OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 29 van 1.704 resultaten
recensie
Algemeen management
30 mei 2018
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
De meeste Nederlandse sprekers op een podium, dat gaat zelden goed. Ze voelen zich er niet thuis en weten de aandacht van hun gehoor niet vast te houden. De meeste presentaties zijn pragmatisch, houterig en vooral slaapverwekkend saai. Aldus Theo Hendriks in The Wow Starts Now.
recensie
Marketing
29 mei 2018
Annemiek Sierhuis
3-5 minuten leestijd
Auteur Rupert Parker Brady heeft met en voor Albert Heijn een zeer uitgebreid boek geschreven over de toekomst van AH met als ondertitel 'Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, voor iedereen'.
preview
Marketing
28 mei 2018
Danny Oosterveer
4-6 minuten leestijd
Je kunt geen congres bezoeken, blog lezen of krant openslaan of er wordt wel wat geroepen over data. Data is het nieuwe zwarte goud, zo wordt ons beloofd.
preview
Marketing
24 mei 2018
Rupert Parker Brady
4-5 minuten leestijd
Er is niets zo leuk als om onderweg naar morgen hardop te fantaseren over hoe de wereld van 2025 eruit zal zien. We leven in een tijdsgewricht waarin de technologische veranderingen elkaar razendsnel opvolgen.
recensie
Marketing
24 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Van BOEK tot BESTSELLER geschreven door Daisy Goddijn is niet zomaar weer het volgende managementboek. Dit is echt wel even iets bijzonders. Goddijn weet echt waarover ze schrijft.
recensie
Marketing
22 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De kalender is een mooi product. De scheurblaadjes zijn van dikker papier. Het verrassende element is dat de kalender zowel maar 354 dagen bevat als start bij het Chinees Nieuwjaar.
column
Marketing
18 mei 2018
Pauline Neerman
3-4 minuten leestijd
De grote veranderingen in retail begrijpelijk maken, dat is onze missie geweest toen we aan de slag gingen met The Future of Shopping.
recensie
recensie
Marketing
16 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De titel trekt zeker de aandacht, want sinds wanneer is winnen zilver? Het boek ziet er mooi uit met een stevige kaft en een grote leesbaarheid alsmede op het eerste gezicht niet zo veel pagina's. Het zijn 97 bladzijden.
interview
Algemeen management
15 mei 2018
Ger Post
6-9 minuten leestijd
Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en er mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het Managementboek van het Jaar 2018 sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
column
Marketing
15 mei 2018
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Na urenlang in de regen te hebben gelopen en voor de zoveelste keer voor een gesloten deur te staan, besloten we nu maar even te kloppen. Na enige tijd ging boven een raampje open van waaruit een morsige dame ons toeriep dat ze gesloten waren.
recensie
Marketing
4 mei 2018
Irene Grotendorst
1-2 minuten leestijd
Er is en er wordt terecht veel over online marketing geschreven. De wereld verandert door digitalisering in een snel tempo. Ook de zorgconsument is digitaal aanwezig en digitaal vaardig. Dit boek beschrijft wat dat betekent, specifiek voor marketing in de zorg.
preview
Marketing
1 mei 2018
Anne Miltenburg
2-3 minuten leestijd
De wereld loopt over van de uitdagingen op sociaal, economisch en milieu gebied. Gelukkig is er een opkomende beweging van ondernemers die hier een antwoord op willen bieden.
recensie
Marketing
30 april 2018
Sippy van Akker
3-5 minuten leestijd
Doelgerichte SEO van Tonny Loorbach beoogt vooral om kleine zelfstandigen op het pad van een goede Google-strategie te zetten en vormt een toegankelijk geschreven inleiding in hoe je je webstek op een betere plek in de zoekresultaten krijgt.
preview
Marketing
30 april 2018
Sonja Schaap
3-4 minuten leestijd
Het eerste ondernemersboek over bedrijfsprofilering is een feit. Waarom er nog geen boeken zijn verschenen over dit belangrijke onderwerp voor mkb-ondernemers is voor Sonja Schaap nog steeds een raadsel.
nieuws
Economie
25 april 2018
Bertrand Weegenaar
4-5 minuten leestijd
Er komen zeker dreigingen uit Silicon Valley. Fake news, trollen, de rol van Facebook, of bedreigingen van de democratie door manipulatie van verkiezingen. Het draagt niet bij tot een breed positief beeld van deze innovatieve paar vierkante kilometers ten zuiden van San Francisco.
recensie
Marketing
24 april 2018
Sjors van Leeuwen
8-11 minuten leestijd
Doet marketing ertoe? Een goede vraag want marketing ligt maar al te vaak onder vuur en de positie van marketing binnen organisaties is vaak niet zo sterk. Maar marketing is zeker geen misleiding en geldverspilling als je het goed inzet.
recensie
Marketing
24 april 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Dit is een fantastisch boek. De titel weet dat helaas goed te verbloemen, maar dit boek moet je als marketeer echt gelezen hebben. Zeker de digitale marketeer, die vaart op data-driven strategieën.
nieuws
Marketing
23 april 2018
Ger Post
3-4 minuten leestijd
Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het ‘Managementboek van het jaar 2018’ sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
nieuws
Algemeen management
20 april 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
De winnaar is bekend! Het is een boek waarvan wij als jury met recht zeggen: dit moet elke manager lezen. Na bijna een jaar vol lezen, beoordelen, discussiëren en keuzes maken zijn we er uit.