

Peter Olsthoorn was in 1995 één van de eerste Europese internetjournalisten voor onder meer Planet Internet, stichtte Netkwesties.
Meer over Peter OlsthoornDe macht van Facebook: Theo, ben je dood ofzo?
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789089544001Samenvatting
Ruim zes miljoen Nederlanders en weldra een miljard wereldburgers vertrouwen hun leven en conversaties toe aan Facebook. Met een fenomenale kracht poogt Facebook om het internet over te nemen en een nieuwe virtuele wereld te stichten. Van ons rusteloos sturende libido tot aan het fantastische overbruggen van afstanden tussen familieleden en van de ultieme marketing tot het oprukkende internetpaspoort.
Talloze facetten van de groeiende macht van Facebook passeren, tot de ultieme vraag: hoe wordt ook Facebook zelf onze vriend?
'Na de wereld van Google brengt Peter Olsthoorn nu met het van hem bekende scherpe analytische vermogen de macht van Facebook voor ons in kaart. Onweerstaanbaar.' - Ben Verwaayen, bestuursvoorzitter van Alcatel-Lucent
'Nog niet eerder is het fenomeen Facebook zo intens en diepgaand geanalyseerd als in dit boek, puttend uit talloze bronnen. Peter Olsthoorn paart humor aan ernst, gefundeerde argwaan aan oprechte nieuwsgierigheid, en harde kritiek aan onderbouwde bewondering.' - Antoinette Hoes, Head of Strategy van digital marketing agency Tribal DDB
'Neêrlands scherpste internetjournalist fi leert Facebook nauwgezet. Met zijn motto 'eerst de feiten, daarna de meningen' is dit weer een must read voor ieder individu en bedrijf dat wil begrijpen hoe 'het sociale' het internet overneemt.' - Vincent Everts, vermaard internetadviseur
'Met zijn ongeëvenaarde feitenkennis biedt Peter Olsthoorn ons na Google nu ook diepgaand inzicht in de excessen en innovaties van Facebook.' - Geert Lovink, mediatheoreticus en internetcriticus, Hogeschool van Amsterdam en Universiteit van Amsterdam
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Dit is Facebook
2. Keukengeheimen van Facebook
3. De grote macht, het internetpaspoort
4. Uit het fantastische privacylabyrint
5. Dat privacygezeur ook
6. Europa contra Facebook
7. Merken lonken naar je vriendschap
8. Dit ben je waard op Facebook
9. CIA, politie en cybercrime
10. Gemengde misdaadberichten
11. Kringen rond terrorist Anders Breivik
12. Onze sociale banden
13. Ellende, spijt en liegen
14. Van de zindering tot Facebookaholic
15. "Theo, ben je dood ofzo?"
16. Heeft de concurrentie het nakijken?
17. Beursgang, bedrijf en baas
18. Slot Hoe wordt Facebook onze vriend?
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan