Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Verdienen met online programma's - 'Geeft waardevolle tips'

Met een uitgekiend plan jouw online kennis delen en verkopen. Dat spreekt veel mensen aan. Hoe doe je dat? Je leest het in Verdienen met online programma’s. Mijn eerste indruk van het boek is positief: mooie vormgeving, korte hoofdstukken en makkelijk leesbaar.

Aukje Adams | 14 december 2017 | 3-4 minuten leestijd

Alles begint met de droom van Katinka Michiels om een online coaching business te beginnen. In het voorwoord beschrijft ze haar angst dat ze niet tegen de grote online reuzen zal kunnen opboksen. In dit boek deelt Katinka haar formule.

Vragen die bij mij opkomen: Hoe verdien je met online programma’s. Wat verkoop je aan welke klanten? Waarom hebben zij dat nodig? Wat los je voor hen op? Heb je al een online marketingcommunicatieplan: hoe ga je jouw ideale en bestaande klanten bereiken en bij je houden? Is jouw website voldoende uitgerust om jouw producten of diensten dag en nacht te verkopen? Hoe zorg je voor voldoende bezoekers op je website?

Als ik begin te lezen, lees ik het boek ook in één middag uit. Het boek is helder en boeiend geschreven. Katinka beschrijft niet alleen hoe je online programma’s opzet maar ook hoe je online business een boost kunt geven. Het lijkt eenvoudig: Je plaatst jouw programma online en werkt waar en wanneer je maar wilt.

De opbouw van het boek is zoals ik het graag zie: praktisch met duidelijke hoofdstukken en voorbeelden. Elk hoofdstuk heeft exact dezelfde opbouw:

- ervaring;

- introductie;

- de voordelen;

- 4-stappenplan;

- klantverhalen;

- motiverende metafoor.

Wat is jouw probleem? Te weinig klanten, te weinig omzet? Niet als je online programma’s maakt en inzet zoals Katinka Michiels het beschrijft.

- Benoem het probleem, maak het groot en zorg vervolgens voor dé oplossing. Is het probleem online marketing, heb het dan over online marketing;

- Maak de klant emotioneel door de pijn te benoemen, welke impact dat heeft op zijn leven;

- Praat je over jouw oplossing die jij voor de klant in petto hebt.

Formuleer jouw ideale klant dan heb je de doelgroep te pakken voor het online programma. Jouw aanbod is precies datgene wat de ander wil kopen. Je lost dus voor jouw doelgroep een probleem op.

Het kost flink wat tijd en geld om je online programma te ontwerpen, te ontwikkelen en in de praktijk neer te zetten. Een niet onbelangrijke vraag: waar vind ik klanten voor dit programma? Katinka biedt verschillende opties om potentiële klanten te triggeren, zoals een gratis weggever inzetten. Ook een mooie aanjager is een zakelijke Facebook pagina waarvoor je een zogeheten challenge kunt inzetten. Een challenge is een serie van e-mails – al dan niet met een video – waarmee je deelnemers aanspoort tot actie. Een andere optie is een gratis online training geven waar je natuurlijk jouw online programma aanbiedt.

Begin daarom met een onweerstaanbare weggever op jouw website en koppel daar e-mailmarketing aan want vanaf dat moment blijft het onweerstaanbare tips etc. regenen.

Vraag de klant (na een fantastische ervaring) of ze het leuk vinden om contact te houden en meer nieuws via jou te krijgen: geef hen een VIP behandeling, zorg voor interactie en verschijn regelmatig op het netvlies van de klant.

What’s in it for me: het geheim achter een winstgevend online programma ga ik hier niet verklappen, daarvoor moet je het boek lezen. Bijzonder is dat Katinka ook haar verdienmodel uitlegt. Dit boek geeft waardevolle tips om online programma op te zetten en hoe je met een boek, e-mailmarketing en e-learning een passief inkomen kunt verdienen.

Uiteraard is Verdienen met online programma's onderdeel van een compleet online programma: website, e-mailmarketing, sociale media marketing.

Over Aukje Adams

Aukje Adams is ondernemer en marketingprofessional die haar kennis inzet om grote en middelgrote bedrijven te adviseren en ondersteunen via haar bedrijf Working Service.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden