OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 30 van 1.704 resultaten
recensie
Marketing
20 april 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Ik ben echt fan van Steven Van Belleghem. De presentatie die ik ooit heb mogen bijwonen was verbijsterend, ronduit geweldig. Hij kan als geen ander vertellen over technologie. Zijn boek When digital becomes human heb ik in één ruk uitgelezen.
recensie
Marketing
17 april 2018
Barbara van Stijn
Indrukwekkend boekwerk van meer dan 700 pagina’s. Knap werk van de auteurs Van Liemt & Koot die in een periode van zes jaar een (bijna) volledig handboek voor de professional (to be) gerealiseerd hebben.
recensie
Marketing
12 april 2018
Patrick Davidson
5-7 minuten leestijd
Ons nieuwe boek Wavemakers gaat over leiderschap in een wereld waarin alles er per moment weer anders uitziet. Een volop in beweging zijnde en chaotische wereld, waarin stabiliteit plaatsmaakt voor stromen en golven.
recensie
Marketing
11 april 2018
Peter Streefkerk
5-6 minuten leestijd
Je kunt het bij wijze van spreken een verstandshuwelijk noemen. Zo’n relatie die niet overloopt van warmte en aandacht voor elkaar en elkaars problemen. In de praktijk leidt dat in een aantal gevallen tot moeizame communicatie. In zijn boek Eén fan per dag beschrijft auteur Jos Burgers hoe je van die (interne) klanten echte fans kunt maken en een meer dan normale, duurzame band kunt opbouwen.
recensie
Marketing
5 april 2018
Jessie van Loon
3-4 minuten leestijd
Een boek over zoekmachineoptimalisatie van Tonny Loorbach, bekend van de Internet Marketing Universiteit. Dat zorgt voor hooggespannen verwachtingen, zeker omdat je IMU vaak hoog in Google tegenkomt.
preview
Marketing
30 maart 2018
Joyce Hardholt
3-4 minuten leestijd
Stel je eens voor. Een potentiële klant leest je aanbod, zijn vingers gaan tintelen en bám. Zonder twijfel drukt hij op de bestelknop of pakt hij de telefoon. Dit ligt voor het oprapen, want overtuigend schrijven is makkelijker dan je denkt. We geven je 5 slimme tips.
recensie
Marketing
28 maart 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
De KLIK Methode, hoe je zorgeloos nieuwe klanten vindt, geschreven door Petra Smit-Wattez is een boek waar ik al vrij snel een klik mee had. Net als de auteur ben ik ervan overtuigd dat mensen alleen zaken doen met mensen die ze aardig vinden.
preview
Marketing
28 maart 2018
Wim Vermeulen
4-6 minuten leestijd
‘What happened to all the funny ads?’, luidt een kop in het Amerikaanse businessmagazine Fast Company in september 2017.
nieuws
Algemeen management
27 maart 2018
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Uit 54 bijzonder goede boeken de vijf exemplaren kiezen die daar nog met kop en schouders boven uit steken. Een pittige klus waar we als jury vol energie indoken.
preview
Marketing
27 maart 2018
Karin Garritsen
3-4 minuten leestijd
Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ervoor ontbreken. Na een enthousiaste start komt er na verloop van tijd weinig content meer uit de organisatie.
preview
Marketing
19 maart 2018
Marijn van der Starre
3-4 minuten leestijd
Wil jij dat je klant ambassadeur is? Dat wil zeggen een echt loyale klant die vol lof over jouw organisatie spreekt? Bouw dan je organisatie op volgens de 5 bouwstenen van klantfocus. Marijn van der Starre schreef er een boek over: Klanten, wat moet je ermee? Een preview.
nieuws
Marketing
13 maart 2018
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
interview
Marketing
27 februari 2018
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Met het lijvige Content! Zuurstof voor je klanten laat Antal de Waij zien wat hij als contentmarketeer in huis heeft. Het is een geslaagde showcase, een boek met website én chatbot, die een compleet overzicht biedt van het vakgebied.
recensie
Marketing
26 februari 2018
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Weet je hoe je het marktaandeel van je product het best kan vergroten? Door je reclame te richten op vrouwen! Die zijn koopziek, zeker? Nee! Bij koopbeslissingen in het gezin weegt hun stem gewoon wat zwaarder.
recensie
Marketing
26 februari 2018
Eric van Arendonk
Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten werkelijk zijn en hoe daar mee om te gaan. Hoe organiseer je klantgerichtheid?
recensie
Marketing
22 februari 2018
Ger van den Buijs
Ik zou dit boek betitelen als een boek voor de beginnende ondernemer. In 50 tips krijg je een beeld hoe je jouw positionering kunt verbeteren en waarom je een barrière voor succes bent. De tips zijn niet uniek, maar is dat erg?
recensie
Marketing
21 februari 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
The future of shopping is een indrukwekkend boek. De auteurs zetten de toekomst van retail in de context van de veranderende maatschappij en technologie. Een alomvattende visie die goed is onderbouwd met data en voorbeelden. Dit boek is zeker een aanrader, ook voor mensen die al veel weten over retail.
nieuws
Algemeen management
20 februari 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Argumenten paraat, tablets en notitieboekjes op tafel en zelfs een jurylid dat een koffer vol ‘boeken om te bediscussiëren’ had meegenomen. Kortom: klaar om te bepalen welke boeken er op de longlist mogen!
recensie
Marketing
16 februari 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
‘Content is de motor van moderne marketing’ aldus Antal de Waij. Daarin staat hij niet alleen. Content is meer dan ooit verworden tot een constante spilfunctie binnen marketingcommunicatie.
recensie
Marketing
12 februari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Over dit onderwerp is al menig boek geschreven en heb ik er ook al meerdere mogen lezen en recenseren. En toch lijkt het alsof boeken in de serie experttips altijd net even iets meer te bieden hebben.