OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 49 van 1.704 resultaten
column
Coaching en trainen
1 juli 2015
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
In voorgaande jaren wilde ik nogal wel eens boeken meenemen die gewoon te lijvig waren om op een zonnige achternamiddag te consumeren. Of om andere redenen nooit verder kwamen dan de stapel. Dit jaar ga ik eens ‘licht reizen’ en tegelijk mijn iPad leeg lezen. Inmiddels is het stapeltje iBooks aanzienlijk in bits & bytes. Maar ook rijp & groen door elkaar. Voor iedere dag wat wils dus. Zelfs een paar iPubs die het apparaat niet kan openen zodat een bezoekje aan dit of dat tot de mogelijkheden behoort.
recensie
Marketing
30 juni 2015
Sjors van Leeuwen
Omnichannel is het nieuwe toverwoord in de retailbranche. Omnichannel geeft antwoord op de vraag: hoe combineren we onze winkel(s) en webshop tot een optimale klantbeleving. Zodat het een niet ten koste gaat van het ander, de klant maximaal bediend wordt en het voortbestaan van het bedrijf gewaarborgd is.
recensie
Marketing
19 juni 2015
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Het ontwikkelen van een visie voor een merk ligt erg dicht bij de ontwikkeling van een bedrijfsfilosofie. Een goede merkvisie bestaat uit een toekomstvisie van de markt en de positie van jouw merk in die toekomst ten opzichte van je concurrenten. Het bouwen van een merk is dus een doorlopend, zorgvuldig proces.
recensie
Marketing
16 juni 2015
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Merken nemen in ons leven een steeds belangrijkere plaats in. Niet alleen fungeren ze als herkenbaar en betrouwbaar kwaliteitsbaken bij de aanschaf van producten en diensten. Ook ontlenen we steeds vaker onze identiteit aan populaire merken en zogeheten ‘love brands’. Voor aandeelhouders zijn merken ook van belang, want een sterk merk vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke marktwaarde.
preview
Marketing
8 juni 2015
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Robert Buisman gaat in deze preview op zijn boek 'Zakelijk succes in nieuwe tijden' in op de tijdgeest en de invloed daarvan op B2B-commercie. Hoe bereik je succes anno 2015?
recensie
Marketing
1 juni 2015
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
‘Power to the people’, een prachtige en krachtige titel, een oranje opgeheven vuist erbij en een regenboog aan verfspetters aan de buiten én de binnenkant van het boek. Marktwerking in de zorg vraagt om marketing in de zorg. Hoe zorg je ervoor dat potentiële cliënten voor jouw organisatie kiezen en niet voor de concurrent?
recensie
Marketing
28 mei 2015
Rob van Nes
Een inspirerende lezing is soms de aanleiding om het boek waarop die inleiding is gebaseerd te lezen, net zoals een boek de reden kan zijn om de daaraan ontleende lezing te bezoeken. Net als bij de combinatie film/boek geeft dit niet zelden een spanningsveld met op een van beiden een teleurstelling. Zo ook in het geval van ‘Kijken, kijken… anders kopen’. Een vlammend betoog van Cor Molenaar deed mij verlangen naar meer achtergronden en vooral naar zijn visie op de toekomst. Dat wordt immers beloofd; ‘In dit boek behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt’.
recensie
Marketing
27 mei 2015
Sjors van Leeuwen
‘CEX SELLS’. Zo’n titel moet de aandacht wel trekken, zullen de auteurs en uitgever gedacht hebben. Maar deze titel is niet alleen een leuke eyecatcher, het dekt ook de lading.
recensie
Marketing
22 mei 2015
Janneke van Bemmel
'Conceptueel denken met de 4WaardenMethode' heeft als ondertitel 'Leer sterke concepten maken'. En dat is precies waar Dick Holzhaus, een topman in de reclame, u in zijn boek stap voor stap in begeleidt. Met een goed idee bent u er nog niet. Een sterk concept in de markt zetten, dat is iets heel anders.
recensie
Marketing
22 mei 2015
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn? Met behulp van The Hooked Model ontwikkel je producten en diensten waar klanten niet buiten kunnen.
recensie
Marketing
22 mei 2015
Sjors van Leeuwen
Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn? Met behulp van The Hooked Model ontwikkel je producten en diensten waar klanten niet buiten kunnen.
