OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 34 van 694 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    11 januari 2010
    Martin van 't Klooster
    Eén van de spannendste publicaties over geschiedenis van een spraakmakend medium is 'Het geheim van de Telegraaf'. Mariëtte Wolf is op basis van het verslag van jarenlange onderzoek gepromoveerd tot doctor in de mediastudies. De publieksuitgave van haar inspanningen laat zich lezen als een schelmenroman. Maar ook wie alleen de 484 pagina's tekst wil lezen en de ruim 80 pagina's noten, bronnen en literatuuropgave voor gezien houdt, moet er wel de tijd voor nemen.
    recensie
    Communicatie en media
    15 december 2009
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Essentie van communicatie is de opvolger van het succesvolle ‘Basisboek communicatie’, de klassieker van Wil Michels die in de loop der jaren heel wat hbo-studenten de weg gewezen heeft in de boeiende wereld van de bedrijfscommunicatie.
    interview
    Communicatie en media
    28 oktober 2009
    Rob Hartgers
    3-5 minuten leestijd
    Een goede verteller grijpt de aandacht grijpen en houdt die vast. Dat is een kwaliteit die niet alleen nuttig is voor broodschrijvers. Ook managers en bedrijven kunnen binden en boeien met sterke verhalen. De Vlaamse Ina Vandewijer schreef een dikke pil over de techniek van het ‘verhalen vertellen’ in haar boek Storytelling, een boek vol praktische tips en oefeningen. M&L luisterde naar haar verhaal en tekende het op.
    recensie
    Communicatie en media
    22 oktober 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met Homo Zappiens schreef Wim Veen een ode aan de jeugd van tegenwoordig.
    recensie
    Communicatie en media
    6 oktober 2009
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Google even op ‘Basisboek crossmedia concepting’ en u ziet wat de auteurs met crossmedia bedoelen. Websites over het boek, recensies, een toelichting van de auteurs in blogs en tweets van crossmediaboek. De boodschap is: dit is het eerste boek over het maken van een crossmediaal concept en het loopt als een trein. In Basisboek crossmedia concepting beschrijven Indira Reynaert en Daphne Dijkerman wat crossmedia inhoudt en hoe je hiervoor een concept maakt met een opdrachtgever.
    recensie
    Communicatie en media
    23 september 2009
    José Otte
    Met deze handleiding en werkboek laat Ina Vandewijer een prachtig boek het levenslicht zien. Verhalen vertellen is een onderdeel van iedere cultuur. Verhalen hebben door de geschiedenis heen bijgedragen tot progressiviteit, begrip en verbinding van mensen. Door 'Storytelling' kunt u deze oude kunst ook weer toepassen in uw werk en in uw gezin, als prachtige compensatie voor te veel televisie kijken en op internet zitten.
    recensie
    Communicatie en media
    27 juli 2009
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Bijna dertig jaar lang verzamelde Evert van Wijk als communicatiedeskundige tips en trucs over hoe je je als geïnterviewde moet gedragen in de wereld van de media. Zonde om voor mezelf te houden, concludeerde hij en bracht het samen in het boek: Mediagenie(k), met als sprekende ondertitel ‘Presenteren, debatteren en omgaan met de pers’.
    recensie
    Communicatie en media
    10 juli 2009
    Louis Thorig
    'Crisiscommunicatie', geschreven door Gerard F. Boulogne, is een handig en compact geschreven handleiding voor het stapsgewijs ontwikkelen van een crisiscommunicatieplan of crisiscommuncatiehandboek voor elke organisatie. Het bevat geen anekdotes en voorbeelden uit de crisiscommunicatiepraktijk maar wel veel tips en niet te vergeten de tien gouden regels.
    recensie
    Communicatie en media
    9 juli 2009
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Het gaat misschien wat ver om van een Babylonische spraakverwarring te spreken, maar dat het hoger onderwijs en het bedrijfsleven elkaar maar moeilijk verstaan, is toch wel zeker. Waar komen anders al die klachten over het niveau van afgestudeerde HBO’ers en academici vandaan? Die gaan nog niet eens zozeer over de kennis die ze van school hebben meegebracht. ‘Maar je kunt er nog zo weinig mee,’ verzucht het bedrijfsleven te vaak als er weer een kersverse schoolverlater is aangenomen.
    recensie
    Communicatie en media
    7 juli 2009
    Carla Verwijs
    In de toekomst hebben we allemaal een alter ego op het web, dat net als wij kennis vergaart, leert en redeneert. Het web is trouwens overal aanwezig en verwerking van informatie gaat door alledaagse dingen en activiteiten. Als we een kamer binnenkomen, passen licht en temperatuur zich aan onze activiteit. Of we nu op de bank gaan zitten met een boek, of in de keuken gaan koken, het licht is altijd perfect daar waar we het nodig hebben. Sciencefiction of werkelijkheid? Misschien is het nu nog sciencefiction, maar in 'Me the Media' van Jaap Bloem, Menno van Doorn en Sander Duivestein kunt u lezen dat veel science fictie inmiddels werkelijkheid is geworden.
    recensie
    Communicatie en media
    30 juni 2009
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    'Het Media Handboek', geschreven door twee van de meer bekende en ervaren communicatieadviseurs van ons land, is geen academisch studieboek. Dit boek van Charles Huijskens en Dig Istha is een exercitie in het trekken van lessen uit de dagelijkse communicatiepraktijk.
    recensie
    Communicatie en media
    12 juni 2009
    Louis Thorig
    'Piano leren spelen doe je niet alleen uit een boek. Iemand die echt handig en muzikaal is en bovendien ook nog noten leert lezen, zal door de combinatie van theorie en praktijk zijn talenten in de regel nog beter kunnen aanwenden', zegt Evert van Wijk in zijn boek 'Mediagenie(k)'. Dat geldt dus ook voor dit boek met allerlei nuttige tips en praktische aanwijzingen hoe om te gaan met de media. Maar de auteur van 'Mediagenie(k)' illustreert zijn adviezen met allerlei sprekende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk. Evert van Wijk is een echte praktijkman, maar het is de vraag of Van Wijk erin slaagt om zijn ervaring over te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    3 juni 2009
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Genoot u vroeger ook zo van de verhalen die uw grootvader vertelde? Of herinnert u zich Jochem de Bruin in het Rabobank-spotje, die in duidelijke termen vertelt waar de Rabobank voor staat? Zijn internationale collega's vinden het in het begin uiterst amusant, maar langzaamaan wordt hun spot door respect vervangen. Verhalen boeien, ook in de bedrijfscontext en dat is iets wat feiten en cijfers niet kunnen. In 'Corporate stories' van Astrid Schutte en Theo Hendriks leest u wat verhalen kunnen betekenen voor uw bedrijf en hoe u er zelf een kunt creëren.
    recensie
    Communicatie en media
    14 april 2009
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    Wie zich het reclamespotje herinnert van Jochem de Bruin van de Rabobank uit 2004, kent de betekenis van een goed verhaal. Het verhaal van een provinciale Rabobank-medewerker die zijn haute finance collega's trotseert, zette de Rabobank geweldig in de kijker. 
    recensie
    Communicatie en media
    10 april 2009
    Mireille Schrijnemaekers
    2-3 minuten leestijd
    Interne communicatie is een boeiend vakgebied. Uit onderzoek blijkt dat bij goed presterende bedrijven tachtig procent van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. 
    interview
    Communicatie en media
    13 maart 2009
    Paul Groothengel
    3-5 minuten leestijd
    Communicatiemensen moeten zich opwerpen als strategisch partner voor het topmanagement. Dat doen ze nu nog veel te weinig. En dat leidt tot harde kritiek op de communicatiefunctie, schrijft Vera de Witte in haar boek De professionele communicatieafdeling. Ze is hoofd Communicatie & Marketing CAOP, kennis- en dienstencentrum op het terrein van arbeidszaken in het publieke domein. Haar boodschap: de communicatieafdeling kan en moet zich ontwikkelen tot strategische partner van het management. En wel nu, anders gaan andere disciplines met communicatie aan de haal.
    recensie
    Communicatie en media
    25 februari 2009
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Wie het boek De professionele communicatieafdeling van Vera de Witte dichtslaat, vraagt zich af waar het toch zo vreselijk mis is gegaan met de communicatieafdeling. Want terwijl ze de laatste jaren steeds meer ruimte heeft gekregen om strategische waarde aan de organisatie toe te voegen (‘de deur van de Board staat voor communicatie altijd open’), is ze verstrikt geraakt in uitvoerende taken. En dus groeit de onvrede onder het topmanagement. Want die redeneert dat communicatie wel wat meer mag leveren dan het antwoord op de vraag of de personeelskrant ja dan nee online moet. Het is geen prettige ontwikkeling voor de communicatiefunctie, gezien ook de onbarmhartig aanrollende ontslaggolf.
    nieuws
    Communicatie en media
    8 oktober 2008
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Uit een totaal van 34 boeken heeft de jury van de PIM Marketing Literatuurprijs twaalf boeken geselecteerd voor een nominatie. Onder de kanshebbers veel boeken over merken en over marketing in het digitale tijdperk. Onderwerpen als CRM of marketingstrategieën zijn minder in zwang. De PIM Marketing Literatuurprijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing dat zich ten doel heeft gesteld vernieuwing in het Nederlandse vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketeers en andere geïnteresseerden te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    29 augustus 2008
    Geurt van den Broek
    3-4 minuten leestijd
    'Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?' Het moet gezegd worden: het is een zeer aansprekende titel. Iedere zichzelf respecterende organisatie heeft immers een afdeling communicatie. Het is nogal een gedurfde uitspraak!
    interview
    Communicatie en media
    12 juni 2008
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Na Bedrijf der duizend eilanden en Hoera, het is weer maandag! verscheen onlangs een nieuw boek van Pim Elfferich, Baas boven baas (m/v), over het belang van excellente interne communicatie. Zijn conclusie: duidelijkheid over de doelstellingen van een organisatie en veel aandacht voor persoonlijk contact zijn de belangrijkste voorwaarden voor een effectieve interne communicatie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden