 van 1.704 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    18 juli 2014
    Esther van der Hoorn
    Met ‘Klanthelden in de 9+ organisatie. Excelleren in emotionele klantbeleving’ laten de auteurs: Berry Veldhoen en Stephan van Slooten zien hoe je een onderscheidende plaats krijgt in de belevingseconomie met klanthelden die de klant raken op het emotionele vlak. Dit vervolg op ‘De 9+ organisatie. Van marketshare naar mindshare’ voegt veel toe op het gebied van de emotionele klantbeleving.
    recensie
    Marketing
    17 juli 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het is inmiddels alweer de zesde druk van dit indrukwekkende leerboek over dienstenmarketing en management. Nu heb ik de vorige edities van ‘Dienstenmarketingmanagement’ niet gelezen dus ik kan deze zesde druk niet vergelijken met de vorige. Maar ik kan wel wat vinden van het boek an sich.
    recensie
    Marketing
    1 juli 2014
    Robert Buisman
    2-3 minuten leestijd
    ‘Customer Experience in de praktijk’ gaat verder dan klantbeleving alleen. Het gaat over de manier om de interactie en transacties tussen mensen en organisaties te beschrijven en te verbeteren. Een betere klantbediening en daarin kunnen innoveren. In het boek beschrijft Manfred van Gurchom, management consultant bij Capgemini, een aanpak om gestroomlijnde klantprocessen te creëren en proposities aan te bieden die daadwerkelijk waarde toevoegen voor klanten. Met als interessante kern: Customer Relevancy.
    recensie
    Marketing
    26 juni 2014
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Dienstenmarketingmanagement behoort sinds 1994 tot de toonaangevende literatuur van alle commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Dit jaar was het tijd voor alweer de zesde herziene editie. De veranderingen? ‘Internet, internet en nogmaals internet’.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    interview
    Marketing
    5 juni 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Onderzoek naar klanttevredenheid? Neem met een ruime voldoende geen genoegen, maar ga voor een negen of hoger. Dat adviseren de consultants Berry Veldhoen en Stephan van Slooten in hun nieuwe boek Klanthelden in de 9+ organisatie. Daarin schetsen zij waarom en hoe je moet excelleren in ‘emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2014
    Iris van Maurik
    Allemaal komen we dagelijks in aanraking met reclamespotjes en marketingcampagnes. De ene campagne is sterker dan de andere, de een blijft beter hangen dan de ander. Zo blijft momenteel het (irritant) vrolijke deuntje van ‘Autotaalglas’ gemakkelijk in mijn hoofd hangen. Ik kan het inmiddels van begin tot eind helemaal meezingen. Dat reclames de interesse van veel mensen hebben blijkt ook wel uit de tentoonstelling ‘100 jaar reclame’ in de Beurs van Berlage die onlangs nog, wegens succes, is verlengd.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2014
    Robbert Timman
    3-4 minuten leestijd
    Dat de klant de spil is waar alles om draait, is anno 2014 toch wel bekend. Maar doen we hier dan ook iets mee, halen we hier wel het optimale uit? Het boek ‘Customer Experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom, geeft handvatten over het formuleren van een optimale klantenstrategie en klantbediening.
    recensie
    Algemeen management
    22 mei 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat.
    recensie
    Marketing
    21 mei 2014
    Victor Blom
    Met ‘The Excellent Customer Journey Experience’ heeft Mike Hoogveld een boek geschreven dat een prettige mix is van theorie en praktijk. Het kan goed gebruikt worden als naslagwerk, want alle beschikbare informatie over marketingcampagnes, doelgroepen, en marketingkanalen wordt zeer gestructureerd aangeboden.
    interview
    Marketing
    23 april 2014
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    De gevestigde orde aanpakken. Zo hárd als je kan. Nieuwkomers als easyJet, Brand New Day en Tango schopten vrolijk tegen de schenen van marktleiders als KLM, Aegon en Shell. Sommige van deze challengers drongen door tot de gevestigde orde. Erwin Wijman beschrijft de do’s en don’ts voor challengers in Vlinder in de boksring, samen met reclamemakers José Evers en Piet Hein Smit.
    recensie
    Marketing
    10 april 2014
    Katja van Wel
    ‘De staatsgreep van de klant’ is een ietwat negatieve titel voor een positief boek. De titel suggereert dat het boek gaat over hoe lastig en veeleisend klanten tegenwoordig zijn. Gelukkig wordt dit beeld al lezende snel gecorrigeerd. De boodschap van de auteurs is ‘stel je klant extreem centraal’, en daar word ik extreem gelukkig van.
    recensie
    Marketing
    4 april 2014
    Peter Streefkerk
    Henri Ford zei ooit: ‘Als ik naar mijn klanten had geluisterd, dan hadden ze mij gevraagd een sneller paard te bouwen’. Gelukkig was Henri Ford eigenwijs. Hij werd zo de bedenker van de autoproductie via de lopende band en een van de meestverkochte auto’s ooit, de T-Ford. Jos Burgers borduurt voort op dat principe van begin vorige eeuw met zijn nieuwe boekje ‘Gek op gaten’.
    interview
    Marketing
    4 april 2014
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Het gratis weggeven van digitale producten kan erg lucratief zijn, zegt Nicholas Lovell in De Curve. Bedrijven kunnen via freeloaders een vertrouwensband opbouwen met de superfan, die onevenredig veel geld over heeft voor een exclusief product. ‘Mensen betalen voor emotie.’
    nieuws
    Internet en social media
    17 maart 2014
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Deze week dook ‘privacy’ als onderwerp even onverwacht als heftig de kop weer op. De ING heeft namelijk ontdekt dat de burger de bank ziet als een niet betrouwbare partner, als om het beheer van ‘onze’ bankgegevens gaat. Een storm van verontwaardiging stak op toen ING voorstelde om, met toestemming weliswaar, transactie gegevens te verstrekken zodat wij, de klant, aanbiedingen op maat zouden kunnen krijgen.
    recensie
    Marketing
    13 maart 2014
    Esther van der Hoorn
    ‘De staatsgreep van de klant’ is de waarschuwende titel van dit boek. Dat klinkt als slecht nieuws, maar dat is het niet. In dit boek vind je stappenplannen en tips om je klanten extreem centraal te stellen. Zo kun je als ‘shining star’ het beste omgaan met deze nieuwe wereld. Echt nieuwe oplossingen staan er niet in, maar het geeft wel praktische handvatten om aan de slag te gaan en heldere methoden om toe te passen.
    recensie
    Marketing
    12 maart 2014
    Johan Bel RM
    Nirmalya Kumar, professor marketing en mededirecteur van de Aditya Birla India Centre aan de London Business School, en Jan-Benedict Steenkamp, professor marketing aan UNC Kenan-Flagler, leveren een uitstekende prestatie met hun boek 'Brand breakout'. Het heeft de ondertitel 'Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren'.
    nieuws
    Economie
    5 maart 2014
    Justin van Lopik
    Het EMM Marketingbook of the Year 2014 is bekendgemaakt. De bekroning gaat dit jaar naar The Big Lie van Christophe Juan, Meabh Quoirin en James Murphy. De jury koos deze titel uit een shortlist van 5 boeken.
    recensie

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden