

Jeni Mitchell was onderzoeker en buitenlandredacteur in Washington DC voordat ze naar Londen verhuisde voor haar masteropleiding.
Meer over de auteursEen Hapklare Historie van Frankrijk
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789492037930Samenvatting
Een cassoulet die een oorlog won, een crêpe die leidde tot Napoleons ondergang, opstanden gevoed door brood en zout: de geschiedenis van Frankrijk is nauw verweven met zijn gastronomie. Dat dit verrassende en smeuïge verhalen oplevert, laten een Franse kaasspecialist en een Amerikaanse wetenschapper in dit boek overtuigend zien.
Een hapklare historie van Frankrijk neemt de lezer mee in een reis door de tijd naar de oorsprong van de beroemdste Franse gerechten en wijnen, door de keukens van befaamde Franse steden tot in de uithoeken van het platteland. Het ontstaan van legendarische Franse producten - van roquefort tot cognac, van croissants tot calvados, van absint en oesters tot camembert en champagne - gaat hand in hand met de sociale en politieke ontwikkelingen die het land hebben gevormd. Dit boek is een lust voor liefhebbers van eten, geschiedenis en alles wat Frans is.
Trefwoorden
geschiedenis frankrijk culinaire geschiedenis gastronomie franse keuken voedselcultuur kaas wijn revolutie cultuur brood culinaire specialiteiten sociale geschiedenis napoleontische tijd croissant cognac champagne middeleeuwen oorlog absint streekproducten renaissance gastronomische innovatie verzet verlichting zonnekoning kolonialisme culturele identiteit cafécultuur oesters
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Stéphane Hénaut
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan