OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 22 van 1.709 resultaten
preview
Marketing
30 januari 2020
Sonja Stalfoort
2-3 minuten leestijd
Veel energie gaat in organisaties verloren door het gebrek aan samenhang én omdat een belangrijke energiebron vrijwel onbenut blijft: klant-energie. Organisaties die in staat zijn deze energie te laten stromen, noem je Klant Energieke Organisaties.
recensie
Marketing
29 januari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
column
Marketing
28 januari 2020
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
‘Voor we overgaan tot de uitreiking van de diploma's zal mr. Leonard van Hoogstede u wat vertellen over humor in het recht.' O jee, dacht ik en dat bleek volkomen terecht. Lid na lid passeerde, al dan niet tot achter de punt genummerd.
recensie
Marketing
21 januari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Vrijwel iedere ondernemer wil groeien. Je wilt een succesvol bedrijf waar je maximale impact mee kunt maken. Maar hoe kom je van een startend bedrijf naar een groot bedrijf waar anderen tegen op kijken? Dat leert Sprout je in Bouw een killer groeistrategie.
recensie
Marketing
17 januari 2020
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
Accountable conceptdenken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys voegt een nieuwe fase toe aan het ontwikkelen van concepten. Het boek geeft een heldere en praktische uiteenzetting van vier fases van conceptontwikkeling.
recensie
Marketing
3 januari 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
In 2008 begon ik met een eigen blog en nieuwsbrief. Dankzij social media kreeg ik steeds meer bereik, en tegelijkertijd probeerde ik uit te vogelen hoe LinkedIn, Twitter en YouTube het beste voor mijn bedrijf kunnen werken.
recensie
Communicatie en media
2 januari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Er wordt al zo lang online gespeculeerd over het leven van influencers. Ze zouden veel geld verdienen met campagnes. En dat zou een luizenleven moeten zijn. Lekker gratis producten ontvangen en duizenden euro's vangen voor een bericht. Of werkt het toch net iets anders?
recensie
Marketing
13 december 2019
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand - NIEMAND! - het lekker vindt? Simpel, mensen zijn nou eenmaal irrationeel; we doen niet wat we zeggen en zeggen niet wat we doen. Om succesvol te kunnen zijn in de wereld om ons heen draait het om de onweerstaanbare kracht van marketing: Alchemie.
recensie
Marketing
9 december 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Om je boek De Marketingbijbel te noemen, moet je lef hebben. Maar Bijbel is hier overdrachtelijk bedoeld. Als ‘boek der boeken'. De belofte is dat het boek een totaaloverzicht biedt van digitale marketing.
preview
Marketing
28 november 2019
Marc Bresseel
2-3 minuten leestijd
Die Keure - de Belgische uitgeverij met 75 jaar ervaring in businessboeken - lanceert hét marketingboek van het jaar: Obsessed. Marc Bresseel en Renout van Hove schreven een baanbrekend werk, dat de complexe wereld van data en marketing technologie ontrafelt.
recensie
Marketing
26 november 2019
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In de Netflix-documentaire documentaire 'Sour Grapes' houdt Rudy Kurniawan de hele Amerikaanse wijnwereld voor de gek. Door thuis te mixen kan hij bijna elke klassieke bourgogne namaken. Pas door de etiketten te analyseren kon hij worden ontmaskerd.
interview
Marketing
25 november 2019
Ronald Buitenhuis
7-10 minuten leestijd
Generatie Z is aan zet. Nu stromen ze de werkvloer op en rond 2025 gaan ze de maatschappij overnemen. Dat gaat voor een aardverschuiving zorgen. Maar we zijn er volstrekt nog niet op voorbereid. Het nieuwe boek van Jos Ahlers en René Boender Gen Z, verlangen naar verandering is een ontrafeling van het DNA van de Generatie Z.
recensie
Marketing
25 november 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Content. In marketing momenteel het meest gebruikte woord, zeker in combinatie met termen als contentmarketing, contentplanning en contentstrategie. Het wordt dus wel tijd dat iemand daar een aantal handvatten aan geeft. Cor Hospes pakt die handschoen op.
recensie
Marketing
19 november 2019
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Zonder goede marketing is het knap lastig om aantrekkelijk zichtbaar te zijn voor klanten. En als je bedenkt dat minstens driekwart van die klanten zich online oriënteert op leveranciers - zelfs als ze getipt worden over jouw bedrijf - dan is het nogal logisch dat naar die online wereld een heel groot deel van je marketingfocus gaat.
interview
Marketing
13 november 2019
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Bert van Wassenhove schreef met De marketingbijbel - Voor een digitale wereld een standaardwerk over online marketing. Op een hele overzichtelijke manier legt hij uit hoe het marketingvak is veranderd de laatste jaren en vooral hoe je het nu moet aanpakken.
nieuws
Marketing
8 november 2019
Bas Hakker
7-10 minuten leestijd
Onlangs presenteerde Klaas Weima zijn boek Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum. Wij waren bij de uitreiking van het eerste exemplaar en natuurlijk ook bij de leerzame Masterclass. Het onderwerp? Hoe vang ik als merk en bedrijf de aandacht van de consument?
interview
Marketing
6 november 2019
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
preview
Marketing
6 november 2019
MT/Sprout
1-2 minuten leestijd
Hij is er, het nieuwste deel in de serie Sprout Groeigidsen: Zo bouw je een Killer Groeistrategie. Een handzame gids voor ondernemers die de sokken erin willen zetten. En dat begint natuurlijk met een sterke strategie. Geen wonder dat ook deze gids een instant bestseller zal worden.
recensie
Marketing
5 november 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform met verhalen die er toe doen. Dat is de boodschap van Cor Hospes in De power van een contentplatform.
recensie
Marketing
24 oktober 2019
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Eerlijk gezegd: ik heb in tijden niet zo'n goed (content)marketing boek gelezen. En ik lees veel. Na het lezen van Bingemarketing van Carlijn Postma stond ik direct aan om mijn strategieën voor klanten naar een hoger level te tillen. Namelijk richting bingewatchable content.