OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 42 van 1.709 resultaten
recensie
Internet en social media
10 oktober 2016
Rein Hof
3-4 minuten leestijd
Ik kan niet anders zeggen: Patrick Petersen did it again! Daar bedoel ik mee, een herdruk uitbrengen die eigenlijk de benaming herdruk niet mag dragen. Want het Handboek Social Marketing en Business, is nagenoeg een nieuwe uitgave geworden.
recensie
Marketing
29 september 2016
Martin van Dam
3-4 minuten leestijd
De principes van Agile (wendbaar, flexibel) zijn volledig geaccepteerd in de wereld van softwareontwikkeling. En die beweging zet zich nu heel snel door naar andere vakgebieden.
interview
Marketing
23 september 2016
Pierre Spaninks
7-10 minuten leestijd
Veel bedrijven zijn minder winstgevend dan zou kunnen. Hoogleraar marketing en innovatie Stefan Stremersch daagt ondernemers uit meer ambitie aan de dag te leggen en helpt hen die ook waar te maken. In Kiezen voor winst stelt hij een leiderschapsmodel voor dat een structurele oplossing belooft voor drie klassieke strategische dilemma’s.
recensie
Marketing
23 september 2016
Martijn Anderson
Een paar simpele handelingen op de smartphone uitvoeren. Meer hoeft een gast of klant van uw organisatie niet te doen om zijn ongezouten mening over uw organisatie de wereld in te sturen. Het drenken van uw product (diensten, goederen) in een alles lekker makende marketingsaus gaat daarom al een tijdje niet meer op.
opinie
Algemeen management
23 september 2016
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Als businesscoach hielp Laura Babeliowsky de afgelopen 13 jaar met haar Bouw een bloeiend bedrijf-programma duizenden zzp’ers aan meer klanten, meer geld en meer plezier. Ze vertelt over haar favoriete boeken.
interview
Communicatie en media
22 september 2016
Bert Peene
4-6 minuten leestijd
Aan marketingboeken geen gebrek, maar wie het naadje van de kous wil weten over Merkpositionering, heeft heel wat minder keus. Zeker als zo’n boek ook voorzien moet zijn van praktische tools, denk aan toetsvragen of aan cases om te oefenen. Merkpositionering van Karel Jan Alsem (Lector Marketing en universitair docent) en Erik Kostelijk (docent en onderzoeker HBO) voorziet in die behoefte en kan daarom een belangrijke kennisbron zijn voor zowel studenten als professionals.
recensie
Marketing
22 september 2016
Rein Hof
5-7 minuten leestijd
In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
preview
Marketing
19 september 2016
Stefan Stremersch
3-5 minuten leestijd
Kiezen voor winst laat je kennismaken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. In deze preview licht Stefan Stremersch een tipje van de sluier.
preview
Marketing
19 september 2016
Zanna van der Aa
3-4 minuten leestijd
Klantsignaalmanagement is een methodiek die klantbeleving bestuurbaar maakt op klanttevredenheid én op kosten. Zanna van der Aa schreef er een boek over. In haar preview legt ze uit waarom je pas succesvol kunt zijn met klantbeleving als je de taal van de organisatie spreekt.
preview
Marketing
15 september 2016
Marc van Eck
2-3 minuten leestijd
Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Hoe dat eruitziet? U leest het in Karaktervol positioneren. Een preview.
recensie
Marketing
14 september 2016
Jeanine Dijkhuis
De Service Excellence-keten bevat volgens de auteurs van Service Excellence de volgende perspectieven: 1) bezieling en betrokkenheid van medewerkers en partners, 2) beleving en loyaliteit van de klant en 3) financiële effecten en concurrentiepositie.
recensie
Internet en social media
13 september 2016
Richard Vermeer
3-5 minuten leestijd
Zakelijke doelen bereiken met social media van Marco Frijlink en Wilco Verdoold, leest prettig. Voor managers of bestuurders die niet dagelijks in aanraking komen met social media marketing biedt dit boek een goede basis.
preview
Communicatie en media
13 september 2016
Kiki Verbeek
4-6 minuten leestijd
Vind je marketing vooral iets voor de snelle jongens en meisjes die gemakkelijk geld willen verdienen? Dan is klantwervend bloggen echt iets voor jou. Kiki Verbeek schreef er een boek over: Integere types doen niet aan marketing. Een preview.
recensie
Marketing
12 september 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Waarom we werken gaat de Amerikaanse hoogleraar psychologie Barry Schwartz in op de vraag wat onderliggende drijfveren zijn om werk uit te voeren en wat de werkgever met deze inzichten kan.
recensie
Communicatie en media
8 september 2016
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
preview
Algemeen management
8 september 2016
Joris Merks-Benjaminsen
4-5 minuten leestijd
Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.
recensie
Marketing
7 september 2016
Lonneke Doggen
2-3 minuten leestijd
Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
recensie
Marketing
6 september 2016
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De term disruption is verbonden met businesscases zoals Uber of AirBNB. Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over businesscases maar Maes zoomt in op de rol van drie aanverwante disciplines.
achtergrond
Marketing
31 augustus 2016
Robert Buisman
8-11 minuten leestijd
Het grote verschil tussen logisch en creatief denken: de logicus wil iets maken en zoekt daar de juiste materialen en gereedschappen bij. De creatieveling ziet materialen en gereedschappen, en denkt: ‘Wat kan ik daar allemaal nog meer mee?’
achtergrond
Marketing
24 augustus 2016
Robert Buisman
6-8 minuten leestijd
Voordat je besluit tot aanpassing van je bestaande strategie en nieuwe commerciële of businessmodellen ontwikkelt (de schakelaar omzetten van reactief naar creatief, zie vorige blog uit deze reeks), heb je een handvat nodig.