OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 27 van 1.704 resultaten
preview
Marketing
11 oktober 2018
Marianne Dijkshoorn
2-4 minuten leestijd
Maak je event toegankelijk voor iedereen moet iedereen gelezen hebben die zich met evenementen bezighoudt. Het boek geeft praktische handvatten over hoe je mensen met een beperking gastvrij kan verwelkomen zonder te veel compromissen te hoeven sluiten.
preview
Marketing
10 oktober 2018
Feike Cats
3-4 minuten leestijd
Ook mijn 4e ‘boek’ 365 dagen Klanthousiasme is ontstaan in de dagelijkse praktijk. Eigenlijk is het dan ook niet zo vreemd dat het resultaat een soort ‘Klanthousiasme kalender’ is geworden.
recensie
Marketing
1 oktober 2018
Egbert Jan van Bel
1-2 minuten leestijd
‘Wie wil dirigeren moet een lange weg afleggen en niet vervuld zijn van zichzelf maar van de muziek.’ Aldus violist en dirigent Jaap van Zweden. Het is een mooie brug naar ‘Service Excellence’.
recensie
Marketing
28 september 2018
Rein Hof
3-5 minuten leestijd
De titel zegt dan wel Uitgelezen, maar dat is niet helemaal de waarheid. Ik ben één van de gelukkigen die het dikke handboek al voor de officiële presentatie heeft mogen ontvangen en ik kan ook behoorlijk snel door een boek gaan.
recensie
Marketing
26 september 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
Dit is een boek over een belangrijk onderwerp. Commerciële platformen worden steeds dominanter in het contact tussen bedrijven en klanten. De grote partijen pakken steeds meer marktmacht. Maar er zijn ook voortdurend nieuwe initiatieven. Op dit moment lanceert Sligro bijvoorbeeld haar Sligro Insights platform.
interview
Algemeen management
21 september 2018
Ronald Buitenhuis
8-11 minuten leestijd
Het gebruik van online trainingen staat nog redelijk in de kinderschoenen, maar het is een kwestie van tijd voordat ze gemeengoed worden. De overheid stimuleert permanente educatie en mensen willen efficiënter met hun tijd omgaan. Dat kan met online trainingen.
interview
Algemeen management
21 september 2018
Paul Groothengel
10-14 minuten leestijd
Het aantal inspirerende toepassingen van Artificial Intelligence neemt in razend tempo toe. In ziekenhuizen, in call centra, in auto’s, noem maar op. Maar is er een grens aan al die zelflerende algoritmes? Niet alleen technologisch maar ook ethisch? En wie moet er vrezen voor zijn of haar baan?
recensie
Marketing
18 september 2018
Irene Grotendorst
3-4 minuten leestijd
‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’. Dat belooft wat.
recensie
Marketing
17 september 2018
Ruud Moors
1-2 minuten leestijd
Een excellente serviceverlening is de enige route richting een optimale klantbeleving. In het alom geprezen Service Excellence beschrijven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hoe je klanten telkens opnieuw kunt boeien en aan je binden.
preview
Marketing
17 september 2018
Floris Hülsmann
3-4 minuten leestijd
Ik vond het behoorlijk shocking toen ik hoorde dat er dagelijks 900 nieuwe namen bijkomen. In Nederland alleen al! Dat komt neer op jaarlijks 180.000 nieuwe handelsnamen die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd worden.
preview
Marketing
7 september 2018
Nele Pieters
3-5 minuten leestijd
Hoewel bedrijven hun uiterste best blijven doen om te overtuigen met een boodschap die ‘harder, better, faster, stronger’ is laten Nele Pieters en Stephanie Duval in Community marketing zien dat deze consument vooral op zoek is naar authenticiteit. En dat het centraal zetten van deze consument en zijn community veel dieper doordringt tot de kern van het verhaal.
recensie
recensie
Marketing
3 september 2018
Patrick Davidson
5-7 minuten leestijd
Ons nieuwe boek Wavemakers gaat over leiderschap in een wereld waarin alles er per moment weer anders uitziet. Een volop in beweging zijnde en chaotische wereld, waarin stabiliteit plaatsmaakt voor stromen en golven.
recensie
Marketing
3 september 2018
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens een persoon die het vak marketing beheerst. Maar wat is dan een ‘Visual’ marketeer? Van een dergelijke specialisatie had ik nog niet eerder gehoord. Al nieuwsgierig waartoe dit zou leiden heb ik het boek ter hand genomen.
column
Algemeen management
20 augustus 2018
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Kunstmatige intelligentie (AI) zit op de top van haar hype curve, bijna iedereen praat erover. In vrijwel alle strategie- en innovatietrajecten die ik vanuit met Business Models Inc. Begeleid, wordt kunstmatige intelligentie geïdentificeerd als een van de belangrijkste ontwikkelingen die vroeg of laat het huidige business model gaat raken. En terecht. Het geeft grote mogelijkheden voor het creëren van nieuwe waarde. En als jij het niet gaat doen, doet iemand anders het. En dan heb je een probleem.
interview
Communicatie en media
15 augustus 2018
Ger Post
5-8 minuten leestijd
Hoe zorg je ervoor dat je organisatie de klant voorop heeft staan en doorlopend werkt aan een klantgerichte, menselijke organisatie? Door (onder andere) te werken met klantprofielen en persona’s, zegt Natanja de Bruin, die samen met Boudewijn Bugter het boek Werken met profielen en persona’s – Het goede van hokjesdenken schreef.
preview
Marketing
2 augustus 2018
Patrick Petersen
5-7 minuten leestijd
Online marketing is niet meer nieuw. Net als digitale marketing tikken we ruim het 25-jarig bestaan aan. De moderne vormen van marketing kennen een hoofdrol in de huidige digitale transitie en gaan alweer naar de vijfde generatie van denken en doen.
preview
Marketing
26 juli 2018
Tina Gosravani
3-4 minuten leestijd
Anno 2018 is het nog nooit zo eenvoudig geweest om een e-commercebedrijf te starten. In grote lijnen heb je een product/dienst, webwinkel en marketingbudget nodig om aan de slag te gaan.
preview
Marketing
25 juli 2018
Mascha Gerretsen
3-4 minuten leestijd
‘Hoe zorg ik voor meer en nieuwe business?’ en ‘hoe beïnvloed ik gedragsveranderingen?’ zijn prangende vragen voor managers.
recensie
Marketing
20 juli 2018
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het 130 jarig bestaan van Albert Heijn in 2017 is de aanleiding geweest om stil te staan bij de toekomst. Met Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een inspiratiebron voor 2025, zo stelt de huidige CEO Wouter Kolk.