OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 33 van 1.707 resultaten
preview
Marketing
30 oktober 2017
Ruud de Langen
2-3 minuten leestijd
In mijn nieuwe columnbundel die de periode medio 2014 tot en met 2017 bestrijkt, laat ik mijn licht schijnen over actuele onderwerpen in het media- en reclamevak.
nieuws
Marketing
30 oktober 2017
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Elk pakketje dat voor mij als jurylid van het Managementboek van het Jaar binnenkomt, bevat wel één of meerdere boeken over klanten. Klantenbeleving kent vele vormen, brillen, viewpoints en gedaanten. Voor de gewone man, de grotere organisatie, organisatieonderdeel of -type. Een greep uit het aanbod.
recensie
Marketing
26 oktober 2017
Paul Hassels Mönning
6-8 minuten leestijd
Mark Roberge deelt met ‘The Sales Acceleration Formula’ zijn vernieuwende en succesvolle visie op het B2B salesvak. Die is drieledig: hij wil salesprofessionals en ondernemers ten eerste doen inzien dat sales wel maakbaar en voorspelbaar is, dat het salesvakgebied daarbij radicaal anders moet (en kan!) en de dat de perceptie van sales daarbij ook sterk verbetert.
recensie
Internet en social media
25 oktober 2017
Sjors van Leeuwen
1-2 minuten leestijd
Een goede ‘customer experience’ is een must voor het aantrekken en behouden van klanten. Met behulp van online, middelen, tools en data kun je de ‘customer journey’ in kaart brengen en de klantbeleving verbeteren. Dat schrijft Bart van der Kooi in het boekje De Customer Journey in kaart in 60 minuten.
recensie
Internet en social media
24 oktober 2017
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
In sneltreinvaart een tweedeklas ritje door het landschap van de klantreis. Dat is wat het boek De Customer Journey in kaart in 60 minuten van Bart van der Kooi je naar mijn mening brengt.
recensie
Marketing
19 oktober 2017
Kirsten Vos
1-2 minuten leestijd
Als je net als ik al langer in onlinecontent-land werkt, spoken sommige vragen vast ook weleens door jouw hoofd. Wat is nou de kern van elke goede contentstrategie? Hoe organiseer ik de workflow hier slim? En hoe begin ik met die nieuwe aanpak, zonder alles wat er is overboord te gooien?
preview
Marketing
18 oktober 2017
Remy Gieling
1-2 minuten leestijd
Een goed product verkoopt zichzelf. Jarenlang heb ik erin geloofd: de bakker met de beste broodjes verkoopt de meeste en als je maar tijd en liefde in een product stopt, staan de klanten in de rij. De praktijk is een stuk weerbarstiger.
preview
Marketing
18 oktober 2017
Henk de Jager
2-3 minuten leestijd
Klanten overtuigen is een praktijkboek voor offerteschrijvers bij EMVI- en Best Value tenders. Het gaat je helpen om zakelijke beslissers te overtuigen om jouw bedrijf te kiezen bij het oplossen van hun business-probleem. Een preview.
recensie
Algemeen management
16 oktober 2017
Hans van der Klis
1-2 minuten leestijd
We zijn aan het begin van de derde fase van de digitale evolutie aanbeland. Na de vrije verspreiding van informatie en de komst van mobiele technologie en andere communicatiemiddelen, krijgen we nu te maken met de doorbraak van de artificiële intelligentie en verdere automatisering. In zijn boek Customers the day after tomorrow onderzoekt Steven Van Belleghem welke invloed deze nieuwe technologieën zullen hebben op de klantrelatie.
recensie
Marketing
16 oktober 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Jouw marketingplan in één uur', wordt op de cover van Marketingplan Today beweerd. Het vierkante formaat ziet er robuust uit. Met de harde kaft, nog geen 100 pagina's tellend met veel illustraties en ook bijna lege pagina's.
recensie
Marketing
13 oktober 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De titel van Het wat en hoe van contentstrategie intrigeerde me. Met name de woorden ‘het wat en hoe’. Niet aanmatigend maar een belofte in de trant van ik zal het eens even uitleggen. En ik moet zeggen dat doet de auteur ook.
interview
Marketing
11 oktober 2017
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
We bevinden ons in een nieuwe fase van de digitale evolutie, schrijft Steven Van Belleghem in zijn nieuwe boek Customers the day after tomorrow. Artificiële intelligentie gaat de komende jaren een gigantische invloed hebben op de relatie met klanten. ‘We krijgen binnen afzienbare tijd faster than real time customer service, de hyperpersonalisatie en een ongekend gebruiksgemak.’
recensie
Marketing
10 oktober 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De wereld verandert snel en markten en klanten veranderen mee. Dat heeft grote consequenties voor het marketingvak. In Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een nieuwe manier om naar marketing en klanten te kijken.
preview
Internet en social media
9 oktober 2017
Steven Van Belleghem
3-5 minuten leestijd
Alle signalen wijzen in dezelfde richting. .We bevinden ons aan het begin van een nieuwe fase in de digitale evolutie. De eerste fase ging over het vrijkomen van informatie via de brede verspreiding van het internet. De tweede fase ging over mobiele technologie en nieuwe vormen van communicatie. De derde fase gaat over automatisatie en artificiële intelligentie.
preview
Internet en social media
5 oktober 2017
Bart van der Kooi
3-4 minuten leestijd
Consumenten maken gebruik van talloze kanalen, websites, media en devices. Hoe weet je wanneer ze behoefte hebben aan je product of dienst? In zijn nieuwste boek Customer Journey in kaart in 60 minuten, verschaft Bart van der Kooi een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen. Een preview.
preview
Marketing
28 september 2017
Roland van der Vorst
3-4 minuten leestijd
In Contrarian Branding laat hoogleraar en merkadviseur Roland van der Vorst zien hoe je als merk kunt komen bovendrijven in een wereld die steeds drukker wordt.
interview
Marketing
28 september 2017
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Hoe slaag je er als nieuwsbedrijf in om data voor je te laten werken? Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel leggen in De relatie-economie uit hoe je met een doelgerichte data-analyse waardevolle klantrelaties ontwikkelt. Dankzij inzichten uit data én door goed naar individuele klanten te luisteren, wisten ze bij NRC een neergang om te buigen in duurzame groei, met meer lezers én meer omzet.
recensie
Marketing
27 september 2017
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
De marketeer heeft dankzij het grote smartphone bezit in Nederland veel mobiele toegangsmogelijkheden gekregen om de merkbeleving van de klant te beïnvloeden. Het mobiele kanaal heeft zich in rap tempo ontwikkeld en heeft inmiddels een centrale plek gekregen in de beleving van de klant.
preview
Marketing
26 september 2017
Marieke van der Laan
3-4 minuten leestijd
In het boek Positief verrast helpt Marieke van der Laan je op praktische wijze om een Customer Delight-strategie te implementeren in jouw organisatie. Een preview.
preview
Communicatie en media
15 september 2017
Christine Liebrecht
3-4 minuten leestijd
Bij een bedrijfs- of reclameslogan is de scheidslijn tussen ‘tenenkrommend slecht’ en ‘stiekem best grappig’ flinterdun. Zo adverteert een alzheimercafé bijvoorbeeld met de leus Vergeet niet te komen.