OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 50 van 1.707 resultaten
interview
IT-management / ICT
13 mei 2015
Hans van der Klis
12-16 minuten leestijd
Omnichannel in retail van de Vlaamse marketingprofessor Gino Van Ossel is verkozen tot Managementboek van het Jaar 2015. De bekroning van het debuut van Van Ossel was het hoogtepunt van het twaalfde Managementboekengala in De Rode Hoed in Amsterdam, op 23 april jl. Van Ossel was trots: ‘Ik ben diep in de praktijk van de beschreven ondernemingen gaan zitten, zowel van bedrijven die succesvol zijn in hun omnichannelstrategie als van bedrijven die dat niet zijn. Dat heeft echt nieuwe inzichten opgeleverd.’
recensie
Marketing
12 mei 2015
Sjors van Leeuwen
Reclame is steeds minder effectief. Consumenten worden dagelijks blootgesteld aan duizenden reclameprikkels en zien door de bomen het bos niet meer. Mensen houden steeds minder van dit soort ‘interruptiemarketing’ en ontlopen de vaak irritante reclames steeds meer. Dus zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om hun organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Een nieuwe marketingtechniek die steeds populairder wordt, is ‘contentmarketing’.
recensie
Marketing
8 mei 2015
Daniëlle de Jonge
‘Welk boek ben je aan het lezen?’, ‘Cex Sells.’, ‘Haha, huh wat?!’. Dit is zo ongeveer de reactie die u mag verwachten: een lach en vervolgens een vragende blik met nieuwsgierig randje. En dat is ook wat u wilt bereiken met de profilering van uw bedrijf.
recensie
Marketing
7 mei 2015
Eric van Arendonk
Ik moet zeggen dat de titel inclusief de ondertitel de lading van ‘Managing Private Labels - Sharing knowledge from research and practice’ méér dan dekt, van dit uiterst praktische boek met betrekking tot het managen van private labels. Koen de Jong is er prima in geslaagd om een totaal overzicht te geven van dit uiterst actuele onderwerp.
recensie
Marketing
7 mei 2015
Sonja de Bruin
Als je op een leuke en pragmatische manier kennis wilt maken met de wet van wederkerigheid (wat je geeft krijg je terug) dan is ‘De wet van Snuf’ van Jos Burgers echt een aanrader.
preview
Marketing
1 mei 2015
Ruud Boer
3-5 minuten leestijd
Sinds de introductie van het boek in 2002 is Brand Design van Ruud Boer een begrip geworden in directiekamers en marketingopleidingen. Nu, 13 jaar later, is het boek toe aan alweer de 5e herziene editie. Waarom is dat nodig? Wat is er in die tijd veranderd? Ruud Boer neemt ons in vogelvlucht mee in de ontwikkeling van het vakgebied Brand Design.
recensie
Marketing
29 april 2015
Milou Engelaer
Op zoek naar meer inhoudelijke kennis over de zorgsector werd ik geattendeerd op het boek ‘Power to the people’ dat schrijft over hoe zorgorganisatie Pluryn marketing heeft ingevoerd in de organisatie. Omdat ik zelf een klein jaar als vrijwilliger heb gewerkt bij Pluryn, was ik meteen nieuwsgierig.
recensie
Marketing
29 april 2015
Margot van Trier
3-4 minuten leestijd
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren? Of is de schrijver een niets ontziende dealer?
recensie
Marketing
29 april 2015
Margot van Trier
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren? Of is de schrijver een niets ontziende dealer?
nieuws
Marketing
24 april 2015
Hans van der Klis
3-5 minuten leestijd
Omnichannel in retail, het eerste boek van Gino van Ossel, is bekroond als Managementboek van het Jaar 2015. De marketingprofessor van de Vlerick Business School is de eerste Vlaming die deze prijs krijgt. ‘Het is bijna een jaar geleden dat het boek is verschenen, dus de bekroning laat zien dat er iets van blijvende waarde in het boek zit’, zegt Van Ossel. ‘Daar ben ik heel blij om.’
column
IT-management / ICT
21 april 2015
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Wat je ook vindt van de jury van het Managementboek van het Jaar, te weinig mannen, te weinig vrouwen, of precies omgekeerd, ze hebben een bijzonder smakelijke shortlist geserveerd. Voor elk wat wils! Voor de strateeg, de marketeer, de veranderaar, de toekomstkijker, en natuurlijk ook de ‘datisten’.
recensie
Marketing
20 april 2015
Sjors van Leeuwen
We zijn in de aandachtseconomie beland. Dat stellen diverse auteurs waaronder Jim Stolze. Bedrijven die de omslag van producteconomie (en vervolgens markteconomie, klanteconomie, service enonomy, experience economy en challenge economy) naar aandachtseconomie niet weten te maken, zijn volgens deze zieners gedoemd te mislukken.
recensie
Marketing
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
Neuromarketing is ‘hot’. Want klanten zeggen niet wat ze doen en ze doen niet wat ze zeggen. Traditioneel marktonderzoek heeft daardoor nauwelijks voorspellende waarde. Niet voor niets mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en is een groot deel van het reclamebudget weggegooid geld. Dankzij neuromarketing is dat verleden tijd.
interview
Marketing
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Het nieuwe boek Power to the people gaat over marketing in de zorg. Een nieuw fenomeen voor zorgorganisaties. Het boek beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline kunt invoeren in een zorgorganisatie. Aan de auteurs Marian Draaisma, Marketing Director bij Pluryn, en Sjors van Leeuwen, Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform, stelden we de volgende vragen.
recensie
Marketing
8 april 2015
Sjors van Leeuwen
1-2 minuten leestijd
In het boek 'Verboden voor klanten, wij houden van fans' schrijven Jessica van Wingerden en Wim Schuurmans dat het veel leuker en slimmer is om fans te hebben in plaats van gewone klanten. Fans zijn loyaler, minder prijsgevoelig en bevelen je aan bij anderen. Maar hoe krijg je meer fans? Het boek licht een tipje van de sluier op.
recensie
Marketing
8 april 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
‘Gamechangers - Are you ready to change the world?' van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO's voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
recensie
Marketing
8 april 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
‘Gamechangers – Are you ready to change the world?’ van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO’s voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
recensie
Marketing
31 maart 2015
Jeanine Dijkhuis
Een praktisch boek over het zelf opzetten van een crowdfunding-campagne. Een compleet en actueel overzicht van vormen, definities, infrastructuur, rollen binnen het campagneteam, regelgeving en afhankelijkheden. Inclusief een vergelijking tussen soorten platformen. Dat is wat ‘Crowdfunding, de hype voorbij’ van Martijn Arets, Ronald Kleverlaan, Marije Lutgendorff en Koen van Vliet te bieden heeft.
nieuws
Algemeen management
26 maart 2015
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Marketing
24 maart 2015
Jeanine Dijkhuis
Er bestaat een continue wisselwerking tussen de veranderende samenleving en de ontwikkelingen in de retail. Soms start de ene, soms de andere, maar ze functioneren altijd als communicerende vaten. De motivaties van consumenten leiden in veel gevallen tot aanpassingen van de handel. Auteur Michel van Tongeren vindt daarom dat een winkelformule nooit zou moeten ophouden met ontwikkelen.