recensie
Marketing
19 mei 2015
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Doorgaans kijk ik binnen een kwartier nadat ik wakker ben op mijn telefoon, net als 79% van de smartphonegebruikers overigens. Ik zweer bij Google als zoekmachine en laat de rest links liggen. En met regelmaat gier ik het uit van het lachen om kattenfilmpje op YouTube. Het lijkt me duidelijk: I’m Hooked.
nieuws
Marketing
19 mei 2015
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Dat de jury van het Managementboek van het Jaar 2015 gekozen heeft voor een boek dat een zeer actueel probleem analyseert en oplossingen biedt, Omnichannel in de retail, is logisch en verstandig. Toch moeten de retail ondernemers ook het boek De ontdekking van de toekomst van futuroloog Wim de Ridder ter hand nemen. Niet geheel toevallig ook genomineerd.
recensie
Marketing
19 mei 2015
Jeanine Dijkhuis
Het leek mij zeer origineel; ‘Lof der Commercie’ is een essaybundel over de ambivalente houding die auteur Ruurd Mulder heeft ten opzichte van het marketingvak waarin hij enigszins tegen wil en dank is terecht gekomen. Over de effecten van marketing op koopgedrag en de reactie die reclame oproept bij zowel de consument als de marketeers zelf. Over het succes van creatieve campagnes die aanzetten tot alsmaar weer en meer kopen. Over wie hiervoor verantwoordelijk is en over de grens tussen verleiding en misleiding.
recensie
Marketing
19 mei 2015
Daniëlle de Jonge
Doorgaans kijk ik binnen een kwartier nadat ik wakker ben op mijn telefoon, net als 79% van de smartphonegebruikers overigens. Ik zweer bij Google als zoekmachine en laat de rest links liggen. En met regelmaat gier ik het uit van het lachen om kattenfilmpje op YouTube. Het lijkt me duidelijk: I’m Hooked.
recensie
Marketing
19 mei 2015
Hanneke Tinor-Centi
Google Analytics is met afstand het meest gebruikte pakket voor websitestatistieken onder marketeers. De vernieuwde versie, Universal Analytics, komt er aan. Hoogste tijd voor een goed handboek moet auteur Gerard Rathenau gedacht hebben. Zijn handboek is een fijn naslagwerk voor de iets gevorderde Analytics gebruiker.
column
IT-management / ICT
19 mei 2015
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
‘Omnichannel is hét antwoord op e-commerce. In deze filosofie staat de klant centraal en niet de winkel. De retailer biedt alle relevante touchpoints aan en zorgt dat die naadloos op elkaar aansluiten.
interview
IT-management / ICT
13 mei 2015
Hans van der Klis
12-16 minuten leestijd
Omnichannel in retail van de Vlaamse marketingprofessor Gino Van Ossel is verkozen tot Managementboek van het Jaar 2015. De bekroning van het debuut van Van Ossel was het hoogtepunt van het twaalfde Managementboekengala in De Rode Hoed in Amsterdam, op 23 april jl. Van Ossel was trots: ‘Ik ben diep in de praktijk van de beschreven ondernemingen gaan zitten, zowel van bedrijven die succesvol zijn in hun omnichannelstrategie als van bedrijven die dat niet zijn. Dat heeft echt nieuwe inzichten opgeleverd.’
recensie
Marketing
12 mei 2015
Sjors van Leeuwen
Reclame is steeds minder effectief. Consumenten worden dagelijks blootgesteld aan duizenden reclameprikkels en zien door de bomen het bos niet meer. Mensen houden steeds minder van dit soort ‘interruptiemarketing’ en ontlopen de vaak irritante reclames steeds meer. Dus zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om hun organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Een nieuwe marketingtechniek die steeds populairder wordt, is ‘contentmarketing’.
recensie
Marketing
8 mei 2015
Daniëlle de Jonge
‘Welk boek ben je aan het lezen?’, ‘Cex Sells.’, ‘Haha, huh wat?!’. Dit is zo ongeveer de reactie die u mag verwachten: een lach en vervolgens een vragende blik met nieuwsgierig randje. En dat is ook wat u wilt bereiken met de profilering van uw bedrijf.