OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 35 van 1.708 resultaten
recensie
Marketing
13 juli 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Zet je klant centraal! van Roy Klaassen, Karolien van der Ouderaa en Evelien van Damme is een boek uit de dagelijkse praktijk. De auteurs hebben 25 ervaren salesmanagers en commercieel directeuren gevraagd naar hun ervaringen en tips uit de praktijk en dat zie je ook terug in dit leuke boek.
recensie
Marketing
10 juli 2017
Rein Hof
4-5 minuten leestijd
Over disruptie is al menig artikel en boek geschreven. Maar volgens buitengewoon hoogleraar en bestsellerauteur Cor Molenaar bestond er nog maar weinig documentatie over het gebruik van Platformen, en de wijze waarop deze businessmodellen veranderen en bedrijven dwingen om anders zaken te doen. Volgens hem dus tijd voor onderzoek en – als gevolg daarvan – een nieuw boek.
recensie
Marketing
7 juli 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Over de vraag of uw product een soort paracetamol is, kunt u al een aardige discussie voeren. Want kijk eens kritisch: is het veelvuldig verkrijgbaar, niet onderscheidend en heeft het een lagere prijs? Dan scoort u hoog op de paracetamolmeter. Tijd voor actie!
preview
Marketing
7 juli 2017
Matthijs van de Peppel
3-5 minuten leestijd
Welkom in de relatie-economie… Toen je vanochtend wakker werd, was waarschijnlijk één een van de eerste dingen die je deed het checken van je smartphone op nieuwe berichten en e-mails die binnen waren gekomen, via je data-abonnement.
interview
Marketing
7 juli 2017
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Trendonderzoek gaat gepaard met veel stereotyperingen. Het moet allemaal hip en hyperig zijn. Het verleden is minstens zo belangrijk, stelt Els Dragt in haar boek How to Research Trends. ‘Het is veel belangrijker veranderingen echt te begrijpen dan blind hypes volgen.’
preview
Marketing
5 juli 2017
Bart Brüggenwirth
3-4 minuten leestijd
Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol speelt in de positionering van bedrijven en merken. De vraag is hóe je daaraan invulling geeft en daarmee een betere marktpositie en sterker merk creëert. Om bedrijven te inspireren om maatschappelijke uitdagingen om te zetten in marktkansen schreef Bart Brüggenwirth Sterke merken, betere wereld.
recensie
Marketing
5 juli 2017
Aukje Adams
2-3 minuten leestijd
Influencers zijn overal, deze content creators beïnvloeden het publiek met berichten over dingen waar ze zelf enthousiast over zijn. Mijn eerste indruk van Influencers is een spannende sfeer en een hoge attentiewaarde. Het maakt me nieuwsgierig naar de inhoud.
recensie
Marketing
Op vakantie met... Boekentips van Cor Molenaar - The Platform Revolution en De laatste donkere dagen
4 juli 2017
Geoffrey Parker
3-5 minuten leestijd
De vakantietijd komt eraan. Een mooie tijd om te reflecteren en te bezinnen. Cor Molenaar, bekend van verschillende bestsellers, geeft deze zomer een aantal boekentips. Boeken waar je wat mee kunt, en die tegelijk (ont)spannend zijn. In deze eerste aflevering: The Platform Revolution en De laatste donkere dagen.
recensie
Marketing
4 juli 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
Customer Journey Optimalisatie is een overzichtelijk, niet te dik boek voor wie wil weten wat de customer journey is en voor wie wil ontdekken hoe hij/ zij de customer journey van zijn/ haar klanten kan optimaliseren.
preview
Marketing
30 juni 2017
Andy Mosmans
3-4 minuten leestijd
Startups zijn hot en ook Nederland koestert deze vernieuwende bedrijven in de hoop dat ze uitgroeien tot duurzaam succesvolle ondernemingen.
recensie
Algemeen management
30 juni 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons bestaan. We posten, kijken, liken, reageren, kopen en klagen dat het een lieve lust is op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en al die andere sociale netwerken. Bedrijven en instellingen moeten serieus met sociale media aan de slag. Om dat goed aan te kunnen pakken is er nu het boek Social Media Management.
recensie
Marketing
26 juni 2017
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
For many people, trends tend to feel fussy and intangible. Trend research as a professional occupation is seen as equally vague. The opposite couldn’t be more true. Trend research is a very structured approach.
recensie
Marketing
22 juni 2017
Heleen Jacobse
Aan de hand van diverse voorbeelden uit het bedrijfsleven geeft Dion van der Vaart je met zijn boek Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten een kijkje in de wereld van neuromarketing.
recensie
Marketing
20 juni 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Tijden veranderen: de toekomst wacht niet en de tijd om op tijd te veranderen is bijna voorbij. Dat stelt Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
recensie
Marketing
20 juni 2017
Eric van Arendonk
Als er iets aan verandering onderhevig is dan is het wel de customer journey. Het aantal touchpoints is de laatste decennia enorm uitgebreid.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Margreet Noordanus
2-3 minuten leestijd
Superleuk en vlot geschreven, hilarische illustrerende voorbeelden van mensen onderling en voorbeelden van dieren die eens te meer duidelijk maken dat klantenwerving, klantencontact, en klantbehoud een spiegel zijn voor jezelf en voor je bedrijf.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Waar gaat het naartoe in de retail? Terwijl trendwatchers, hoogleraren, brancheorganisaties, merken, groothandelaren en detaillisten met elkaar bekvechten over mogelijke toekomstige ontwikkelingen, haalt de waarheid ons in.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Hans Verbeek
3-4 minuten leestijd
Een goed idee voor een product of dienst is een mooi begin. Maar om het vervolgens succesvol in de markt te zetten, is vaak een hele uitdaging. Sanne Cramer -Social Sanne - heeft een praktisch boek geschreven met 75 marketingacties.
preview
Marketing
19 juni 2017
Hilde Francq
2-3 minuten leestijd
In Kleur verkoopt lees je waarom je bedrijf niet om kleur heen kan. Van marketingstrategie tot verpakking: kleur is essentieel voor de positionering en de verkoopcijfers van merken en producten. Een preview.
achtergrond
Marketing
15 juni 2017
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Het schrijven van een boek is een flink karwei. Het vraagt om aandacht, doorzettingsvermogen en toewijding. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen waarom je dat karwei wilt aanpakken.