OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 51 van 1.704 resultaten
    interview
    Marketing
    17 maart 2015
    Pierre Spaninks
    6-8 minuten leestijd
    Bricks of clicks? Allebei hooguit half goed, zegt Gino Van Ossel. De Belgische hoogleraar Retail & Trade Marketing vindt dat niet de winkel centraal moet staan maar de klant. In zijn nieuwste boek legt hij uit waarom en laat hij zien hoe. Een vraaggesprek over zijn antwoord op e-commerce: Omnichannel in retail.
    nieuws
    IT-management / ICT
    17 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2015. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 23 april 2015, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
    preview
    Algemeen management
    11 maart 2015
    Erik Peekel
    5-8 minuten leestijd
    Met een goed evenement kun je collega’s betrekken bij de nieuwe strategie, nieuwe klanten aantrekken en je zichtbaarheid in de markt vergroten. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Hoe zorg je ervoor dat genodigden uitzien naar je evenement en er nog lang over napraten? In het boek Het evenement dat niemand wil missen bundelde Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) praktische tips om meer resultaat te halen uit je evenement. Alvast vijf tips voor jouw evenement-dat-niemand-wil-missen.
    interview
    Marketing
    10 maart 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het internet geeft bedrijven een totaal nieuwe mogelijkheid om merkloyaliteit op te bouwen, zegt de Amerikaanse denker Nir Eyal. In Hooked legt hij uit hoe ondernemingen klanten verslingerd kunnen maken door op een verantwoorde wijze in te spelen op dezelfde psychologische factoren die gokken ook zo verslavend maken. ‘Facebook of Instagram hoeven geen cent uit te geven aan marketing.’
    interview
    Marketing
    9 maart 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Auteur, docent, ondernemer en spreker Patrick Petersen spreekt bij zijn lezingen en cursussen weleens managers die de weg kwijt lijken te zijn in het nieuwe marketinglandschap. Maar pasklare antwoorden zijn er helaas niet. Het is anno 2015 een constant schakelen voor de marketeer waarbij het draait om content, beleving en engagement in plaats van producten met gekochte aandacht door de strot van een consument douwen.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Klantrelaties vormen een essentieel element voor het goed functioneren van de inkoop binnen een bedrijf of organisatie. Technologie speelt daarbij een steeds belangrijkere rol.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    2-3 minuten leestijd
    De titel ‘Red de Winkel’ suggereert dat dit boek een ondernemer met een fysieke winkel helpt om vanuit een slechte business op te krabbelen en door te groeien naar een bloeiende business. Dit is echter niet de daadwerkelijke kern van het boek.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    LinkedIn profiel, maar wil je er wel mee aan de slag? Of toe aan een volgende stap op LinkedIn? Dan raad ik je aan om het boek ‘LinkedIn marketing in 60 minuten’ van Martine Meijburg te lezen!
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    ‘Purple Cow’ van Seth Godin gaat over het buitengewoon zijn van een bedrijf, product en/of dienst. Normale koeien zijn namelijk allemaal saai. Maar een paarse koe valt gelijk op.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2015
    Evy Goessen
    Het belangrijkste doel van reclame is niet informeren, maar mensen laten dromen. Foto’s zorgen voor een stemming, een emotie. Ze brengen een boodschap over en kunnen een gunstig effect hebben op je geloofwaardigheid en daarmee een wezenlijk onderdeel vormen van je merk bij branding en zelfs bijdragen bij de vindbaarheid van je website. In ‘Fotomarketing’ neemt Esther Liebregts je mee in de technieken hoe je dit kunt bereiken.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2015
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Regelmatig zie ik als adviseur vraagstukken die gaan over het handen en voeten geven aan strategie of het realiseren van organisatiebrede doelstellingen. Ik verbaas me dat de klant vaak niet op nummer één staat in discussies over de strategische richting of in de vormgeving van ‘interne’ processen. Ik was dan ook nieuwsgierig naar een boek dat mij effectieve tools kon aanreiken om organisaties echt duurzaam te laten werken aan een betere klantervaring. Daarom koos ik ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    interview
    Internet en social media
    24 februari 2015
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    De wereld is fundamenteel aan het veranderen, schrijft Cor Molenaar, hoogleraar aan de Rotterdam School of Management, in zijn nieuwe boek Kijken, kijken ... anders kopen. Technologische doorbraken, demografische ontwikkelingen en een ander bestedingspatroon zetten onze winkels voor het blok: ze kunnen zich aanpassen of ze moeten ermee stoppen. ‘We zijn in de fase van de totale integratie van online en fysiek terechtgekomen.’
    recensie
    Leiderschap
    23 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Het schrijven van een aantrekkelijk en prettig leesbaar managementboek is voor menig auteur een uitdaging. Zo’n verhaal vervolgens gieten in een spannende setting van een thriller of een roman is een extra laag die tot hogere waardering kan leiden. En vaak ook tot een beter begrip van het onderwerp. Maar het is wel een dun koord waarop de auteur danst. De lijst van succesvolle businessfictie is namelijk kort. Het doel van Eliyahu Goldratt is eerder uitzondering dan regel.
    recensie
    Marketing
    5 februari 2015
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    ‘Concepting’ neemt u mee naar een nieuw tijdperk voor de commerciële onderneming. Het tijdperk waarin de beleving centraal staat en doelgroepen tot volggroepen worden.
    preview
    Marketing
    3 februari 2015
    Marc de Groot
    2-3 minuten leestijd
    Dat we allemaal meer online shoppen is allang geen nieuws meer. Toch is het zo dat lang niet alle ondernemers het maximale halen uit hun e-commerce activiteiten. Voor de ruim 70.000 webwinkeliers valt dan ook nog een wereld te winnen. Lees om te beginnen deze tien tips van e-commerce expert en auteur van Succes met e-commerce: Marc de Groot.
    recensie
    Marketing
    3 februari 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    'De
    nieuws
    Marketing
    2 februari 2015
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    In het Parool stond vorige week een interessant interview de ‘compromisloze creatieven’ Lode Schaeffer en Erik Kessels die al drie decennia lang het geweten en gezicht van het reclamevak bepalen. ‘De jongere generatie kan vreselijk goed dingen mooi maken, maar als je doorvraagt, stort alles als een kaartenhuis in.’
    recensie
    Marketing
    27 januari 2015
    Robbert Timman
    Komt dit je bekend voor: je denkt van een onderwerp het een en ander te weten, je hebt er al wat over gelezen, er mensen over gesproken en toch valt dit achteraf gezien tegen. Dit overkwam mij na het lezen van het boek ‘Handboek online marketing 4.0’ van Patrick Petersen.
    opinie
    Marketing
    26 januari 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Erwin Wijman is freelance journalist, schrijver en marketingexpert. Hij publiceerde het afgelopen jaar naast Vlinder in de boksring een boek over de psychologie van de auto en hij werkt aan een tweede boek over bedrijfsnamen. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.
    preview
    Marketing
    26 januari 2015
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    De verschijning van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Kijken, kijken ... anders kopen, gaat een echt mediaevent worden. Zowel Mediamarkt als De Bijenkorf, twee van de winkels die volgens Molenaar uitstekend inspelen op het veranderende winkelgedrag, geven acte de présence tijdens de persconferentie op 10 februari.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden