Lees verder



Herman is praktiserend innovator op het gebied van klantgedrevenheid, slagkracht en flexibiliteit van ondernemingen.
Meer over de auteursMaatwerk - Waarom persoonlijk de nieuwe standaard is
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789461261748Samenvatting
Wie klanten blij wil maken moet ze op maat bedienen. Maar het valt niet mee om mensen persoonlijke aandacht te geven als de manier waarop je werkt en de informatietechnologie die je gebruikt zijn gestandaardiseerd. Als je klanten blij wil maken heb je echter geen keuze: je moet alle barricaden weghalen die maatwerk in de weg staan. In dit boek kun je lezen hoe je dat doet en elke klant de aandacht geeft die hij verwacht.
Standaardisatie is een van de grootste aanjagers geweest van onze welvaart, maar standaard is niet goed genoeg meer. De meeste fabrikanten hebben dit inmiddels begrepen en bieden elk model in allerlei varianten aan. Maar in de dienstverlening is maatwerk nog steeds niet ingeburgerd: een simpel telefoonabonnement of een verzekering is er meestal maar in één smaak. Laat staan dat de dienst kan worden aangepast: 'Sorry, mevrouw, onze systemen staan wijzigingen helaas niet toe.'
Of u nou verantwoordelijk bent voor een fabriek, een bank, een gemeente of een internetbedrijf: voorkom dat uw klanten gefrustreerd raken en van het kastje naar de muur worden gestuurd en kies ook voor maatwerk.
De auteurs zijn experts op het gebied van dienstverlening en informatietechnologie. Ze hebben bij nationale en internationale ondernemingen projecten gerealiseerd voor het verbeteren van persoonlijke dienstverlening.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Herman Mansveld
Over Michel Jungbluth
Over André van Hofwegen
Over Gjalt Anker
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
CASE: Traag internet en slechte service
1. Veel voor weinig
CASE: De grote wisseltruc
2. Weinig voor veel
CASE: het gevaar van een McStandaard
3. Tegen beter weten in
CASE: slechte service door telefoonrobot
4. Geen excuses meer
CASE: knellend contract
5. Stop de lopende band
CASE: schade voor de schadeverzekeraar
6. Maatwerk denken
CASE: een mooi einde
7. Maatwerk doen
CASE: nieuw huis, geen kerstpakket meer
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan