OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 28 van 1.704 resultaten
recensie
Marketing
18 juli 2018
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Online marketing, de essentie speelt in op het steeds groter wordende belang van online marketing. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder meer: zoekmachinemarketing, e-mailmarketing, contentmarketing, viral marketing en social media.
nieuws
Marketing
18 juli 2018
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Met zijn 75 jaar en zijn nieuwe boek The Excellence Dividend: Meeting the Tech Tide with Work That Wows and Jobs That Last kunnen we Tom Peters wel toevoegen aan het rijtje oude en ervaren managementgoeroes. Hij treedt in de voetsporen van Peter Drucker die tot na zijn 80ste artikelen en boeken bleef schrijven.
preview
Communicatie en media
13 juli 2018
Boudewijn Bugter
3-4 minuten leestijd
Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin leren je in het boek Werken met profielen en persona’s hoe persona’s en profielen in jouw organisatie het meeste waarde kunnen toevoegen.
achtergrond
Marketing
11 juli 2018
Cor Molenaar
Welke boeken neemt u mee op vakantie? Hierbij enkele tips van Cor Molenaar. Vakboeken of een semi-vakboek? Interessant of leuk en spannend?
recensie
Marketing
10 juli 2018
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Vermijd de geschiedenisles over je organisatie op je homepage en wees zuinig met superlatieven. Uiterst bruikbare tips in het boek Verleid je lezer online van Ellis Buis en Joyce Hardholt, dat een vaste plaats verdient op het bureau van iedere tekstschrijver.
nieuws
Marketing
10 juli 2018
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
De jury voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar is bekend. Zes professionals met hart voor managementboeken. Hun namen, en hun achtergronden, leest u na de breek.
nieuws
Marketing
6 juli 2018
Peter Spijker
1-2 minuten leestijd
Bij een presentatie van The future of shopping op 28 juni in boekhandel Scheltema te Amsterdam schetste Jorg Snoeck met enkele trefwoorden de moderne consument: multicultureel, grijs, geëmancipeerd en gewapend met internet. Wouter Kolk, ceo AH, maakte van de gelegenheid gebruik om te verklappen dat zijn XL-filialen kleiner gaan worden.
interview
Marketing
2 juli 2018
Erik de Vries
5-7 minuten leestijd
Is het marketing-glas half vol of half leeg? De sector beleeft een revolutionaire tijd, al blijkt er tegelijk weinig nieuws onder de zon. Wim Vermeulen schreef er een prikkelend boek over: Marketing voor de Madmen van morgen.
recensie
Marketing
26 juni 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De voorkant van het boek heeft mij al overtuigd om het aan te schaffen! Auteur en communicatie-expert Sonja Schaap heeft vijf witte schapen en één puzzelachtig kleurrijk schaap op de voorzijde geplaatst. Ik moet er om lachen en ik wil het boek lezen.
column
Marketing
26 juni 2018
Jorg Snoeck
2-3 minuten leestijd
Winkeliers staan vandaag voor een keuze: moeten ze creatiever omspringen met hun winkels? Of moeten ze de deuren sluiten.
recensie
Marketing
26 juni 2018
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Appie Tomorrow, alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, geschreven door collega retailspecialist Rupert Parker Brady is stevige kost die zeker naar meer smaakt!
preview
Financieel management
20 juni 2018
Femke Hogema
4-6 minuten leestijd
De boekhoudwereld is drastisch aan het veranderen. Dat is voor velen geen nieuws. Dat computers het standaardwerk - zoals de boekhouding en de aangifte - gaat overnemen, staat vast. Boekhouders en accountants moeten andere diensten aanbieden om relevant te blijven.
recensie
Marketing
15 juni 2018
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Ellis Buis en Joyce Hardholt schreven Verleid je lezer online, een vlot te lezen en te scannen handleiding en naslagwerkje over hoe te schrijven voor internet.
interview
Marketing
12 juni 2018
Ronald Buitenhuis
5-6 minuten leestijd
Organisaties denken vaak vanuit een gewenste identiteit of gewenste positionering. Vaak matchen die totaal niet met de klantbeleving; het ervaren en/of werkelijke DNA. ‘Ken je je echte DNA niet, kun je ook geen goede contentmarketing doen’, constateert Karin Garritsen in haar nieuwe boek Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA. En ook: ‘Als je medewerkers geen verhaal geeft, kunnen ze ook geen verhaal vertellen.’
recensie
Marketing
11 juni 2018
Rupert Parker Brady
3-5 minuten leestijd
Retail staat niet op de drempel van een tijdperk, we zitten midden in het oog van de storm. De ‘toekomst' vormt geen bedreiging, maar een alibi om het op beter aan te pakken. Dat bewijzen Pauline Neerman en Jorg Snoeck met The Future of Shopping.
recensie
Marketing
8 juni 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan een internal branding traject volgen.
interview
Marketing
6 juni 2018
Hans van der Klis
5-7 minuten leestijd
Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’
preview
Marketing
5 juni 2018
Harry Bijl
3-4 minuten leestijd
Hoera, ik heb een winkel! is als de retail zelf: scherp, afwisselend en actueel. De lezer wordt in begrijpelijke taal meegenomen in de ontwikkelingen op het gebied van retail. Een visueel aantrekkelijk en inhoudelijk sterk boek voor iedereen die van de retail houdt.
interview
Marketing
4 juni 2018
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Wat hebben we nog aan marketing?? Die vraag klinkt steeds luider. Marketinghoogleraar Ruud Frambach geeft marketeers in Doet marketing ertoe? concrete handvatten hoe zij waarde kunnen leveren aan álle relevante belanghebbenden.
recensie
Marketing
31 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Hoera, ik heb een winkel! Een winkel voor mijn klanten geschreven door Harry Bijl is voor mij een speciaal boek. Toen ik werd gevraagd om hier een recensie over te schrijven kreeg ik spontaan het gevoel; ‘hoera, weer eens echt een leuk boek om te lezen!’ en dat bleek ook waar te zijn.